Które samochody są najmniej podatne na rdzę?


Wszystkie nowsze samochody są o wiele lepiej odporne na rdzę niż samochody sprzed 3-4 dekad. Praktycznie każda nowsza marka stosuje jakąś formę fabrycznej ochrony przed rdzą. Niezależnie od tego, czy jest to stal galwanizowana, powłoki, woski czy inne środki ochrony.

Te fabryczne rozwiązania w zakresie ochrony przed rdzą są stosowane od około trzydziestu lat, a poziom ich dopracowania w nowoczesnych samochodach jest niezwykle wysoki. Marki takie jak Mercedes, BMW, Volvo i Porsche są najlepiej udokumentowanymi samochodami odpornymi na rdzę.

Nie oznacza to jednak, że te marki są zauważalnie lepsze w porównaniu z wieloma innymi. Jeśli dodasz do swojego samochodu jakiekolwiek dodatkowe rozwiązania chroniące przed rdzą, prawdopodobnie nigdy nie spotkasz się z rdzą. Ale konieczność dodatkowego zabezpieczenia przed rdzą jest wątpliwa.

Jeśli już zdecydujesz się na dodatkowe zabezpieczenie samochodu przed rdzą, wybierz warstwę ceramicznej osłony, podkładu, kroplówki w sprayu lub folii ochronnej, ponieważ te środki ochrony oferują najlepszy stosunek jakości do ceny.

Nowoczesne samochody

Nowsze samochody korzystają z zaawansowanego procesu produkcyjnego, który zazwyczaj obejmuje wiele różnych środków ochrony przed rdzą. Marki takie jak BMW czy Porsche mają dobrze udokumentowane procesy ochrony przed rdzą, a ponadto oferują specjalne gwarancje na rdzę.

Pierwszym krokiem w kierunku ochrony przed rdzą jest zastosowanie stali galwanizowanej. Jest to proces, w którym zewnętrzna warstwa gołego metalu lub żelaza jest pokrywana cynkiem, aby powstrzymać reakcję panelu z tlenem i wilgocią, lub innymi słowy, aby zapobiec rdzy.

Oprócz ocynkowanej stali, nowoczesne marki samochodowe stosują również specjalne woski o konsystencji plastiku do wszystkich trudno dostępnych zakamarków. Marki takie jak BMW również zanurzają swoje samochody w specjalnej kąpieli, aby elektrycznie naładować panele samochodu, co jeszcze bardziej niweluje skutki potencjalnej rdzy.

Nowsze samochody korzystają również z wysokopoziomowych procesów produkcyjnych, które zapewniają, że wszystkie szczeliny nadwozia są niezwykle małe i precyzyjne. Istnieje również wiele różnych rozwiązań w zakresie ochrony lakieru, które nakłada się na sam lakier.

Starsze samochody/używane samochody

Samochody, które mają 30-40+ lat są najbardziej narażone na rdzewienie z kilku różnych powodów. Po pierwsze, prawie wszystkie te samochody nigdy nie miały żadnej specjalnej ochrony przed rdzą z fabryki. Szczeliny między panelami są szerokie i nierówne, co często naraża wrażliwe miejsca na działanie czynników atmosferycznych. Z biegiem lat problemy te tylko się pogłębiały.

Co więcej, wiek samochodu jest prawdopodobnie największym czynnikiem ryzyka, jeśli chodzi o rdzę. Mocno wyeksploatowany samochód stracił wiele poziomów ochrony na rzecz wszelkiego rodzaju problemów. Sama farba jest prawdopodobnie mocno wyszczerbiona, podobnie jak podwozie samochodu.

I te dwa miejsca są zwykle nękane przez rdzę. Tylko niewielki procent starszych samochodów jest stale chroniony przed rdzą ze względu na ich zwiększoną wartość. Jednak zdecydowana większość w końcu poddaje się surowej woli natury i zaczyna rdzewieć.

Jeśli planujesz zachować swój samochód przez długi czas, skonsultuj się z profesjonalistą na temat różnych technik ochrony antykorozyjnej dostępnych na rynku wtórnym. Bez nich Twój samochód prawdopodobnie doświadczy jakiejś formy korozji w dół linii, jeśli nie jest chroniony fabrycznie.

Zabezpieczenie antykorozyjne na rynku wtórnym

Powłoka podkładowa, olej w sprayu bez kropli, moduły elektryczne, osłony ceramiczne, folia ochronna… To najpopularniejsze sposoby na zabezpieczenie samochodu przed rdzą. Powłoka podkładowa jest prawdopodobnie najbardziej popularnym z grupy, a jeśli jest wykonana prawidłowo, może chronić samochód przez kilka lat przed koniecznością ponownego wykonania.

Drip / Dripless sprayów olejowych są również dość popularne, ale należy zdecydować się na wersję drippy jak dripless jeden zazwyczaj wymaga demontażu, a nawet wiercenia do niektórych paneli samochodowych. Wszystkie trzy z nich kosztują około 100-200 dolarów, i są dobrze przystosowane do tymczasowej ochrony.

Jeśli chcesz chronić sam lakier, warstwa ceramiczna tarcza i warstwa folii ochrony lakieru na górze, że jest najlepszym możliwym sposobem ochrony lakieru, a nawet czasami są w stanie chronić podwozia i wiele innych części samochodu.

Można również sprawdzić dedykowane moduły elektryczne, które jeśli umieszczone strategicznie wysyłają stały prąd elektryczny w całym panelu samochodu. Moduł ten próbuje naśladować e- powłoki niektóre marki, takie jak BMW zrobić z fabryki. Kosztują one jednak kilkaset dolarów, a poziom ich skuteczności jest raczej wątpliwy.

Sekcja FAQ

Czy powinienem zdecydować się na aftermarketową ochronę przed rdzą?

Jeśli posiadasz nowszy samochód i nie planujesz zachować go przez najbliższe dziesięciolecia, to nie, to strata czasu i pieniędzy. Jeśli posiadasz nowy samochód i planujesz zachować go przez 30+ lat, to ma to większy sens, ale konieczność jest nadal wątpliwa.

W każdym innym przypadku, aftermarketowa ochrona przed rdzą ma więcej sensu. Jeśli jednak stale myjesz swój samochód, parkujesz go w garażu i nie doświadczasz dużej ilości soli i wilgoci w ciągu roku, rdza nie jest tak prawdopodobna.

Czy mogę samemu wykonać zabezpieczenie antykorozyjne?

Tak, można. Jak wspomniano wcześniej, należy regularnie myć samochód, zwracać uwagę na pozostałości, które mogą nie dać się łatwo zmyć, i starać się je usunąć bez uszkodzenia lakieru. Podkład można również nakładać samodzielnie.

Powinieneś zebrać wszystkie niezbędne urządzenia, takie jak podnośnik samochodowy, rękawice ochronne i okulary, podkład, puszkę czarnej farby samochodowej, szlifierkę i drobnoziarnisty papier ścierny. Najpierw należy przeszlifować wszystkie obszary, zagruntować je i pomalować. Następnie można równomiernie nanieść powłokę i poczekać, aż całkowicie wyschnie.

Czy rdzę można naprawić?

Rdzę teoretycznie można naprawić w 99% przypadków, ale czasami nie ma to sensu z finansowego punktu widzenia. W najgorszym wypadku może dojść do naruszenia integralności strukturalnej samochodu, co można naprawić, ale jest to czasochłonne i kosztowne.

Lżejsze plamy rdzy można łatwo naprawić, po prostu szlifując je i chroniąc po tym. Ale ogólną zasadą jest to, że rdza nie powinna być naprawiona, jeśli samochód nie jest wystarczająco cenny po tym, jak niektóre naprawy rdzy może potencjalnie kosztować więcej niż sam samochód.

Recent Posts