Który Mercedes ma ekran Hyperscreen?

Mercedes EQS to najbardziej imponujący Mercedes EV w tej chwili, ponieważ został zaprojektowany na oddzielnym podwoziu EV, który przynosi wiele korzyści w porównaniu do wszystkich innych modeli Mercedes EQ, które są oparte na ich odpowiednikach ICE.

Jedną z wyróżniających się cech nowego EQS jest tak zwany Mercedes „Hyperscren”, który składa się z dużego 56-calowego panelu, który obejmuje całą deskę rozdzielczą samochodu. Dzięki temu EQS wygląda i czuje się jak statek kosmiczny, a jednocześnie oferuje nieskończoną ilość luksusu, komfortu i funkcji bezpieczeństwa.

Oprócz tego, że jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów na świecie, nowy EQS jest również najbardziej aerodynamicznym samochodem elektrycznym dostępnym w sprzedaży. Wszystko to sprawia, że EQS jest rekordzistą pod względem najdłuższego dystansu przejechanego w trybie czysto elektrycznym spośród wszystkich samochodów EV dostępnych w sprzedaży, ponieważ udało mu się przejechać 441 mil na jednym ładowaniu.

EQS nie jest pozycjonowany jako samochód wyczynowy, co oznacza, że Mercedes po raz kolejny skupia się na wyznaczaniu wzorca dla rynku dużych luksusowych sedanów. Tesla Model S, Porsche Taycan i Audi e-Tron GT nie są tak wyrafinowane, mimo że są bardziej ekscytujące zarówno dla oka, jak i dla kierowcy.

Ekran Hyperscreen

Jak już wcześniej wspomniano, nowy EQS posiada duży, 56-calowy panel na desce rozdzielczej, który składa się z trzech dużych ekranów informacyjno-rozrywkowych, jednego dla kierowcy, jednego dla pasażera i jednego centralnego, przeznaczonego do sterowania większością funkcji samochodu.

Dwa 12,3-calowe wyświetlacze są zarezerwowane dla obu pasażerów z przodu, podczas gdy centralny ekran mierzy aż 17,7 cala. Wszystkie te trzy ekrany są ładnie wkomponowane w szklany panel, który sprawia, że system wydaje się wyrafinowany i spójny jednocześnie.

  Czy powinienem kupić 10-letniego Mercedesa?

Nawet jeśli wydaje się, że łatwo jest zaprojektować kilka ekranów, tak nie jest, ponieważ system ten musiał spełniać niezliczoną ilość różnych norm bezpieczeństwa, począwszy od rozmieszczenia poduszek powietrznych po strefy uderzenia. W związku z tym Mercedes zaprojektował Hyperscreen tak, aby był bezpieczny i był w stanie zamortyzować głowę w razie wypadku.

Wymagało to poważnej inżynierii, ponieważ deska rozdzielcza jest wyłożona szkłem. Uchwyty, które utrzymują Hyperscreen w miejscu, zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać uderzenia pod każdym kątem, aby zapewnić, że pasażerowie nigdy nie spotkają się z potencjalnymi zagrożeniami bezpieczeństwa.

Zalety ekranu Hyperscreen

Jak wspomniano na początku, ekran Hyperscreen jest jedną z najbardziej dyskutowanych cech EQS, co oznacza, że wiele osób będzie rozważać zakup EQS właśnie z jego powodu. W związku z tym logiczne jest, aby przyjrzeć się ekranowi nieco bardziej szczegółowo i spróbować oddzielić to co dobre, złe i brzydkie.

Na początek, ekran wygląda niesamowicie i nie da się tego obejść. Możesz być typem osoby, która kocha oldschoolowe przyciski i przełączniki i to jest w porządku, ale raczej trudno jest znaleźć system, który może dorównać Hyperscreen zarówno dla chłodu i futurystycznej stylistyki.

Zaletą posiadania trzech panoramicznych ekranów tuż przy linii wzroku jest to, że możesz kontrolować niemal każdą funkcję samochodu za pośrednictwem ekranu. Jeśli chcesz, aby nawigacja znajdowała się tuż przed Tobą, możesz to zrobić. Jeśli chcesz, aby Twoja muzyka była wyświetlana z przodu i na środku, możesz to zrobić.

  Dlaczego używane Mercedesy Klasy S są tak tanie?

Jeśli chcesz zmienić wygląd swojego zestawu wskaźników lub chcesz oczyścić wnętrze z brzydko wyglądających przełączników, również możesz to zrobić. Poziomy personalizacji jakie oferuje Hyperscreen są nieskończone zarówno dla pasażerów jak i kierowcy.

Wady Hyperscreen

Nawet jeśli wygląda ładnie, Hyperscreen może być łatwo odrzucony przez wielu, ponieważ oznacza to, że prawie wszystkie funkcje samochodu mogą być kontrolowane bezpośrednio przez ekran. Stwarza to wiele problemów, ponieważ takie systemy są zbyt rozpraszające dla wielu kierowców.

Ponadto, jeśli chcesz wyregulować prostą pozycję siedzenia, będziesz musiał przejść przez kilka menu i podmenu, aby dotrzeć do elementów sterujących. Nie było to możliwe jeszcze kilka lat temu, kiedy wszystkie niezbędne przyciski znajdowały się bezpośrednio na fotelu.

Wszystko to wymaga od Ciebie oderwania wzroku od drogi, co może skończyć się katastrofą, jeśli zbytnio się rozpędzisz. Wreszcie, jeśli ekran z jakiegoś powodu umrze, nie będziesz w stanie kontrolować istotnych funkcji samochodu, co oznacza, że ten system może potencjalnie doprowadzić do tego, że utkniesz w martwym punkcie.

Sekcja FAQ

Jak dobry jest Mercedes EQS?

Mercedes EQS to szczytowe osiągnięcie inżynierii Mercedesa zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, ponieważ ma więcej czujników i gadżetów niż 99% porównywalnych samochodów. Wygląd zewnętrzny może nie jest najpiękniejszy, ale jest funkcjonalny i zgodny z tym, co Mercedes chce osiągnąć w przyszłości.

EQS to flagowiec Mercedesa przyszłości, co oznacza, że w ten samochód włożono wiele pracy badawczo-rozwojowej, przez co trudno stwierdzić, że EQS to zły samochód. W związku z tym można śmiało powiedzieć, że EQS jest naprawdę dobrym samochodem i warto go rozważyć, jeśli jesteś zainteresowany zakupem EV.

  Czy wysoka osoba zmieści się w Mercedesie SLK?

Czy powinienem kupić Mercedesa EQS?

To zależy od Twojego scenariusza użytkowania, Twojego budżetu i tego, czego oczekujesz od samochodu. Jeśli mają Państwo tendencję do jazdy samochodem zarówno na dłuższych, jak i krótszych trasach, EQS może być dobrym wyborem, ponieważ wyróżnia się niemal pod każdym względem.

Jednak nawet podstawowy model kosztuje około 100 000 dolarów, a im wyżej w gamie modelowej, tym więcej pieniędzy trzeba wydusić z konta bankowego.

Jak szybki jest Mercedes EQS?

Maksymalna prędkość Mercedesa EQS jest ograniczona do 130 mph, ponieważ Mercedes uważa, że jest to najwyższa prędkość, jaką można osiągnąć bez uszkodzenia systemu lub utraty zbyt dużej ilości ładunku. Najwyższej klasy EQS 580 powinien z łatwością osiągnąć 60mph z miejsca w około 4 sekundy.

Można śmiało powiedzieć, że EQS nie jest tak szybki, jak większość sedanów EV o wysokich osiągach, ale to dlatego, że Mercedes nigdy nie zamierzał, aby EQS był samochodem wyczynowym. Mercedes twierdzi jednak, że wersja wyczynowa pojawi się już wkrótce.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z