Które modele Mercedesa są coupe?


Które modele Mercedesa są coupe?

Pierwotnie coupé lub coupe było samochodem osobowym z pochyłą linią dachu i dwojgiem drzwi, ale obecnie coupe kojarzy się głównie z pochyłą linią dachu, a niekoniecznie z drzwiami. Mercedes, BMW, Audi i wielu innych producentów zaczęło sprzedawać 4-drzwiowe samochody jako coupe, nawet SUV-y.
Linia Mercedes Benz Coupe składa się z CLA Coupe, C-klasa Coupe, E-klasa Coupe, CLS Coupe i wycofanej S-klasy Coupe. Linia SUV-ów coupe składa się z wariantów coupe modeli GLC i GLE. Ponadto, 2-drzwiowy AMG GT i 4-drzwiowy AMG GT to sportowe coupe.

Tradycyjne coupe Mercedesa

W tradycyjnej linii coupe Mercedesa, podstawowym coupe jest klasa C Coupe. Początkowo klasa C była oferowana w wariantach sedan lub kombi. Jednak w 2000 roku Mercedes zadebiutował wersją C-klasa Sport Coupe, która została przemianowana na CLC aż do 2011 roku, kiedy to Mercedes zaczął używać oznaczenia C-klasa Coupe.
Obecna klasa C Coupe zaczyna się od C300 za około 50 tys. dolarów, a top-of-the-line coupe klasy C to C 63 S AMG, który zaczyna się od około 80 tys. dolarów. Następny w kolejce jest średniej wielkości E klasa Coupe, który został wprowadzony w 1996 roku, a wkrótce potem stał się jednym z najbardziej popularnych Mercedes Coupes kiedykolwiek zbudowany.
Obecna klasa E Coupe zaczyna się od modelu E450 Coupe za około 65 tys. dolarów. Top-of-the-line E klasa Coupe jest E450 4-Matic, który kosztuje około $ 68k. Warto wspomnieć, że Mercedes oferuje tylko wariant E63 AMG dla sedana lub wariantu kombi, a nie coupe.
Topowym coupe Mercedesa była kiedyś klasa S coupe, która została wycofana z produkcji w 2021 roku z ceną wywoławczą 141 tys. dolarów za S 560 4-Matic i około 173 tys. dolarów za S63 AMG Coupe. Niedawno Mercedes wypuścił nową klasę S (W223), ale wciąż nie wiadomo, czy Mercedes w ogóle planuje wypuścić wariant coupe.

Mercedes SUV Coupes

W 2008 roku BMW wypuściło model X6 jako topowy sportowy SUV typu “coupe” i od tego czasu segment SUV-ów coupe odnotował niesamowity wzrost popularności. Mercedes szybko rozpoznał odwołanie X6 jest coraz i w 2015 roku Mercedes pociągnął pokrywę zupełnie nowego GLE Coupe i wielu innych producentów były wkrótce podążać.
Najmniejszy SUV Coupe oferowany przez Mercedesa to GLC Coupe, smuklejsza wersja GLC, która została wydana w 2019 roku. Zakres rozpoczyna się od GLC 300 4-Matic Coupe na około 51k dolarów. Najwyższy-trim wszystko śpiew wszystko taniec GLC Coupe jest GLC 63 AMG S Coupe, który kosztuje około 85k dolarów.
Następny w kolejce jest wspomniany wcześniej GLE Coupe. GLE Coupe został wprowadzony w 2015 roku i od tego czasu stał się dość popularnym SUV-em Mercedesa. To trochę jak mieszanka klasy E Coupe i zwykłego SUV-a GLE.
Zakres rozpoczyna się od GLE 450 w Europie, ale w USA entry-level jest GLE 53 AMG na około $76k. W obu przypadkach, topowym GLE Coupe jest GLE 63 AMG S Coupe, który kosztuje około 128 tys. dolarów ceny bazowej.

Sportowe coupe Mercedesa

Mercedes oferuje obecnie dwa różne style nadwozia coupe dla swojego segmentu samochodów sportowych, AMG GT 2 drzwi, i AMG GT 4 drzwi. Samochody te są głównie produktem działu AMG i skupiają się przede wszystkim na zapewnieniu najwyższych osiągów wśród wszystkich modeli Mercedesa.
2-drzwiowy AMG GT zaczyna się od coupe GT za około 120 tys. dolarów i przechodzi całą drogę aż do poważnie drogiego AMG GT Black Series, który ma kosztować około 400 tys. dolarów. AMG GT to szczytowe osiągnięcie inżynierii samochodów sportowych Mercedesa, a także zbliżający się koniec jego żywotności.
4-drzwiowa wersja coupe AMG GT jest w pewnym sensie mieszanką CLS-a i wspomnianego AMG GT. 4-drzwiowe AMG GT Coupe zaczyna się od 4-drzwiowego AMG GT 43 Coupe w cenie około 90 tys. dolarów. Szczytem wersji 4-drzwiowej jest AMG GT 63 S 4-drzwiowe Coupe, które kosztuje aż 171 tys. dolarów ceny bazowej.

When a coupe isn’t a coupe

Czy Mercedes myli się, nazywając 4-drzwiowy samochód lub SUV-a coupe?

Technicznie rzecz biorąc, Mercedes się myli. Ale podobnie jest z każdym innym producentem, który tak robi. Nazwa coupe, jak sama nazwa wskazuje, oznaczała 2-drzwiowy samochód z pochyłym dachem, ale obecnie jest to narzędzie marketingowe, które zwiększa atrakcyjność i sprawia, że oferta wydaje się bardziej zróżnicowana niż jest w rzeczywistości.
SUV nie jest coupe, ale jeśli działa korzystnie dla działu sprzedaży, a tak jest, to jest to coupe. Rzeczywistość, w której żyjemy jest przesiąknięta SUV-ami i dopiero zaczyna się rozkręcać, więc można się spodziewać, że w najbliższych latach na rynek trafią tony SUV-ów typu “coupe”.

Jaka jest różnica między CLS-em a 4-drzwiowym coupe AMG GT?

Na pierwszy rzut oka te dwa modele mają te same cechy, więc może się wydawać, że Mercedes stworzył dwa różne samochody do tego samego celu. I w pewnym stopniu jest to prawda, ale Mercedes stara się nie oferować CLS-a w wersji 63 AMG, ponieważ mogłoby to zakłócić sprzedaż 4-drzwiowego AMG GT 63.
CLS jest przedstawiany jako bardziej luksusowy samochód dla starszego mężczyzny, a 4-drzwiowy AMG GT jest przedstawiany jako bardziej ekscytujący samochód sportowy, bardziej zbliżony do 2-drzwiowego AMG GT niż do CLS.

Jaka jest przyszłość segmentu samochodów coupe?

Jak wspomniano wcześniej, żyjemy w rzeczywistości, w której rządzą SUV-y, a ta dopiero zaczyna się rozkręcać. Wielu producentów samochodów tworzy coraz więcej SUV-ów, a mniej popularne segmenty (jednym z nich jest segment coupe), są powoli wycofywane z produkcji.
Dobitnym tego dowodem jest niepewność co do premiery klasy S Coupe. Jak się wydaje w tej chwili, szanse na zobaczenie nowej klasy S Coupe są nikłe do zera. Tradycyjny segment Coupe Mercedesa, który niegdyś notował doskonałe i imponujące wyniki sprzedaży, wykazuje znaczące oznaki spadku popularności.

Recent Posts