Które Mercedesy są turbodoładowane?


Które Mercedesy są turbodoładowane?

Wraz z rozwojem przemysłu samochodowego, producenci samochodów znajdują różne sposoby na wydobycie dużej mocy z mniejszych silników poprzez zastosowanie indukcji wymuszonej i elektryfikacji. Te sposoby napędu są również korzystne dla środowiska.

Mając na uwadze taką filozofię oraz przepisy dotyczące emisji spalin, Mercedes również dogonił trend downsizingu i turbodoładowania. Z tego powodu większość współczesnych Mercedesów jest seryjnie wyposażona w turbosprężarki.

Turbodoładowane silniki gazowe Mercedesa

Współczesne modele Mercedesa oferują kilka turbodoładowanych silników 4-, 6- i 8-cylindrowych. Podstawowy silnik gazowy Mercedesa, taki jak 2.0-litrowy 4-cylindrowy turbo w modelu C220 jest w stanie wyprodukować moc 203 KM. Połączony z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów, silnik ten jest w stanie zwrócić 25MPG US.

Jeśli jednak chcesz mieć 6-cylindrowy silnik gazowy z turbodoładowaniem, silnik z modelu 2021 E450 może Ci bardziej odpowiadać. Ten 6-cylindrowy silnik można znaleźć w wielu różnych modelach Mercedesa, w tym SUV, i wypycha punchy 362 KM.

Ten silnik jest również oferowany z 9-biegową skrzynią biegów i jest w stanie zwrócić aż 23MPG US. Jeśli jednak chcesz mieć największy turbodoładowany silnik gazowy Mercedesa, musisz przejść przez dział AMG i zdecydować się na 4,0-litrowy BiTurbo V8, który jest oferowany w wielu modelach AMG.

Silnik ten w wielu modelach osiąga moc ponad 600 KM i jest uważany za silnik najwyższej klasy w całej linii Mercedesa. 4,0-litrowy BiTurbo V8 można znaleźć w wartym 78 tys. dolarów C63 AMG i wartym ponad 300 tys. dolarów supersamochodzie AMG GTR Black Series. Nie spodziewajcie się jednak, że ten silnik zwróci korzystne wyniki MPG, ponieważ jest on używany w najmocniejszych AMG.

Turbodoładowane silniki wysokoprężne Mercedesa

Mercedes oferuje również kilka turbodoładowanych silników wysokoprężnych w wielu modelach. Podstawowy 2,0-litrowy 4-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny można znaleźć w najnowszym modelu E220d. Silnik ten oferuje akceptowalną moc 192 KM, ale dość godne pochwały 40-ish MPG US.

Jeśli chcesz mieć 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem, Mercedes oferuje również 3-litrowy rzędowy 6-cylindrowy turbo w E400d i wielu innych modelach. Silnik ten jest w stanie wyprodukować 330 KM, a wyniki MPG są w regionie 30-35MPG US.

Najmocniejszy diesel Mercedesa jest wyposażony w nowo wypuszczony Mercedes S400. Jest to po prostu inna odmiana wspomnianego silnika znalezionego w E400, ale w tym przypadku, silnik produkuje 340 KM i imponujący 700 Nm momentu obrotowego.

Ten 6-cylindrowy silnik wysokoprężny znaleziony w S400 jest najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym Mercedesa wszechczasów, a także jest dość ekonomiczny z wynikiem 30-35MPG w USA w zakresie efektywności paliwowej. Warto również wspomnieć, że Mercedes nie oferuje w ogóle 8-cylindrowego silnika wysokoprężnego.

Dlaczego wszystkie modele Mercedesa są turbodoładowane?

To dość oczywiste, że każdy nowszy model Mercedesa jest oferowany z silnikiem turbodoładowanym, a od kilku lat nie ma żadnych nowych wolnossących silników Mercedesa. Wynika to głównie z faktu, że Mercedes jest w stanie wyprodukować mniejszy, lżejszy silnik, który jest tak samo mocny jak ciężki wolnossący V8.

Dla przykładu, 2,0-litrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik gazowy w nowym CLA 45 AMG produkuje aż 412 KM. Nie tak dawno temu Mercedes stosował wolnossące 6,2-litrowe V8, które było w stanie wyprodukować te same liczby. W tym samym czasie V8 było cięższe, dużo mniej wydajne i bardziej szkodliwe dla środowiska.

To właśnie dlatego wszystkie nowsze modele Mercedesa są turbodoładowane. Współczesne przepisy dotyczące emisji spalin, szczególnie te w Europie, nie pozwalają na stosowanie naturalnie napędzanych silników big block, ponieważ nie są one w stanie spełnić norm emisji spalin.

Things to know about turbocharged engines

Jaki jest najmocniejszy turbodoładowany silnik Mercedesa wszech czasów?

Najpotężniejszym turbodoładowanym silnikiem Mercedesa jest ten, który można znaleźć w zupełnie nowym supersamochodzie Mercedes AMG GT Black Series. GT BS jest napędzany przez 4,0-litrowy silnik V8 BiTurbo o płaskim układzie korbowym, który jest w stanie dostarczyć zdumiewającą moc 720 koni mechanicznych lub 800 Nm momentu obrotowego.

Dzięki temu silnikowi AMG GT BS rozpędza się od 0 do 60 km/h w mniej niż 3 sekundy, a prędkość maksymalna tego supersportowego samochodu wynosi ponad 200 mil na godzinę. 4-litrowy silnik znajdujący się w modelu BS jest podobny do tych, które można znaleźć w wielu innych modelach AMG, z tą różnicą, że ten jest oferowany jako płaska konstrukcja korbowa.

Jakie są atrybuty silnika z turbodoładowaniem?

Istnieje wiele różnych atrybutów, które oferuje silnik z turbodoładowaniem. Przede wszystkim, silnik z turbodoładowaniem jest o wiele mocniejszy niż większy silnik wolnossący. Silniki z turbodoładowaniem mogą być również mniejsze i lżejsze w porównaniu do wolnossącego V8 o podobnej mocy.

Co więcej, silnik z turbodoładowaniem jest również o wiele bardziej oszczędny w zużyciu paliwa i o wiele mniej szkodliwy dla środowiska. Niestety, silniki z turbodoładowaniem brzmią gorzej i nie oferują liniowego pasma mocy podczas przyspieszania. Liniowy zakres mocy sprawia, że samochód jest dużo bardziej płynny, co jest korzystne zarówno dla samochodów sportowych, jak i niesportowych.

Silniki turbodoładowane są o wiele bardziej skomplikowane, ale współczesny przemysł samochodowy przeszedł długą drogę i uczynienie takich silników niezawodnymi jak silniki NA nie jest już tak trudnym zadaniem jak kiedyś.

Czy istnieją jeszcze dziś w sprzedaży silniki wolnossące (nie turbodoładowane)?

Europejscy i japońscy producenci samochodów odchodzą od silników wolnossących, a amerykański przemysł samochodowy wciąż stara się utrzymać wolnossące V8. W Europie niektórzy producenci, tacy jak Porsche, Lamborghini czy Ferrari, nadal oferują silniki wolnossące, ponieważ takie silniki są znakiem rozpoznawczym tych marek.

W japońskim przemyśle samochodowym raczej nie spotkasz silnika bez turbodoładowania, ponieważ Japończycy jako pierwsi przestawili się na silniki z turbodoładowaniem. W Stanach Zjednoczonych wciąż w sprzedaży jest kilka silników NA, i najprawdopodobniej w przyszłości nadal będą, ponieważ amerykańskie przepisy dotyczące paliwa nie są jeszcze tak surowe jak te w Europie.

Stosowanie silników wolnossących dobiega końca na rzecz mocnego turbodoładowania, a także downsizingu, elektryfikacji i hybrydyzacji.

Recent Posts