Mercedes 190E (W201) – wszystko co musisz wiedzieć

Mercedes W201 był produkowany w latach 1982-1993 i w tym czasie występował we wszystkich odmianach i konfiguracjach silnikowych, ale najpopularniejszą z nich jest model 190E. Model 190E był wyposażony w rzędowy, 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,0 l, rzędowy, 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,2 l, rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 2,6 l lub dwa silniki DTM produkcji Cosworth.

Wszystkie te silniki są rzeczywiście wykonane z myślą o trwałości, ale najlepsze z nich są zarezerwowane dla modeli Evolution i Cosworth, które są teraz niezwykle poszukiwane i drogie. 6-cylindrowy silnik AMG o pojemności 3.2L oraz 6-cylindrowe silniki Cosworth są najmocniejsze i mają około 235 KM.

190E wygląda i czuje się jak z lat 80-tych i wiele osób uważa, że 190E wygląda jak prawdziwy Mercedes powinien. Jest to naprawdę niezawodny samochód, który może przetrwać setki tysięcy mil, jeśli jest utrzymywany w przyzwoitym stanie. Prawie 2 miliony egzemplarzy 190E zostało sprzedanych w ciągu 11 lat produkcji, co oznacza, że znalezienie jednego jest raczej łatwe.

Model 190E jest dostępny z 5-biegową skrzynią manualną lub 4-biegową automatyczną, a obie są przyzwoite. Pamiętaj jednak, aby wymieniać olej w skrzyni biegów co cztery lata, jeśli chcesz doświadczyć wszelkiego rodzaju problemów związanych ze skrzynią biegów.

Mercedes 190E – Jednostka napędowa

Model 190E był dostępny z różnymi opcjami silnika, począwszy od 122 KM, aż do 235 KM w modelach Cosworth i AMG. Pre 1988 samochody są znane doświadczyć wszelkiego rodzaju problemy związane z silnikiem, ponieważ pochodzą one z jednorzędowego łańcucha rozrządu, który jest w stanie wytrzymać tylko około 100k mil lub tak.

  Volvo vs. Mercedes: Niezawodność

Modele po 1988 roku posiadają dwurzędowy łańcuch rozrządu, który jest o wiele bardziej niezawodny i wytrzymuje ponad dwukrotnie więcej. 190E jest dość lekkim samochodem, co oznacza, że 235 KM jest więcej niż wystarczające. 5-biegowa skrzynia manualna wydaje się być bardziej wytrzymała i dostajemy jeden dodatkowy bieg, co powinno zwiększyć wydajność.

Najlepszym silnikiem 190E jest 2.6L, ponieważ zapewnia on równowagę pomiędzy wielkością i mocą, a jednocześnie jest niezwykle niezawodny. Modele 190E z silnikiem Cosworth są najpopularniejsze i prawdopodobnie najlepsze do jazdy, zaraz za nimi plasują się modele EVO i 3.2L AMG.
Wszystkie modele 190E były wyposażone w napęd na tylne koła i nie było opcji, aby wybrać napęd na wszystkie koła. Podsumowując, 190E oferuje barwną paletę jednostek napędowych i niemal wszystkie z nich zachwycają do dziś.

Mercedes 190E – Design i podwozie

Mercedes 190E oferuje klasyczny, dostojny design Mercedesa z lat 80-tych, który prawdopodobnie będzie ładnie wyglądał nawet za 20 lat. Lata 80-te były czasem, kiedy Mercedes forsował bardziej kanciasty design z pudełkowatymi narożnikami, które sprawiały, że ich samochody wyglądały bardziej znacząco i władczo na drodze. Obecnie Mercedes wykorzystuje bardziej kobiecy język projektowania, aby ich samochody wyglądały na bardziej opływowe.

190E waży około 2500-2900lbs, co oznacza, że jest to dość lekki samochód. Silnik o mocy 235 KM jest więcej niż wystarczający, abyś mógł poznać dynamikę i podwozie samochodu. Modele AMG i EVO są najprzyjemniejsze w prowadzeniu, ponieważ są dostrojone do takich celów.

Mercedes 190E – Niezawodność i typowe problemy

Mercedes 190E jest dość niezawodnym samochodem, który powinien wytrzymać naprawdę długi czas, jeśli będzie prawidłowo konserwowany. Najczęstsze problemy są związane z jednorzędowym łańcuchem rozrządu, wyciekami z uszczelki głowicy, korozją, ogólnym zużyciem oraz potencjalnymi trzaskami i grzechotkami pochodzącymi z układu zawieszenia.

  Czy trudno jest ukraść Mercedesa?

Jednakże, jeśli chodzi o 30+letnie samochody, 190E jest jednym z najlepszych, ponieważ może przetrwać milion mil bez żadnych poważnych remontów. Warto wspomnieć, że samochody po 1988 roku są o wiele bardziej niezawodne niż wcześniejsze modele.

Mercedes 190E – Wartość i praktyczność

Model 190E można obecnie kupić niesamowicie tanio, ale jeśli chcesz mieć taki w bardziej przyzwoitym stanie, prawdopodobnie będziesz musiał zapłacić kilka tysięcy dolarów. Jednak najbardziej wartościowy model 190E to EVO II, który sprzedaje się za ponad 300 000 dolarów, a najlepsze egzemplarze mogą kosztować ponad 400 000 dolarów.

Pod względem praktyczności, 190E nie ma się czym chwalić, co oznacza, że może zabrać Ciebie i 3 różnych pasażerów w stosunkowo komfortowych warunkach, ale nie może się nawet równać z obecną Klasą C, jeśli chodzi o przestrzeń.

Sekcja FAQ

Czy Mercedes 190E jest bezpiecznym samochodem?

Mercedes 190E jest stosunkowo bezpiecznym samochodem, ale tylko w porównaniu z innymi samochodami z lat 80-tych. 190E jest po prostu za stary, aby być tak samo bezpieczny jak większość nowoczesnych samochodów. Mercedes zawsze starał się oferować najbezpieczniejsze samochody na rynku, a 190E nie jest od tego daleki.

NHTSA otrzymała około 16 różnych skarg dotyczących bezpieczeństwa modelu 190E, co w rzeczywistości nie jest takie złe. Jednak 190E jest tak starym samochodem, że większość ludzi nawet nie zwraca uwagi na takie problemy, ani nie zgłasza ich, jeśli się na nie natknie.

  Który z nich jest lepszy: Mercedes czy Audi?

Czy Mercedes 190E jest klasykiem Mercedesa?

Powstało około 2 milionów modeli 190E w najróżniejszych wersjach, co oznacza, że jest ich zbyt wiele. Wyższej klasy modele AMG, Cosworth i EVO są rzeczywiście klasycznymi samochodami i mają dużą wartość na rynku klasycznych samochodów.

Tak czy inaczej, bardziej regularne modele nie są uważane za klasyczne samochody i nie powinny gromadzić wartość w czasie. Jednak niektóre modele w nieskazitelnym stanie prawdopodobnie zwiększą swoją wartość, ale tylko czas pokaże, czy na pewno.

Czym jest Mercedes Cosworth 190E?

W późnych latach 70-tych Mercedes chciał konkurować w rajdach, ale potrzebował silnika do samochodu wyścigowego. Mercedes zwrócił się do firmy Cosworth z prośbą o zaprojektowanie i opracowanie silnika wyścigowego dla modelu 190E. Jednak Audi dominowało w świecie rajdów dzięki swojemu przełomowemu systemowi AWD i Mercedes postanowił wziąć udział w Niemieckich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (DTM) z tym właśnie silnikiem.

Jednak, aby wziąć udział w mistrzostwach DTM, producent musiał oprzeć samochód wyścigowy na istniejącym samochodzie drogowym, dlatego też narodził się model 190E 2.3-16V, który później został zastąpiony najmocniejszym modelem 2.6L.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z