Które modele Mercedes-Benz są kabrioletami z twardym dachem?

Które modele Mercedes-Benz są kabrioletami z twardym dachem?

Mercedes od początku istnienia marki oferuje kabriolety z twardym dachem. Modele takie jak SL, SLC/SLK są fabrycznie wyposażone w dach typu hardtop. Modele te odnotowują stały spadek popularności z powodu szału na SUV-y, więc Mercedes zdecydował, że nie ma sensu oferować już kabrioletów z hardtopem.
Obecnie Mercedes nie produkuje już modelu SL ani SLC, ale kilka wskazuje na to, że za kilka lat będziemy świadkami powrotu SL, a nawet SLC.

Model Mercedes SL

Odznaka Mercedes SL pochodzi z lat 50-tych, a niektóre modele, takie jak 300SL, są nadal uważane za jedne z najważniejszych modeli Mercedesa wszech czasów. W dzisiejszych czasach 300SL w dobrym stanie kosztuje nawet kilka milionów dolarów i jest powszechnie uważany za najpiękniejszy samochód wszech czasów.
Jest więc zrozumiałe, że Mercedes nie chce całkowicie zaprzestać produkcji modelu SL. Mercedes zaprzestał produkcji SL na razie, aby całkowicie przeprojektować SL na 2022 rok. Jednak nadal można kupić SL 2020 zaczynając od 91 tys. dolarów za podstawowy SL450 z 3,0-litrowym V6 BiTurbo o mocy 362 KM.
Jeśli chcesz SL z silnikiem V8, następnym modelem w linii jest SL550. Wyposażony w 4,7-litrową jednostkę V8 BiTurbo o mocy 449 KM i cenie wywoławczej 114 tys. dolarów. Oba te modele są fabrycznie wyposażone w kabriolet z hardtopem.
Jeśli chcesz jeszcze bardziej potężne modele SL, zawsze możesz zdecydować się na wersję AMG, który jest o wiele bardziej wydajny i skierowany do jazdy wydajności. Modele te wyposażone są w silniki o mocy 550 KM, szybsze opcje skrzyni biegów oraz sportowy wygląd nadwozia i wnętrza.

  Czym jest Brabus dla Mercedes-Benz?

Mercedes SLC/SLK

W 1996 roku Mercedes wprowadził na rynek kompaktowego, luksusowego roadstera o nazwie SLK. Model ten miał konkurować z Porsche Boxter, oferując najlepszy kompaktowy samochód sportowy z twardym dachem. Później, SLK został przemianowany na SLC, próbując w ten sposób dopasować SLC do reszty oznaczeń modelu.
SLC przestał być produkowany w 2020 roku, ale nadal można go kupić u niektórych dealerów Mercedesa. Gama rozpoczyna się od modelu SLC300, który jest napędzany 2,0-litrowym rzędowym 4-cylindrowym turbo o mocy 241 koni mechanicznych. Cena SLC300 Roadster zaczyna się od około 50 tys. dolarów, ale wielu dealerów oferuje zniżki, ponieważ nie są one już produkowane.
Następnym modelem w linii jest SLC43 AMG Roadster z silnikiem AMG. Ten model jest napędzany przez ulepszony przez AMG 3,0-litrowy V6 BiTurbo, który wypycha 385 KM, a jego cena startowa wynosi 65 tys. dolarów. Oba modele to kabriolety z twardym dachem.

Powrót SL i SLC

W tej chwili Mercedes nie oferuje żadnych nowych kabrioletów z hardtopem, ale wszystko się zmieni, ponieważ Mercedes ma wypuścić nowego roadstera SL w tym lub następnym roku.
Istnieje wiele mułów testowych nowego SL-a, a niektóre doniesienia sugerują nawet, że nowy SL będzie oferowany z 800-konną hybrydową jednostką V8. Mercedes zamierza wskrzesić SL-a jako prawdziwy, topowy samochód sportowy Mercedesa, tak jak zawsze miał być.
Przyszłość SLC jest raczej bardziej tajemnicza. Mercedes nie wydał żadnego oficjalnego oświadczenia na temat przyszłości SLC, ale niektóre raporty sugerują, że SLC może zostać wskrzeszony w nadchodzących latach. Jeśli jednak współczesne trendy w motoryzacji nadal będą faworyzować SUV-y, to SLC możemy już nie zobaczyć w najbliższym czasie.

  Które Mercedesy mają silnik V12?

Sekcja FAQ

Czy hardtopy są lepsze od kabrioletów z miękkim dachem?

To zależy. Kabriolet z miękkim dachem jest zazwyczaj lżejszy i tańszy w naprawie. Miękki dach zajmuje też znacznie mniej miejsca, więc nie ogranicza przestrzeni bagażnika.
Jednak żywotność kabrioletów z miękkim dachem jest o wiele krótsza niż kabrioletów z twardym dachem.
Miękki dach jest lżejszy, co wpływa korzystnie na wydajność jazdy, gdy dach jest opuszczony, w porównaniu z dachem typu hardtop. Nawet jeśli hardtop jest cięższy, ma lepszą wydajność jazdy z dachem, ponieważ hardtop służy jako część konstrukcyjna pojazdu, co sprawia, że podwozie jest dużo bardziej sztywne.
Hardtop jest również zazwyczaj cichszy, ale niektóre marki, takie jak Rolls Royce, mogą osiągnąć wyjątkowe poziomy ciszy, nawet w kabrioletach z miękkim dachem.

Czy BMW, Porsche lub Audi produkują kabriolety z twardym dachem?

BMW oferowało kiedyś wiele kabrioletów z twardym dachem, ale obecnie BMW oferuje tylko kilka współczesnych kabrioletów z twardym dachem. Modele takie jak M4 cabrio są wyposażone w składany hard-top, ale najnowszy M4 cabrio ma być wyposażony w miękki dach.
Audi od jakiegoś czasu nie oferuje żadnych kabrioletów z twardym dachem i nie zanosi się na to, aby miało to nastąpić w najbliższym czasie.
Porsche ma modele 911 Targa. Te warianty 911 stanowią odę do przeszłości, ponieważ wiele starszych modeli 911 było oferowanych z dachem Targa.
Porsche oferowało również model Boxter z twardym dachem, ale współczesne modele Boxter są wyposażone w miękki dach. Również limitowana edycja Porsche 918 Spyder sprzed kilku lat była supersportowym samochodem z twardym dachem i kabrioletem.

  Które modele Mercedesa mają kamery 360°?

Jaka jest przyszłość kabrioletów z twardym dachem?

Kabriolety z twardym dachem są powoli wycofywane z produkcji w całym przemyśle samochodowym. Niektóre marki, takie jak Ferrari i Mclaren, zazwyczaj oferują kabriolety z twardym dachem, a nie z miękkim, ze względu na większą sztywność podwozia, która sprzyja sportowej jeździe. Samochody sportowe również zdecydowanie wyglądają o wiele lepiej z hard-tops.
Kabriolety nie są już tak popularne jak kiedyś. A przyszłość kabrioletów z twardym dachem rysuje się bardzo niekorzystnie. A to dlatego, że nawet te marki, które nadal oferują kabriolety, zazwyczaj mają miękkie dachy, ponieważ produkcja kabrioletów z miękkim dachem jest o wiele łatwiejsza i bardziej opłacalna.
SUV-y stają się nowym standardem w nowoczesnej erze, i z tego powodu, wszystkie inne segmenty przemysłu motoryzacyjnego są głównie widząc stały spadek sprzedaży i popularności na rzecz SUV-ów. Marki zdają sobie z tego sprawę i przeznaczają coraz więcej pieniędzy na badania i rozwój na rynek SUV-ów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z