Które modele Mercedesa mają AIRMATIC?

System zawieszenia pneumatycznego Mercedes AIRMATIC został wprowadzony w modelu W220 klasy S, a od tego czasu wiele nowszych sedanów i SUV-ów Mercedesa jest oferowanych z tym układem zawieszenia.

Ogólnie rzecz biorąc, zawieszenie samochodu składa się ze sprężyny stalowej cewki, ale system AIRMATIC wykorzystuje powietrze, aby zapewnić albo poduszkę jazdy lub zdolnego cruncher zakrętów, za naciśnięciem przycisku.

Układ ten składa się z adaptacyjnego tłumienia, które dodatkowo zwiększa możliwości dynamiczne samochodu, a także oferuje bardziej elastyczne ustawienie do jazdy wyczynowej. Korzyści płynące z zastosowania tak zaawansowanego systemu są bardzo liczne, dlatego też system AIRMATIC znajduje się na szczycie łańcucha pokarmowego zawieszeń samochodowych.

AIRMATIC

System AIRMATIC został wprowadzony, aby zaoferować zmienne zawieszenie, które jest w stanie dostosować się do jakości drogi i stylu jazdy. Lista zalet takiego systemu w porównaniu z bardziej tradycyjnym zawieszeniem cewkowym jest dość długa i zdecydowanie warta rozważenia,

System AIRMATIC oferuje funkcję automatycznego poziomowania, co oznacza, że samochód będzie aktywnie kompensował dodatkowy ciężar ładunku i pasażerów, starając się zapewnić doskonałą dynamikę prowadzenia, a także zwiększyć oszczędność paliwa.

System jest również w stanie automatycznie dostosować swoją wysokość w określonych scenariuszach, takich jak jazda po autostradzie, samochód się obniża, a to poprawia właściwości aerodynamiczne samochodu, co jeszcze bardziej zwiększa oszczędność paliwa.

System ten oferuje również podnoszenie osi w celu uzyskania bezproblemowego prześwitu, specjalne tryby i profile jazdy do wyboru w zależności od stylu jazdy oraz adaptacyjne tłumienie drgań. Dzięki adaptacyjnemu tłumieniu samochód pozostaje maksymalnie płaski podczas intensywnego hamowania lub przyspieszania, co drastycznie poprawia właściwości jezdne i ogólny komfort.

  Dlaczego Mercedesy są takie drogie?

AIRMATIC Mercedesy sedany

Najmniejszym sedanem Mercedesa jest Klasa C. Klasę C można również wyposażyć w system AIRMATIC. Bez systemu AIRMATIC Klasa C oferuje przyzwoite osiągi, ale jeśli w mniejszej Klasie C chcemy poczuć się jak w prawdziwym Mercedesie, zawieszenie AIRMATIC jest koniecznością.

Najnowszy Mercedes Klasy E średniej wielkości jest standardowo wyposażony w zawieszenie AIRMATIC, a system ten oferuje taką samą funkcjonalność, jaką można spotkać w innych sedanach Mercedesa. W ciągu ostatnich kilku lat Klasa E znacznie zwiększyła swoje rozmiary i masę, a system AIRMATIC z pewnością pomaga w zapewnieniu przyjemnej jakości jazdy.

System AIRMATIC został po raz pierwszy wprowadzony w Klasie S, a najnowsza Klasa S oferuje najbardziej zaawansowany system AIRMATIC. System ten posiada dodatkowe funkcje automatycznego poziomowania, a także dodatkowe funkcje zwiększające komfort, a nawet bezpieczeństwo w przypadku zderzenia bocznego.

Za kilka lat wszystkie sedany Mercedesa będą oferowały AIRMATIC w standardzie, ponieważ Mercedes wciąż rozwija ten system. W ostatnim czasie system AIRMATIC stał się z pewnością jednym z najważniejszych aspektów prawdziwego doświadczenia z Mercedesem.

AIRMATIC SUV-y Mercedesa

Wszystkie większe SUV-y Mercedesa są wyposażone w zawieszenie AIRMATIC. Kompaktowe SUV-y GLA i GLB nie są jeszcze oferowane z zawieszeniem AIRMATIC.

GLC działa na podobnej zasadzie jak Klasa C, ale tylko w formie SUV-a. Oznacza to, że system AIRMATIC nie jest wyposażeniem standardowym, ale można go dokupić w różnych pakietach w zależności od czasu i rynku.

GLE ma jednak w standardzie system AIRMATIC, a w połączeniu z E-ACTIVE BODY CONTROL, zawieszenie w GLE jest najbardziej zaawansowaną konfiguracją zawieszenia SUV w historii Mercedesa.

  Który Mercedes ma najwięcej miejsca na nogi?

To samo dotyczy GLS, jak również, jak te systemy są również zdolne do dość zaawansowanych możliwości off-road. GLS-y i GLE wyposażone w opcjonalny system E-ACTIVE BODY CONTROL potrafią dosłownie skakać i tańczyć, prawdziwa historia.

Sekcja FAQ

Ile kosztuje zakup lub naprawa/wymiana systemu AIRMATIC?

Początkowy koszt zawieszenia AIRMATIC to gdzieś pomiędzy $1k-4k. To wszystko zależy od wielu czynników, takich jak konieczność wykupienia całego pakietu, aby uzyskać system AIRMATIC, a koszty i pakiety różnią się na różnych rynkach.

Naprawa systemu AIRMATIC kosztuje średnio 700-800 dolarów, ale to również może się znacznie różnić w zależności od samochodu. System nie jest jednak zaprojektowany na całe życie, oczekiwana żywotność systemu to około 10-15 lat, po tym czasie system nie będzie już tak sprawny jak kiedyś, a ceny wymiany są bardzo zróżnicowane.

Czy system AIRMATIC jest niezawodny?

To pytanie jest dość podchwytliwe, ponieważ dość trudno jest odpowiedzieć na nie jednym prostym „tak” lub „nie”. System jest dość złożony i nie jest tajemnicą, że system AIRMATIC nie jest ani kuloodporny, ani niezniszczalny.

Wczesne wersje systemu AIRMATIC miały mnóstwo problemów i zdecydowanie nie były niezawodne. Nowoczesny system ma oferować wszystko, czego można oczekiwać, jeśli zadbasz o wszystkie niezbędne czynności konserwacyjne i okazjonalne przeglądy.

Przednie zawieszenie jest nieco mniej niezawodne, ponieważ przenosi większy ciężar niż to z tyłu. Ponadto, sposób, w jaki samochód jest traktowany przez lata może wziąć ciężkie żniwo na system zawieszenia, więc jeśli kupujesz z drugiej ręki, dokładny przegląd jest zawsze zalecane.

  Co to jest Mercedes BlueTec?

Jakie są najczęstsze problemy z zawieszeniem AIRMATIC?

Wiele elementów składających się na zawieszenie AIRMATIC ma określoną żywotność. I tak, amortyzator pneumatyczny ma żywotność około 105000 mil, po przejechaniu tych mil należy uważnie słuchać syczącego dźwięku, który wskazuje na awarię pęcherza powietrza.

Sprężyny powietrzne wytrzymają również około 115 000 km, i to właśnie one są najczęściej przyczyną problemów z systemem AIRMATIC. Nieszczelność jest dość powszechna, więc jeśli jedna strona jest wyżej niż druga, to prawdopodobnie sprężyny powietrzne wariują.

Inne systemy, które są znane z awarii to same amortyzatory, które powodują skoki i dość zauważalne pogorszenie jakości jazdy. Czujniki wysokości zawieszenia również są znane z awarii, podobnie jak bloki zaworowe, a nawet sama sprężarka po przejechaniu 125000 mil.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z