Który silnik BMW X5 jest najbardziej niezawodny?

BMW X5 to jeden z najmocniejszych i najlepiej działających luksusowych SUV-ów klasy średniej na rynku. Podobnie jak większość jego konkurentów, jest wyposażone w różne silniki, które na przestrzeni lat napędzały różne warianty X5. Ale który silnik BMW X5 jest najbardziej niezawodny?

Mimo że BMW X5 ma wiele silników, najbardziej niezawodny jest silnik N62 V8. Istnieją jednak również inne wyjątkowe silniki BMW X5, takie jak silniki N63tu i B58. W przeciwieństwie do silników N55 i B52, te silniki mają mniej problemów i dlatego samochody z nimi produkowane należą do najbardziej niezawodnych modeli BMW X5.

Silnik N62 V8 jest spotykany w modelach BMW X5 wyprodukowanych w latach 2001-2010. Tak się składa, że są to jedne z najbardziej niezawodnych modeli BMW X5 wszechczasów, z rokiem modelowym 2005 na czele. Silnik ten jest również popularny w modelu E53 X5, który był produkowany w latach 1999-2006.

Model BMW E53 został opracowany po przejęciu firmy Land Rover przez BMW. W związku z tym ma wiele części i konstrukcji wspólnych zarówno z modelem Range Rover L322, jak i BMW E39 serii 5. W rezultacie model E53 można wyposażyć w najnowsze technologie BMW.

Cechy silnika BMW X5 N62 V8

BMW N62 to wolnossący silnik benzynowy V8. Ponadto jest wyposażony w podwójny układ VANOS i podwójne wałki rozrządu z czterema zaworami na cylinder. Inne godne uwagi cechy to blok silnika wykonany z aluminium, aluminiowa głowica cylindrów i kute proszkowo korbowody o strukturze łamanej.

Należy również podkreślić, że N62 był pierwszym silnikiem na świecie, w którym zastosowano kolektor dolotowy o bezstopniowej regulacji długości, a także pierwszym silnikiem V8 BMW, w którym zastosowano system Valvetronic (zmienny wznios zaworów). Ponadto w 2002 roku zdobył on również nagrodę International Engine of the Year.

  BMW X6 VS Ford Explorer - który jest lepszy?

Częste problemy związane z silnikiem BMW X5 N62

Silnik N62 może być najbardziej niezawodnym silnikiem BMW X5, ale ma też kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Jednak w przeciwieństwie do innych silników BMW X5, silnik N62 ma mniej problemów, choć ich naprawa może być kosztowna. Poza tym należy pamiętać, że chociaż te problemy są powszechne w przypadku silnika N62, nie wszystkie z nich będą miały miejsce.

Wyciek oleju z uszczelki

Wyciek oleju z uszczelki lub wyciek oleju z uszczelki wspornika alternatora to częsty problem w silniku N62 V8. Problem ten może być związany z błędem konstrukcyjnym i zastosowaniem taniej uszczelki, która z czasem ulega szybszemu zużyciu. Ze względu na wysoką temperaturę silnika uszczelka staje się krucha, powodując pęknięcia i wycieki oleju.

Wadliwe uszczelki trzonka zaworu

Główną przyczyną tego problemu są tanie uszczelki trzonków zaworów, z których zbudowany jest silnik N62. Po pewnym czasie ten niskiej jakości materiał ulega degradacji i staje się kruchy. Dlatego uszczelniacze trzonków zaworów pękają, co powoduje przedostawanie się oleju do komory spalania.

Niektóre z objawów zużycia uszczelniaczy trzonków zaworów to zwiększone zużycie oleju, dymienie podczas rozruchu zimnego silnika i dymienie podczas przyspieszania. Wymiana uszkodzonych uszczelniaczy trzonków zaworów jest dość kłopotliwa i kosztowna.

Wycieki oleju z pokrywy zaworów i uszczelki pokrywy zaworów

Jest to bardzo częsty problem w prawie wszystkich silnikach BMW. Dzieje się tak, ponieważ wysoka temperatura powoduje zużycie uszczelek pokrywy zaworów, co prowadzi do pęknięć i wycieków oleju. Należy zauważyć, że problem ten nie występuje zbyt często w silniku N62, ale zwykle pojawia się, gdy problem trzonka zaworu nie był rozwiązywany przez bardzo długi czas.

  Audi RS4 Niezawodność

Nieszczelność przewodu przelewowego płynu chłodzącego

Jest to jeden z najgroźniejszych problemów związanych z silnikiem BMW X5 N62. Wyciek jest zwykle spowodowany przez przednią uszczelkę rury transferowej płynu chłodzącego. Mimo że wystarczy wymienić tylko rurę transferową płynu chłodzącego, proces ten jest bardzo uciążliwy i może zająć ponad 40 godzin.

FAQ

Jaki jest najmniej niezawodny silnik BMW X5?

Silnik N55 jest jednym z najmniej niezawodnych silników BMW X5. Mimo że wszystkie silniki BMW X5 mają problemy, ten silnik ma ich najwięcej. Niektóre z najczęstszych problemów z silnikiem BMW X5 N55 to: problemy z układem chłodzenia, wycieki oleju, awaria pompy wody, awaria wysokociśnieniowej pompy paliwa i awaria cewki VANOS.

Jaki jest najbardziej niezawodny silnik BMW?

Najbardziej niezawodnym silnikiem BMW jest model S65, produkowany w latach 2007-2013. Silnik ten jest bardzo mocny, ponieważ osiąga maksymalną moc 414 KM. Jest to silnik V8 z 4 zaworami na cylinder. Oprócz tego wytwarza moment obrotowy o wartości do 295 funtów na cal, a blok silnika jest wykonany z aluminium.

Czy BMW X5 ma silnik V8?

Nie wszystkie modele BMW X5 są wyposażone w silnik V8. Niektóre modele mają ten silnik, podczas gdy inne są wyposażone w 3,0-litrowy silnik rzędowy 6-cylindrowy z turbo na gaz oraz 3,0-litrowy silnik rzędowy 6-cylindrowy z turbo na napęd hybrydowy. BMW X5 z 4,4-litrowym silnikiem benzynowym twin-turbo V8 występuje tylko w modelach M i M50i.

BMW M50i z silnikiem V-8 osiąga moc 523 KM i moment obrotowy 553 lb-ft. Może również przyspieszyć od 0 do 60 km/h w 3,8 sekundy. Ponadto osiąga prędkość maksymalną 155 mil na godzinę, co czyni go jednym z najmocniejszych i najszybszych luksusowych SUV-ów średniej wielkości na rynku.

  Mercedes Benz SLS AMG Niezawodność

Który rocznik BMW X5 jest najbardziej niezawodny?

Oprócz tego, że BMW X5 ma najbardziej niezawodny silnik (N62), modele BMW z lat 2001-2005 są najbardziej niezawodne. Zaraz za nimi plasują się modele BMW z lat 2016 i 2018. Modele te zgłaszają najmniej problemów wśród modeli BMW X5. Jednak nadal mają one swoje własne problemy, których naprawa jest również kosztowna.

Jaki jest najbardziej niezawodny silnik w BMW X5 czwartej generacji?

Czwarta generacja BMW X5 ma kilka wyjątkowych silników. Jednak najbardziej niezawodnym silnikiem w BMW X5 czwartej generacji jest 4,4-litrowy silnik V8 twin-turbo N63tu. Zaraz za nim plasuje się 4,4-litrowy silnik S63 V8 twin-turbo.

Podsumowanie

BMW X5 ma wiele niezawodnych silników, takich jak N63tu i B58, ale najbardziej niezawodnym silnikiem BMW X5 jest N62 V8. W przeciwieństwie do innych silników BMW X5, silnik ten ma mniej problemów i jest montowany w najbardziej niezawodnych modelach BMW X5 wszechczasów, czyli w modelach z lat 2001-2005.

Niemniej jednak, podobnie jak inne silniki BMW X5, również silnik N62 V8 ma kilka typowych problemów, do których należą: nieszczelność przewodu odprowadzającego płyn chłodzący, uszkodzone uszczelki trzonków zaworów, wyciek oleju z uszczelki oraz wyciek oleju z pokrywy zaworów i uszczelki pokrywy zaworów. Mimo że silnik ten ma pewne problemy, jest bardzo niezawodny w porównaniu z innymi silnikami BMW X5.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z