Które modele Mercedesa mają turbo diesla?


Które modele Mercedesa mają turbo diesla?

Mercedes oferuje obecnie zarówno gazowe jak i wysokoprężne układy napędowe dla prawie każdego modelu. Mimo że w USA silniki wysokoprężne nie są dostępne jako opcja, w Europie są one równie popularne, jeśli nie bardziej popularne niż silniki gazowe (benzynowe).
Współczesne silniki wysokoprężne Mercedesa są dalekie od starych, brudnych silników wysokoprężnych z przeszłości. Silniki te są zazwyczaj bardziej paliwooszczędne w porównaniu z podobnie napędzanym silnikiem gazowym i nie są tak zanieczyszczające, jak można by się spodziewać.

Mercedesy sedany z silnikami wysokoprężnymi

Mercedes klasy C to najmniejszy sedan w ofercie Mercedesa. W205 Mercedes zostanie zastąpiony w tym roku, ale Mercedes nadal oferuje W205 C-klasa z kilkoma opcjami diesel. Wszystkie modele turbodiesel mają 2,0-litrowy 4 cylinder, a można również zdecydować się na model hybrydowy C300 BlueTec.
Większa Klasa E również oferuje kilka opcji turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Gama rozpoczyna się od modelu E220d, wyposażonego w 2,0-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny, który jest podobny do tego w modelu C300 BlueTec. Silnik ten produkuje około 200 koni mechanicznych i oferuje dużą oszczędność paliwa. Silnik ten może być również połączony z silnikiem elektrycznym w modelu E300de.
Klasa E oferuje również kilka 6-cylindrowych silników turbodiesla, w przeciwieństwie do Klasy C. E350d i E400d 4MATIC posiadają 3,0-litrowy turbodoładowany silnik rzędowy 6-cylindrowy o mocy 260-340 KM, w zależności od modelu.
Nowo wprowadzona Klasa S oferuje dość imponujący, 3,0-litrowy, turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny OM656. Silnik ten napędza podstawową wersję S350d i S400d. Moc wyjściowa OM656 w S400d wynosi 340 KM, co czyni go najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym Mercedesa wszech czasów.

SUV-y Mercedesa z silnikami wysokoprężnymi

Mercedes oferuje również wersje wysokoprężne całej gamy SUV-ów. Modele te nie są dostępne w sprzedaży w USA, ale reszta świata może wybierać pomiędzy modelami Mercedesa z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi. Niektóre z SUV-ów można również wyposażyć w hybrydy spalinowo-elektryczne.
Silniki, o których mowa, są takie same jak w sedanach. 2,0/2,1-litrowe 4-cylindrowe silniki turbo są montowane w GLA lub GLC, a nawet w niektórych modelach GLE. Z kolei GLS otrzymuje 3,0-litrowy turbodoładowany silnik rzędowy 6-cylindrowy.
Klasę G można również wyposażyć w turbodoładowany silnik wysokoprężny. Model, o którym mowa to G350d napędzany 3,0-litrowym silnikiem rzędowym 6-cylindrowym o mocy 282 KM. Niektórzy uważają ten silnik za idealną opcję dla klasy G, ponieważ oferuje on mnóstwo momentu obrotowego za rozsądniejszą cenę w porównaniu do klasy G napędzanej gazem.

Dlaczego w USA nie ma opcji diesli Mercedesa?

W 2017 roku tylko 3% samochodów Mercedesa sprzedanych w USA w 2017 roku to były diesle. Ze względu na niską sprzedaż i rosnącą niechęć do oleju napędowego w ogóle, Mercedes od tego czasu przestał oferować jakiekolwiek silniki wysokoprężne w USA.
Większość Amerykanów woli samochody napędzane gazem, ponieważ ceny paliw zazwyczaj nie są tak złe, jak w Europie. Większość samochodów z silnikiem diesla w USA to zazwyczaj pick-upy i pojazdy użytkowe, więc silnik diesla w luksusowym samochodzie nie jest tak atrakcyjny.
Niektóre skandale, takie jak skandal VAG Dieselgate, jeszcze bardziej zmniejszyły atrakcyjność samochodów z silnikami wysokoprężnymi w USA. Innym powodem, dla którego Mercedes przestał oferować silniki wysokoprężne w USA, jest fakt, że amerykańscy klienci nie są w stanie używać odpowiedniego oleju napędowego wymaganego dla modeli Mercedesa z silnikiem wysokoprężnym.
Większość amerykańskich stacji paliw oferuje duży procent biodiesla, nawet 20%. A samochody Mercedesa wymagają mniej niż 5% biodiesla w mieszance oleju napędowego. Wysokoprocentowe mieszanki biodiesla mogą powodować degradację silnika i wiele problemów na dłuższą metę. Niektórzy uważają, że jest to główny powód, dla którego Mercedes przestał oferować silniki wysokoprężne w USA.

Czy Mercedes przestanie oferować silniki wysokoprężne również na innych rynkach?

Nie jest jasne, czy Mercedes zamierza całkowicie zaprzestać oferowania silników wysokoprężnych. Nowsze modele sugerują, że silnik wysokoprężny nigdzie się nie wybiera, ponieważ niektóre silniki wysokoprężne, takie jak OM656, są niezawodne, mocne i wydajne jednocześnie.
Wiele rządów proponuje wprowadzenie zakazu stosowania silników diesla w ciągu najbliższych 5-10 lat, ale jest to wciąż w początkowej fazie i trudno powiedzieć, czy kiedykolwiek do tego dojdzie. Wiele miast na całym świecie wymaga również uiszczenia opłaty za wjazd do centrum, co jest zazwyczaj dużo gorsze dla silników diesla.

Gas vs Diesel vs Electric

Jakie są zalety silnika wysokoprężnego w porównaniu do silnika zasilanego gazem?

Silnik wysokoprężny zazwyczaj oferuje większy moment obrotowy, jest bardziej paliwooszczędny i kosztuje więcej na rynku samochodów używanych. Silniki Diesla są lepszą opcją do jazdy po autostradach, ponieważ współczesne silniki Diesla zużywają o wiele mniej paliwa w tym procesie.
To powiedziawszy, silnik zasilany gazem jest bardziej dostosowany do jazdy po mieście i jest zazwyczaj bardziej wyrafinowany niż diesel, który często ma dźwięk podobny do traktora. Dodatkowo, współczesny silnik zasilany gazem zazwyczaj nie jest tak szkodliwy dla środowiska.
Oczekuje się również, że silnik diesla będzie trwał dłużej niż silnik gazowy, ale silnik gazowy nie psuje się tak często.

Jakie są zalety silników elektrycznych w porównaniu do tradycyjnych silników spalinowych?

Silniki elektryczne są o wiele mniej szkodliwe dla środowiska niż tradycyjne silniki spalinowe. Jednak proces produkcji akumulatorów nie jest do końca przyjazny dla środowiska. Silniki elektryczne są wciąż we wczesnej fazie rozwoju i oczekuje się, że z biegiem czasu będzie się to poprawiać.
Silnik elektryczny może wytworzyć 100% swojej mocy w każdym zakresie obrotów, natomiast tradycyjny silnik spalinowy musi zepsuć się do pewnego zakresu obrotów, aby wytworzyć swoją maksymalną moc. Przekłada się to na lepsze czasy przyspieszenia dla silników elektrycznych.
Łatwość życia z tradycyjnym silnikiem spalinowym jest nadal bezkonkurencyjna dla samochodów elektrycznych, ponieważ większość świata nadal nie jest gotowa na całkowite przejście na ten system. Ponadto, żywotność tradycyjnych silników spalinowych jest znacznie dłuższa, ponieważ nie ma potrzeby całkowitej wymiany baterii, gdy staną się one stare i niezdatne do użytku.

Recent Posts