Jeśli szukasz kompaktowego samochodu, który nadal oferuje przyzwoity prześwit, wybór małego SUV-a będzie najprawdopodobniej najlepszym wyborem. W końcu te samochody są nazywane SUV-ami, co oznacza, że teoretycznie powinny być w stanie poradzić sobie z łagodnym off-roadingiem.
Większość kompaktowych SUV-ów ma również napęd na wszystkie koła, co również przydaje się, gdy warunki pogodowe są wilgotne i śliskie. Ale te samochody muszą być dobre w mieście, jak również, i powinny one oferują przyzwoitą ilość nowoczesnych technologii w procesie.
Nie ma potrzeby, aby pominąć komfort, jeśli chcesz wysoki prześwit, jak większość kompaktowych SUV-ów te dni starają się zaoferować doskonałą mieszankę doskonałych funkcji na i off-road. Podgrzewane fotele, klimatyzacja, pluszowe materiały i systemy informacyjno-rozrywkowe z dużym ekranem są dostępne w 99% SUV-ów w dzisiejszych czasach.
Suzuki Jimny, Fiat Panda, Subaru XV i Dacia Duster są przystępne cenowo, dobrze wyposażone i oferują duży prześwit. Jeśli chcesz bardziej luksusowej opcji, zdecyduj się na Range Rovera Evoque, Jaguara E Pace lub Volvo XC40, które zapewnią Ci najlepsze połączenie możliwości i luksusu.
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny oferuje prześwit wynoszący 210 mm, który jest aż nadto wystarczający do przeżycia nawet poważniejszych przygód w terenie. Jimny posiada również doskonałe kąty natarcia i zejścia, co znacznie zwiększa jego możliwości terenowe.
Jako zwykły samochód, Jimny jest przyzwoicie wyposażony i posiada bogate wyposażenie standardowe. Suzuki dopiero niedawno odświeżyło model Jimny i teraz jest dobry moment, aby rozważyć Jimny’ego jako samochód do wszystkiego. Właściwości jezdne są przyzwoite, ale Jimny to nie Mercedes Benz G-Class, chociaż chciałby nim być.
Fiat Panda
Fiat Panda jest swego rodzaju legendą, jeśli chodzi o off-roading. Kompaktowy samochód z napędem 4×4, który jest zdolny do niesamowitego tempa jazdy w terenie, a jednocześnie nadąża za postępem dzisiejszej motoryzacji. Zmienny napęd na wszystkie koła jest przede wszystkim napędem na dwa koła, dopóki samochód nie wyczuje utraty trakcji, i tylko wtedy samochód jest naprawdę AWD.
Poza walorami terenowymi i niezbyt imponującym prześwitem 150 mm, Panda radzi sobie w terenie, w którym samochody z dwukrotnie większym prześwitem czasami nie dają rady. Dzieje się tak głównie dzięki chudym oponom i lekkiemu nadwoziu. Jeśli chodzi o jazdę po śniegu, Panda plasuje się w ścisłej czołówce.
Subaru XV
Z prześwitem 220 mm, Subaru XV jest królem, jeśli chodzi o liczby. XV jest prawdopodobnie jednym z najlepszych off-roaderów, jakie można kupić w tym segmencie, dzięki doskonałemu prześwitowi i stałemu napędowi na wszystkie koła.
Na drodze Subaru udaje się zamaskować swoją off-roadową tożsamość nowoczesną automatyczną skrzynią biegów, stosunkowo przyzwoitymi materiałami i mnóstwem praktycznych funkcji. Subaru jest również świetnym samochodem rodzinnym, ponieważ oferuje dużo miejsca we wnętrzu dla każdego pasażera.
Dacia Duster
Celem marki Dacia jest oferowanie samochodów o bardzo przystępnej cenie, a cena wywoławcza modelu Dacia Duster jest właśnie taka. Duster ma 210 mm prześwitu, co plasuje go na samym szczycie segmentu kompaktowych SUV-ów, jeśli chodzi o prześwit.
Ale jeśli zagłębimy się w Dustera, zdamy sobie sprawę, że Renault poszło na wiele kompromisów z Dusterem, ponieważ tak naprawdę nie ma on żadnego poczucia luksusu ani najnowocześniejszej technologii. Dacia Duster to bezsensowny, prosty, tani i praktyczny samochód dla ludzi z ograniczonym budżetem.
Range Rover Evoque
Jeśli pragniesz bardziej ekskluzywnego doświadczenia, ale nadal przyzwoitego prześwitu, Range Rover Evoque oferuje doskonałe połączenie niepowtarzalnej użyteczności Land Rovera i równie niepowtarzalnego luksusu Range Rovera.
Evoque oferuje prześwit 212 mm oraz kilka dedykowanych trybów off-roadingowych, które sprawiają, że jazda po trudnym terenie jest dziecinnie prosta. Oprócz swoich off-roadowych muskułów, Evoque oferuje stylowe wnętrze i wygląd zewnętrzny z mnóstwem pluszowych materiałów oraz najnowocześniejszych funkcji i technologii.
Jaguar E Pace
Jeśli uważasz, że Range Rover Evoque jest nieco zbyt pospolity lub „kobiecy”, powinieneś również sprawdzić Jaguara E Pace. E Pace oferuje taki sam prześwit, ponieważ te dwa są oparte na tym samym podwoziu pod parasolem Jaguar Land Rover.
Ale różnica tutaj jest w zasadzie wszystko inne. E Pace jest bardziej na drodze typu samochodu i nie oferuje wszystkie, że wiele off-roading specyficzne cechy, ale E Pace jest więcej zabawy do jazdy. Bez względu na różnice, te dwa są dość podobne i oba są niesamowite w tym, co robią.
Volvo XC40
Volvo XC40 oferuje 210 mm prześwitu, co czyni Volvo dość interesującym. Bardzo dobrze wiadomo, że Volvo nie jest aż tak bardzo zainteresowane tworzeniem prawdziwych off-roaderów, ale wszyscy wiemy, że mogliby to zrobić, gdyby chcieli.
XC40 to dorosła wersja Evoque i E Pace i to na pewno widać. XC40 oferuje bardziej powściągliwy i konserwatywny design, który stara się wtopić w otoczenie, a nie wyróżniać. XC40 to prawdziwie luksusowy samochód z mnóstwem udogodnień z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, których można oczekiwać od takiego auta.
FAQ
Który niemiecki kompaktowy SUV oferuje największy prześwit?
Większość niemieckich kompaktowych SUV-ów oferuje aż 180 mm prześwitu (BMW X1/X2), ale wiele z nich oferuje prześwit nawet 140 mm (Audi Q2). Te samochody nie są stworzone do żadnego rodzaju off-roadingu i to widać, bo niektóre z nich mają prześwit tak niski, jak niektóre sedany.
Czy kompaktowe SUV-y to prawdziwe SUV-y?
Kompaktowe SUV-y/crossovery są prawdziwymi SUV-ami w taki sam sposób, w jaki Audi A3 sedan jest prawdziwym sedanem. Istnieją pewne aspekty, których można oczekiwać od SUV-a, takie jak dostępność systemu AWD, zwiększony prześwit i wyżej położony środek ciężkości.
Niektóre SUV-y, takie jak Volvo XC90, nie są standardowo wyposażone w napęd AWD na każdym rynku, mimo że XC90 nie jest prawdziwym SUV-em. W dzisiejszych czasach wiele rzeczy nie ma sensu, dlatego też mamy 4-drzwiowego SUV-a coupe o prędkości 190 mil na godzinę z plakietką Lamborghini.
Jak ważny jest prześwit?
Przyzwoity prześwit jest ważny, jeśli chcesz używać swojego samochodu na wielu różnych rodzajach terenu. Ale prześwit nie jest jedyną ważną cechą prawdziwego off-roadera. Niektóre samochody, takie jak Suzuki Jimny czy Fiat Panda, dzięki wielu innym aspektom przyzwoicie radzą sobie w terenie.
Takimi aspektami są lekka karoseria, chude opony oraz świetne kąty natarcia i zejścia. Z tego powodu często można zobaczyć Fiata Pandę jadącego tam, gdzie nawet Toyota Land Cruiser nie może, a to jest ten rodzaj pewności, który można uzyskać tylko od legendarnych samochodów.