Które Porsche Boxster czy Cayman jest lepsze?

Zarówno Porsche Cayman, jak i Porsche Boxster zbudowane są na tej samej platformie, oferują niemal identyczne opcje i kosztują porównywalnie w całej gamie. Boxster jest oferowany jako kabriolet, a Cayman to surowe, 2-miejscowe coupe.

Różnice są jednak zauważalne, ponieważ Boxster jest przede wszystkim przeznaczony jako wygodny, górny krążownik, a Cayman jest przeznaczony jako 2-miejscowy samochód sportowy, który jest w stanie rywalizować z 911, jeśli chodzi o dynamiczną jazdę.

Wybór lepszego modelu między tymi dwoma jest związany głównie z tym, czego oczekujesz od samochodu. Jeśli szukasz bardziej sportowego samochodu, Cayman jest lepszy. Jeśli chcesz bardziej uniwersalnej platformy lub lubisz jeździć kabrioletem, Boxster jest lepszym wyborem.

Biorąc pod uwagę, że klienci Porsche uwielbiają dynamiczną jazdę, Porsche Cayman jest prawdopodobnie lepszym samochodem. Ale wybór między Caymanem a Boxsterem jest jak wybór między pizzą a burgerem – bez względu na to, co dostaniesz, będziesz zadowolony z rezultatu.

Silniki

Jedną z głównych zalet każdego Porsche jest silnik. Bazowe modele Cayman/Boxster oferują ten sam silnik 2.7L flat-six o mocy 265 KM. Czasy 0-60 są niemal identyczne, ale Cayman osiąga 60mph o 0,1 sekundy szybciej.

Warianty S i GTS Caymana/Boxstera oferują nieco większą różnicę, jeśli chodzi o silnik, ponieważ jednostka 3.4L w Caymanie GTS oferuje 15 KM więcej, a czas 0-60 w Caymanie GTS jest również nieco szybszy.

Topowe wersje GT4 Cayman/Boxster Spyder oferują silnik 3.8L flat-six ze starszych modeli 911S. Cayman oferuje niewielki wzrost mocy o 10 KM. Obie wersje osiągną prędkość maksymalną 183mph, a wyniki MPG pomiędzy nimi są praktycznie identyczne.

  Najlepszy bagażnik na rowery do Porsche Cayenne

Design

Design jest najbardziej subiektywnym aspektem tego porównania, ale jest wiele zauważalnych różnic pomiędzy tymi dwoma samochodami. Dach Caymana jest nieco dłuższy, co sprawia, że samochód wygląda bardziej sportowo, a różnice między standardowymi wersjami Boxster/Cayman na tym się kończą.

Ale już topowy Cayman GT4 i Boxster Spyder różnią się dość znacznie. Porsche Boxster oferuje mały dach z tkaniny, większy spoiler na przedniej części nadwozia oraz parę obręczy chroniących przed przechyłami. Z drugiej strony, GT4 oferuje większe koła, większy, bardziej agresywny przedni zderzak i duży tylny spojler.

Projekt wnętrza i przestrzeń

Z punktu widzenia projektowania wnętrza, oba te samochody są dość podobne. Oba oferują wysokiej jakości, dobrze wykonane wnętrze z dużą ilością materiałów, takich jak miękka skóra, Alcantara, aluminium czy włókno węglowe. Zarówno Boxster jak i Cayman oferują również porównywalne opcje dodatkowe do wnętrza.

Warto wspomnieć, że GT4 jest oferowany z opcją dedykowanych foteli kubełkowych, które nie są dostępne w porównywalnym Boxsterze Spyder z najwyższej półki. Ponadto Cayman oferuje więcej miejsca w schowkach – 425 litrów w porównaniu do 280 w Boxsterze.

Wrażenia z jazdy

Wrażenia z jazdy to obszar, w którym te dwa samochody różnią się najbardziej, ponieważ Cayman oferuje sztywniejsze podwozie, więcej mocy i mniejszą wagę, a to wszystko przekłada się na lepszą jazdę z dużą prędkością w porównaniu do Boxstera.

Z drugiej strony, Boxster oferuje możliwość jazdy topless, co dla niektórych jest dealbreaker, a dla innych jest wyraźną korzyścią. Bez względu na wszystko, zarówno Cayman, jak i Boxster oferują ekscytujące wrażenia z jazdy.

  Najlepszy rok dla używanego Porsche Boxster

Wartość i końcowe przemyślenia

Oczywiście te dwa samochody są dość porównywalne, niektórzy wolą wygląd i wrażenia z jazdy Caymanem, podczas gdy inni kochają wygląd 2-miejscowego roadstera i możliwość opuszczenia dachu, gdy pogoda wydaje się odpowiednia.

Zarówno Cayman jak i Boxster zaczynają się od około 60 tys. dolarów za wersję podstawową, Cayman kosztuje 60500 dolarów, a Boxster 62600 dolarów. Cayman T kosztuje 69600 dolarów, a Boxster T – 71700 dolarów. Istnieje również różnica 2 tys. dolarów pomiędzy pozostałymi modelami.

Między tymi dwoma, Cayman jest nieco tańszy, ale różnice są raczej niewielkie. To powiedziawszy, wydaje się, że Cayman oferuje nieco więcej za nieco niższą cenę wyjściową. Ale jeśli naprawdę cenisz sobie jazdę topless, to wybór jest raczej oczywisty.

FAQ Section

Czy Cayman amortyzuje się bardziej niż Boxster?

Praktycznie każdy samochód sportowy Porsche nie podlega wielkiej amortyzacji, a modele Cayman/Boxster z pewnością nie. W ciągu pierwszych trzech lat posiadania, Boxster prawdopodobnie straci około 28,3% swojej pierwotnej wartości.

Z drugiej strony, Porsche Cayman traci około 27,5%. Marginesy te są niewiarygodnie zbliżone, co oznacza, że oba te samochody tracą podobną ilość pieniędzy po trzech latach. Boxster kosztuje nieco więcej, ale Kelley Blue Book umieścił Caymana i Boxstera na 2. i 3. miejscu wśród najlepszych samochodów sportowych pod względem wartości odsprzedaży.

Czy platforma Cayman/Boxster jest lepsza niż platforma 911?

Podstawowe Porsche Carrera 992 kosztuje około 100 tys. dolarów, czyli około 40 tys. dolarów więcej niż podstawowy Cayman. 911 lepiej wygląda, jest mocniejsze i bardziej pożądane, ale niektórzy entuzjaści naprawdę wierzą, że Cayman oferuje bardziej ekscytujące wrażenia z jazdy, zwłaszcza modele GT4/Boxster Spyder.

  Porsche vs. Mercedes: Niezawodność

Ale 911 jest prawdziwym krokiem wyżej, a porównanie Porsche Cayman/Boxster do 911 Carrera jest jak porównanie Rolex Submariner do Rolex Daytona, są one bardzo różne, zarówno niesamowite i kosztowne, ale 911 i Daytona są po prostu zbudowane inaczej.

Jakie jest najlepsze Porsche Cayman/Boxster do kupienia?

Pomiędzy modelami Cayman i Boxter, weź Cayman, jeśli nie zależy Ci na kabrioletach, i weź Boxster, jeśli kochasz kabriolety. Ale, oprócz góry, te dwa również oferują identyczną gamę modeli z zasadniczo tych samych silników i konfiguracji.

Najlepsze modele Cayman/Boxster to modele GTS/GT4/Boxster Spyder. Cayman GT4 z 2021 roku kosztuje około 100 tys. dolarów i za te pieniądze można kupić 911, ale GT4 z pewnością oferuje lepsze wrażenia z jazdy niż standardowe 911.

Jeśli jednak wolisz kabriolety, Boxster Spyder to elegancki, topowy model Boxstera, który prawdopodobnie nie będzie tracił na wartości w porównaniu do zwykłych modeli Boxstera, to samo dotyczy GT4. A kto wie, GT4 i Boxster Spyder mogą być ostatnimi wolnossącymi modelami Cayman/Boxster w historii.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z