Większość gamy SUV-ów Mercedesa składa się z samochodów terenowych z napędem na cztery koła, a każdy z nich można wyposażyć w dodatkowe wyposażenie terenowe. Pakiet off-road dla wersji 4MATIC Mercedesa GLA składa się z ulepszeń elektroniki, niekoniecznie mechaniki, ponieważ GLA nigdy tak naprawdę nie będzie widział żadnego poważnego terenu.
Po drugiej stronie spektrum off-roadowego Mercedesa stoi Klasa G. Ten SUV był początkowo wyobrażany jako solidny samochód terenowy, ale później przyjął bardziej modne podejście. Mercedes klasy G jest jednym z najbardziej wydajnych luksusowych SUV-ów, a wyposażenie terenowe klasy G jest o wiele bardziej wszechstronne niż w GLA.
Mercedes G-klasa off-road
Historia off-roadu Mercedes Benz zaczyna się od klasy G i tylko kilka wyjątkowo celowo zbudowanych modeli Mercedesa, takich jak Unimog, może przewyższyć klasę G, jeśli chodzi o jazdę w terenie. Cena G550 z 2021 roku zaczyna się od 132 tys. dolarów, a klasa G jest raczej zdolna do jazdy terenowej, nawet bez dodatkowych opcji off-roadowych.
Klasa G jest standardowo wyposażona w trzy blokady mechanizmów różnicowych, które umożliwiają jej pokonywanie nawet najtrudniejszych terenów. Można ręcznie zablokować przedni, środkowy i tylny mechanizm różnicowy, a w połączeniu z trybem terenowym z niskim zakresem przełożeń i trybem zjazdu ze wzniesień, Klasa G może w pełni wykorzystać swój pudełkowaty kształt w warunkach jazdy terenowej.
Prześwit Klasy G, wynoszący 9,5 cala pomiędzy osiami, jest również wiodący w swojej klasie. Maksymalna głębokość brodzenia w wodzie i błocie wynosi 26,7”. Kąty natarcia, zejścia i zejścia z drogi wynoszą od 26° do 31°. Klasę G można również wyposażyć w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które pozwala dobrać odpowiednią wysokość samochodu do każdej sytuacji.
Mercedes GLS Off-road
Mercedes GLS ma na celu zapewnienie maksymalnego komfortu nawet 7 pasażerom we flagowym SUV-ie Mercedesa. Model 2021GLS zaczyna się od około 100 tys. dolarów i może być wyposażony w pakiet inżynieryjny Off-road, jeśli planujesz regularnie zabierać swojego GLS-a na off-roadowe przygody.
Mercedesowi udało się zaoferować świetne właściwości jezdne na i w terenie z nowym GLS, a częściowo dzięki wspomnianemu pakietowi inżynieryjnemu Off-road. Mercedes zrezygnował również z dwusprzęgłowej skrzyni biegów w GLS, ponieważ automat oferuje lepsze właściwości terenowe.
Pakiet oferuje podwozie ochronne, zmienne zawieszenie pneumatyczne, a jeśli wybierzesz tryb Off-road+ na ekranie infotainment, GLS wykorzystuje teraz dwustopniową skrzynię biegów, która jest w stanie wysłać moment obrotowy do każdego koła z osobna. GLS wykorzystuje również przekładnię redukcyjną, która została specjalnie zaprojektowana do pokonywania najtrudniejszych terenów.
Z pakietem można również uzyskać „tryb Rocking”, który pozwala GLS dosłownie skakać, ponieważ dostosowuje swoje zawieszenie w ciągu kilku sekund. Tryb ten przypomina nieco oldschoolowego lowridera, ale spełnia swoją rolę, ponieważ pozwala GLS-owi odblokować się w trudnych warunkach.
Mercedes GLE i GLC off-road
Zarówno GLE, jak i GLC, podobnie jak GLS, mogą być wyposażone w pakiet inżynierii off-road. Pakiet ten jest dostępny także dla nowego GLB. Ceny Mercedesa GLE350 zaczynają się od 65 tys. dolarów, a GLC od 49 tys. dolarów.
Pakiet oferuje w pełni zmienny system napędu na cztery koła wyposażony w skrzynię biegów o niskim zakresie przełożeń, tryb zjazdu ze wzniesień, zoptymalizowany system ABS do jazdy terenowej, ochronne podwozie oraz zawieszenie przystosowane do jazdy w terenie. Pakiet ten został zaprojektowany tak, aby zapewnić idealną równowagę pomiędzy komfortem jazdy na drodze a możliwościami terenowymi.
Nawet jeśli większość z tych modeli nigdy nie doświadczy poważnego off-roadu, to jednak świadomość, że jeśli faktycznie się na to zdecydujesz, nie będziesz rozczarowany, jest pocieszająca. Klasa G z pewnością oferuje najlepsze możliwości jazdy w terenie, nawet bez żadnych dodatkowych pakietów, ale reszta linii SUV-ów Mercedesa jest również zaskakująco sprawna.
Sekcja FAQ
Czy ma sens wydawanie wielu tysięcy dolarów na pakiet off-road w nowym SUV-ie Mercedesa?
Cóż, ma sens, jeśli rzeczywiście planujesz go używać. Pakiety off-road dla modeli Mercedes Benz kosztują od kilkuset dolarów do wielu tysięcy dolarów w przypadku większych SUV-ów Mercedesa zdolnych do wykorzystania trybu Rocking.
Jeśli planujesz regularnie jeździć w terenie, powinieneś zdecydować się na klasę G, ponieważ reszta linii Mercedesa po prostu nie pasuje do klasy G w jakimkolwiek kształcie lub formie. Jeśli nie zamierzasz używać swojego SUV-a Mercedesa do jazdy w terenie, powinieneś pominąć pakiet i skupić się na poprawie codziennego komfortu i luksusowych funkcji.
Jak bardzo terenowe są SUV-y Mercedesa bez pakietu off-road?
To zależy, ponieważ system napędu na cztery koła jest niezbędny do jazdy w terenie i można kupić SUV-a Mercedesa z napędem 4MATIC bez pakietu off-road. Co więcej, jeśli wyposażysz swojego SUV-a w zestaw przyzwoitych opon i system FWD, to nadal będziesz miał do czynienia z całkiem sprawnym, łagodnym SUV-em terenowym.
Modele bez pakietu off-road nie oferują żadnej dodatkowej ochrony podwozia, więc każda wspinaczka po skałach może uszkodzić podwozie. Co więcej, większość współczesnych SUV-ów Mercedesa jest wyposażona w duże koła i dość niskoprofilowe opony, a to również nie jest dobry pomysł, jeśli chodzi o jakąkolwiek umiarkowaną jazdę terenową.
Czy Mercedes klasy G jest najbardziej terenowym SUV-em na rynku?
Cóż, na pewno jest jednym z najlepszych. Niektóre SUV-y, takie jak Jeep Wrangles, są specjalnie skonstruowane i zazwyczaj oferują mocne opony prosto z fabryki. Wiele produktów Land Rovera, takich jak Range Rover czy nowo wypuszczony Defender, również jest w stanie dorównać klasie G, jeśli chodzi o jazdę w terenie.
Jeśli jednak chcesz mieć bardziej przystępnego cenowo SUV-a niż Klasa G, a nie chcesz kompromisowych wrażeń z jazdy na drodze, jakie daje Wrangler, zawsze możesz zdecydować się na legendarną Toyotę Land Cruiser. Land Cruiser jest również niezwykle sprawnym SUV-em, zwłaszcza do jazdy po piasku.
Niektóre modele, takie jak Ford Ranger lub mały Suzuki Jimny są również dość zdolne, jeśli chodzi o off-roading, ale z pewnością nie mogą równać się z Klasą G ani żadnym innym wymienionym SUV-em.