Mercedes już od jakiegoś czasu oferuje wiele wersji hybrydowych, a dzięki sprytnemu zastosowaniu technologii EQ Boost mild-hybrid prawie wszystkie modele Mercedesa są częściowo hybrydowe. Technologia hybrydowa stanowi doskonały punkt pośredni między silnikiem spalinowym a pełnoprawnym pojazdem elektrycznym.
Tradycyjne hybrydowe układy napędowe plug-in Mercedesa oznaczane są symbolem „e” po nazwie modelu. Na przykład A250e to hybrydowa klasa A, a C 300e to hybrydowy sedan klasy C. Większość modeli hybrydowych jest benzynowa/elektryczna, ale Mercedes oferuje „de” jako diesel/elektryczny na niektórych rynkach poza USA.
W chwili obecnej infrastruktura własności EV nie jest jeszcze gotowa, aby zaoferować ten sam poziom łatwości posiadania w porównaniu do silników spalinowych, i z tego powodu, Mercedes hybrydowe i łagodne modele hybrydowe są z pewnością warto spojrzeć na.
Hybrydowe sedany Mercedesa
Sedany były chlebem i masłem rzemiosła Mercedes, od najmniejszego sedana klasy C do flagowego okrętu Mercedes klasy S, Mercedes stale aktualizuje całą linię sedanów, aby nadążyć za współczesnymi czasami, a ponieważ z tego powodu, wszystkie sedany Mercedes można kupić z jakąś formą hybrydowych układów napędowych.
Najmniejszy sedan Mercedes jest klasy C, a Mercedes właśnie odsłonił nową klasę C, więc ceny nie są jeszcze ujawnione. Ale, wszystkie nowsze Mercedes C-klasy będą napędzane przez 4-cylindrowy silnik, a wszystkie z nich będą oferować albo full-on plug-in hybrid układu napędowego lub Mercedes EQ Boost mild-hybrid wspomagane silnik spalinowy.
Następny w kolejce jest Mercedes Benz klasy E, i od teraz, Mercedes USA nie oferuje 350 e na rok modelowy 2021, ale E450 4MATIC sedan, który sprzedaje za $ 62k oferuje EQ Boost mild-hybrid technologii wspomaganej technologii 3.0L silnik inline 6 turbo.
Mercedes klasy S jest flagowym Mercedes sedan i S560e oferuje plug-in hybrid układ napędowy, który składa się z silnika elektrycznego skojarzony z 3,0L rzędowy 6-cylindrowy BiTurbo. Ta konfiguracja klasy S sprzedaje za $110k i oferuje imponującą moc 470 KM i równie imponujące 58-73 MPGe US.
Hybrydowe SUV-y Mercedesa
Jak na razie Mercedes nie oferuje hybrydowej wersji plug-in najmniejszego SUV-a Mercedesa – GLA, ale GLA 250e ma dołączyć do linii Mercedes USA w 2021 roku. Obecnie jedynym oferowanym modelem GLA jest 250 z lub bez systemu 4MATIC w cenie około 36-38 tys. dolarów. Wkrótce pojawi się także GLB plug-in.
Następny w kolejce jest GLC jako bestseller wśród SUV-ów Mercedesa. GLC 350e 4MATIC, który kosztuje około 52 tys. dolarów, oferuje silnik 2,0 l inline-4 turbo oraz silnik elektryczny o mocy 90 kW, co czyni go w pełni hybrydowym samochodem typu plug-in o mocy 315 KM i wydajności paliwowej 67-70 MPGe w USA.
Średniej wielkości GLE nie jest obecnie oferowany z pełną hybrydą typu plug-in, ale 6-cylindrowy GLE450 i 8-cylindrowy GLE580 są oferowane z technologią EQ Boost typu mild-hybrid. GLE450 sprzedaje za około $62k i GLE580 sprzedaje za około $79k.
GLS jest pełnowymiarowy Mercedes SUV flagowy, który dzieli wiele jego części z GLE, w tym układ napędowy. Tak więc GLS450, który kosztuje około 76 tys. dolarów, oferuje tę samą jednostkę napędową, co GLE450, a GLS580, który kosztuje około 99 tys. dolarów, oferuje ten sam układ napędowy, który znajdziemy w GLE580.
Różnica pomiędzy EQ Boost a technologią hybrydową typu plug-in
Technologia mild-hybrid Mercedesa EQ Boost to zintegrowany system silników elektrycznych, którego celem jest wspomaganie głównej jednostki napędowej w osiąganiu lepszych wskaźników zużycia paliwa i emisji spalin. Technologia ta wykorzystuje specyficzną integrację rozrusznika zaklinowanego pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów i umożliwia samochodowi jazdę z wyłączonym silnikiem przy określonych prędkościach.
Technologia ta różni się od tradycyjnych hybrydowych układów napędowych typu plug-in, ponieważ tradycyjny plug-in może być, jak sama nazwa wskazuje, podłączony do sieci. Silnik elektryczny w hybrydzie jest o wiele mocniejszy i ma większe przeznaczenie, bardziej zbliżone do silnika spalinowego.
Technologia EQ Boost wciąż się poprawia w miarę upływu czasu, a większość, jeśli nie wszystkie przyszłe modele Mercedesa prawdopodobnie będą korzystać z tej technologii. Audi i wielu innych producentów samochodów również korzysta z technologii mild-hybrid, ponieważ technologia ta poprawia wydajność samochodu, a także oferuje wzrost mocy przez krótki czas.
Sekcja FAQ
Czy Mercedes zamierza produkować hybrydy plug-in dla wszystkich przyszłych modeli?
Wraz z premierą nowego Mercedesa klasy C stało się jasne, w jakim kierunku zmierza Mercedes. Tym kierunkiem jest wydajność, mniejsza emisja spalin, większa moc, ale mniejsze silniki. Oczekuje się, że Mercedes będzie w końcu oferował wszystkie modele z układem napędowym w technologii hybrydowej typu plug-in.
Technologia EQ Boost trafia do coraz większej liczby samochodów Mercedesa, choć hybrydyzacja plug-in całej gamy nie przebiega tak szybko. Jest dość oczywiste, że Mercedes już wkrótce zacznie wprowadzać hybrydy plug-in na większą skalę.
Czy Mercedes będzie oferował hybrydy plug-in w wersji AMG?
Cechą charakterystyczną prawdziwego Mercedesa AMG jest silnik. To właśnie silnik jest bijącym sercem AMG i stanowi najbardziej atrakcyjny aspekt posiadania modelu Mercedes AMG. Mercedes oświadczył niedawno, że nadchodzący C63 AMG będzie korzystał z 2,0 l 4-cylindrowego silnika EQ Boost.
Podczas gdy jest to z pewnością korzystne dla środowiska, C63 bez V8 lub nawet V6 naprawdę musi zaoferować coś specjalnego, aby otrzymać jakąkolwiek uwagę od społeczności entuzjastów motoryzacji. Mercedes wkrótce wypuści także AMG GT73, 800-konnego potwora AMG z hybrydowym silnikiem 4.0L BiTurbo.
Jakie są korzyści z posiadania samochodu hybrydowego?
Istnieje wiele korzyści z posiadania samochodu hybrydowego, począwszy od ulg podatkowych, dłuższych gwarancji, lepszej wydajności paliwa, mniejszej emisji CO2, a czasami nawet przyzwoitej ilości rabatów na niektórych rynkach. Oczekuje się, że samochody hybrydowe będą oferować aż o 50% lub nawet 70% lepsze przebiegi na gazie w porównaniu do zwykłych samochodów z silnikami spalinowymi.
Ale są pewne wady posiadania samochodu hybrydowego, jak również. Hybrydy zazwyczaj kosztują więcej w porównaniu do zwykłych samochodów z silnikiem spalinowym. Jeśli nie zamierzasz podłączyć swój hybrydowy w, to również nie ma zbyt wiele sensu, aby kupić hybrydę. Ponadto, jeśli jeździsz głównie po autostradach, wskaźniki efektywności paliwowej znacznie spadną.