Który mały samochód ma najlepszy prześwit?

Jeśli szukasz kompaktowego samochodu, który nadal oferuje przyzwoity prześwit, wybór małego SUV-a będzie najprawdopodobniej najlepszym wyborem. W końcu te samochody są nazywane SUV-ami, co oznacza, że teoretycznie powinny być w stanie poradzić sobie z łagodnym off-roadingiem.

Większość kompaktowych SUV-ów ma również napęd na wszystkie koła, co również przydaje się, gdy warunki pogodowe są wilgotne i śliskie. Ale te samochody muszą być dobre w mieście, jak również, i powinny one oferują przyzwoitą ilość nowoczesnych technologii w procesie.

Nie ma potrzeby, aby pominąć komfort, jeśli chcesz wysoki prześwit, jak większość kompaktowych SUV-ów te dni starają się zaoferować doskonałą mieszankę doskonałych funkcji na i off-road. Podgrzewane fotele, klimatyzacja, pluszowe materiały i systemy informacyjno-rozrywkowe z dużym ekranem są dostępne w 99% SUV-ów w dzisiejszych czasach.

Suzuki Jimny, Fiat Panda, Subaru XV i Dacia Duster są przystępne cenowo, dobrze wyposażone i oferują duży prześwit. Jeśli chcesz bardziej luksusowej opcji, zdecyduj się na Range Rovera Evoque, Jaguara E Pace lub Volvo XC40, które zapewnią Ci najlepsze połączenie możliwości i luksusu.

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny oferuje prześwit wynoszący 210 mm, który jest aż nadto wystarczający do przeżycia nawet poważniejszych przygód w terenie. Jimny posiada również doskonałe kąty natarcia i zejścia, co znacznie zwiększa jego możliwości terenowe.
Jako zwykły samochód, Jimny jest przyzwoicie wyposażony i posiada bogate wyposażenie standardowe. Suzuki dopiero niedawno odświeżyło model Jimny i teraz jest dobry moment, aby rozważyć Jimny’ego jako samochód do wszystkiego. Właściwości jezdne są przyzwoite, ale Jimny to nie Mercedes Benz G-Class, chociaż chciałby nim być.

  Czego nie należy mówić do sprzedawcy samochodów?

Fiat Panda

Fiat Panda jest swego rodzaju legendą, jeśli chodzi o off-roading. Kompaktowy samochód z napędem 4×4, który jest zdolny do niesamowitego tempa jazdy w terenie, a jednocześnie nadąża za postępem dzisiejszej motoryzacji. Zmienny napęd na wszystkie koła jest przede wszystkim napędem na dwa koła, dopóki samochód nie wyczuje utraty trakcji, i tylko wtedy samochód jest naprawdę AWD.

Poza walorami terenowymi i niezbyt imponującym prześwitem 150 mm, Panda radzi sobie w terenie, w którym samochody z dwukrotnie większym prześwitem czasami nie dają rady. Dzieje się tak głównie dzięki chudym oponom i lekkiemu nadwoziu. Jeśli chodzi o jazdę po śniegu, Panda plasuje się w ścisłej czołówce.

Subaru XV

Z prześwitem 220 mm, Subaru XV jest królem, jeśli chodzi o liczby. XV jest prawdopodobnie jednym z najlepszych off-roaderów, jakie można kupić w tym segmencie, dzięki doskonałemu prześwitowi i stałemu napędowi na wszystkie koła.

Na drodze Subaru udaje się zamaskować swoją off-roadową tożsamość nowoczesną automatyczną skrzynią biegów, stosunkowo przyzwoitymi materiałami i mnóstwem praktycznych funkcji. Subaru jest również świetnym samochodem rodzinnym, ponieważ oferuje dużo miejsca we wnętrzu dla każdego pasażera.

Dacia Duster

Celem marki Dacia jest oferowanie samochodów o bardzo przystępnej cenie, a cena wywoławcza modelu Dacia Duster jest właśnie taka. Duster ma 210 mm prześwitu, co plasuje go na samym szczycie segmentu kompaktowych SUV-ów, jeśli chodzi o prześwit.

Ale jeśli zagłębimy się w Dustera, zdamy sobie sprawę, że Renault poszło na wiele kompromisów z Dusterem, ponieważ tak naprawdę nie ma on żadnego poczucia luksusu ani najnowocześniejszej technologii. Dacia Duster to bezsensowny, prosty, tani i praktyczny samochód dla ludzi z ograniczonym budżetem.

  Czy samochody hybrydowe są dobre do jazdy po autostradzie?

Range Rover Evoque

Jeśli pragniesz bardziej ekskluzywnego doświadczenia, ale nadal przyzwoitego prześwitu, Range Rover Evoque oferuje doskonałe połączenie niepowtarzalnej użyteczności Land Rovera i równie niepowtarzalnego luksusu Range Rovera.

Evoque oferuje prześwit 212 mm oraz kilka dedykowanych trybów off-roadingowych, które sprawiają, że jazda po trudnym terenie jest dziecinnie prosta. Oprócz swoich off-roadowych muskułów, Evoque oferuje stylowe wnętrze i wygląd zewnętrzny z mnóstwem pluszowych materiałów oraz najnowocześniejszych funkcji i technologii.

Jaguar E Pace

Jeśli uważasz, że Range Rover Evoque jest nieco zbyt pospolity lub „kobiecy”, powinieneś również sprawdzić Jaguara E Pace. E Pace oferuje taki sam prześwit, ponieważ te dwa są oparte na tym samym podwoziu pod parasolem Jaguar Land Rover.

Ale różnica tutaj jest w zasadzie wszystko inne. E Pace jest bardziej na drodze typu samochodu i nie oferuje wszystkie, że wiele off-roading specyficzne cechy, ale E Pace jest więcej zabawy do jazdy. Bez względu na różnice, te dwa są dość podobne i oba są niesamowite w tym, co robią.

Volvo XC40

Volvo XC40 oferuje 210 mm prześwitu, co czyni Volvo dość interesującym. Bardzo dobrze wiadomo, że Volvo nie jest aż tak bardzo zainteresowane tworzeniem prawdziwych off-roaderów, ale wszyscy wiemy, że mogliby to zrobić, gdyby chcieli.

XC40 to dorosła wersja Evoque i E Pace i to na pewno widać. XC40 oferuje bardziej powściągliwy i konserwatywny design, który stara się wtopić w otoczenie, a nie wyróżniać. XC40 to prawdziwie luksusowy samochód z mnóstwem udogodnień z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, których można oczekiwać od takiego auta.

  Czy parkowanie w garażu jest lepsze dla Twojego samochodu?

FAQ

Który niemiecki kompaktowy SUV oferuje największy prześwit?

Większość niemieckich kompaktowych SUV-ów oferuje aż 180 mm prześwitu (BMW X1/X2), ale wiele z nich oferuje prześwit nawet 140 mm (Audi Q2). Te samochody nie są stworzone do żadnego rodzaju off-roadingu i to widać, bo niektóre z nich mają prześwit tak niski, jak niektóre sedany.

Czy kompaktowe SUV-y to prawdziwe SUV-y?

Kompaktowe SUV-y/crossovery są prawdziwymi SUV-ami w taki sam sposób, w jaki Audi A3 sedan jest prawdziwym sedanem. Istnieją pewne aspekty, których można oczekiwać od SUV-a, takie jak dostępność systemu AWD, zwiększony prześwit i wyżej położony środek ciężkości.

Niektóre SUV-y, takie jak Volvo XC90, nie są standardowo wyposażone w napęd AWD na każdym rynku, mimo że XC90 nie jest prawdziwym SUV-em. W dzisiejszych czasach wiele rzeczy nie ma sensu, dlatego też mamy 4-drzwiowego SUV-a coupe o prędkości 190 mil na godzinę z plakietką Lamborghini.

Jak ważny jest prześwit?

Przyzwoity prześwit jest ważny, jeśli chcesz używać swojego samochodu na wielu różnych rodzajach terenu. Ale prześwit nie jest jedyną ważną cechą prawdziwego off-roadera. Niektóre samochody, takie jak Suzuki Jimny czy Fiat Panda, dzięki wielu innym aspektom przyzwoicie radzą sobie w terenie.
Takimi aspektami są lekka karoseria, chude opony oraz świetne kąty natarcia i zejścia. Z tego powodu często można zobaczyć Fiata Pandę jadącego tam, gdzie nawet Toyota Land Cruiser nie może, a to jest ten rodzaj pewności, który można uzyskać tylko od legendarnych samochodów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z