Najczęstsze problemy z Audi A4 B8

Audi A4 B8 było produkowane w latach 2008-2012, natomiast model B8 facelift został po raz pierwszy wprowadzony w 2012 roku i był produkowany do 2016 roku. A3 B8 to jeden z najpopularniejszych modeli A4, ponieważ oferował naprawdę atrakcyjny wygląd zewnętrzny i najlepsze wnętrze w swojej klasie.

A4 B8 było również pierwszym prawdziwie nowoczesnym modelem A4, ponieważ było dostępne z pierwszymi światłami LED i pierwszym naprawdę wszechstronnym systemem informacyjno-rozrywkowym MMI. Oferowane silniki są przyzwoicie niezawodne, a A4 B8 po modernizacji z przekładnią S-Tronic jest niezwykle dopracowane i łatwe w prowadzeniu.

A4 B8 to jeden z najlepszych kompaktowych samochodów luksusowych, jakie można obecnie kupić. Niemniej jednak, zanim zagłębisz się w potencjalne posiadanie A4 B8, musisz rozwiązać kilka najczęstszych problemów związanych z A4 B8.

Należą do nich wadliwa pompa wodna, wycieki, nadmierne zużycie oleju, problemy z układem kierowniczym i nagar w zaworach wlotowych. Większość z tych problemów można łatwo naprawić i nie pojawiają się one często. Podsumowując, A4 to niezawodny samochód i jeśli będziesz go prawidłowo konserwować, będziesz się nim cieszyć przez długi czas.

Problemy z pompą wodną w Audi A4 B8

Pompa wodna jest jednym z najbardziej narażonych na uszkodzenia podzespołów Audi A4 B8 i prawdopodobnie w końcu wystąpi problem z pompą wodną. Problem polega na tym, że pompa jest wykonana z tworzywa sztucznego, które ma tendencję do pękania i rozpadania się z czasem, ponieważ styka się z elementami pracującymi w wysokich temperaturach.

Oznacza to, że w pewnym momencie może dojść do pęknięcia obudowy, co prowadzi do wycieku płynu chłodzącego. Jeśli nie zajmiesz się tym problemem wystarczająco szybko, Twoja A4 B8 może się przegrzewać. Uszczelka znajdująca się między pompą a termostatem jest również dobrze znanym słabym punktem modelu A4. Niektórzy twierdzą, że problemy z pompą wodną mogą się pojawiać 2-3 razy na 100 tys. km, zwłaszcza w modelach z silnikiem 2,0 l.

  Audi TT RS Niezawodność

Wycieki z Audi A4 B8

W A4 B8 zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, co oznacza, że wtryskiwacze rozpylają paliwo bezpośrednio do cylindrów silnika. Wtryskiwacze te są znane z tego, że ulegają zatkaniu, zabrudzeniu i uszkodzeniu, co w końcu powoduje wyciek. Dobra wiadomość jest taka, że jest raczej mało prawdopodobne, aby wszystkie wtryskiwacze przeciekały jednocześnie, ale zła wiadomość jest taka, że nawet pojedynczy nieszczelny wtryskiwacz spowoduje problemy z wydajnością.

Jeśli czujesz, że Twoja A4 nie chce zapalić, pracuje słabo na biegu jałowym, ma problemy z zapłonem lub brakuje jej osiągów, istnieje prawdopodobieństwo, że winne są wtryskiwacze.

Audi A4 B8 nadmierne zużycie oleju

W Internecie jest wielu właścicieli twierdzących, że ich modele A4 B8 mają tendencję do nadmiernego zużycia oleju. Niektórzy twierdzą, że ich A4 zużywają 1 kwartę oleju co 1000-2000 mil, podczas gdy inni nie doświadczają żadnych problemów. Z powodu tych problemów wielu właścicieli A4 złożyło w 2012 roku pozew zbiorowy przeciwko Audi.

Nadmierne zużycie oleju raczej nie spowoduje poważniejszych problemów, jeśli będziesz go zawsze tankować w razie potrzeby. Jednak naprawienie problemu jest zawsze lepszym pomysłem.

Problemy z układem kierowniczym Audi A4 B8

Audi A4 B8 jest znane z tego, że podczas jazdy zarówno z dużą, jak i z mniejszą prędkością występuje zjawisko chybotania i dużych wibracji. Według Audi, problem ten wynika z wadliwego przewodu układu kierowniczego i jest bardziej powszechny u kierowców, którzy mają tendencję do bardziej agresywnej jazdy.

  Audi A3 Niezawodność

Wcześniejsze modele B8 sprzed faceliftingu są o wiele bardziej podatne na tego typu problemy, do tego stopnia, że Audi wydało nawet komunikat o wycofaniu produktu z rynku. Na niektórych stronach internetowych można znaleźć informacje, że problem można rozwiązać wymieniając płyn w układzie kierowniczym i całkowicie spłukując stary.

Problemy z nagarem w zaworach wlotowych Audi A4 B8

Audi A4 B8 ma również tendencję do osadzania się nagaru w zaworach wlotowych, ponieważ paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindrów. Oznacza to, że w silnikach tych od czasu do czasu dochodzi do odkładania się nagaru spowodowanego przedmuchami oleju.

Osady te gromadzą się w sposób ciągły i ograniczają przepływ powietrza, co może drastycznie wpłynąć na wydajność silnika. Jeśli czujesz, że Twoja A4 B8 cierpi z powodu braku mocy, przerw w zapłonie lub nierównej pracy na biegu jałowym, będziesz musiał wyczyścić zawory wlotowe za pomocą piaskowania orzechami włoskimi.

Sekcja FAQ

Czy Audi A4 B8 jest niezawodne?

Audi A4 B8 jest jednym z najbardziej niezawodnych sedanów Audi wszech czasów z dwóch konkretnych powodów. Pierwszym z nich jest fakt, że model B8 stanowi największy skok technologiczny w rodzinie A4, a jednocześnie został zaprojektowany na dobrze znanej platformie, a ponieważ A4 po faceliftingu nie zmieniło się zbytnio, poza usunięciem wielu problemów, które nękały model sprzed faceliftingu.

W związku z tym A4 B8 jest tak wytrzymałe, jak tylko się da, ale tylko wtedy, gdy wykonuje się wszystkie czynności obsługowe. Te niemieckie samochody klasy executive nie są przystosowane do życia bez odpowiedniej konserwacji. Nie dlatego, że brakuje im jakości, ale raczej dlatego, że potrzebują konserwacji, aby być tak doskonałymi, jak są w porównaniu z samochodami ekonomicznymi.

  Audi S-Tronic - wszystko, co musisz wiedzieć

Czy warto kupić Audi A4 B8?

Audi A4 B8 jest warte swojej ceny, jeśli poszukujesz kompaktowego, luksusowego samochodu, który sprawdzi się w niemal każdej sytuacji. A4 jest dostępne z napędem AWD, co oznacza, że jest to świetny samochód na każdą porę roku. Co więcej, wypełnia lukę pomiędzy najnowszym modelem A4 a bardziej przystępnymi cenowo generacjami A4, co oznacza, że A4 B8 jest obecnie mistrzem pod względem wartości.

Jeśli dodamy do tego najwyższą niezawodność i atrakcyjny wygląd modeli Audi, A4 B8 jest zdecydowanie warte zakupu.

Jakie Audi A4 B8 powinienem kupić?

Przede wszystkim należy skupić się na modelu po modernizacji, ponieważ jest on o wiele bardziej wyrafinowany i niezawodny. Jeśli chodzi o silniki, najlepszym wyborem jest TFSI o pojemności 2,0 l po faceliftingu, ponieważ doskonale łączy moc z wydajnością.

Jest to również najpopularniejszy wybór spośród wszystkich silników, co oznacza, że dostępność części zamiennych jest w jego przypadku najwyższa. Topowe silniki V6 są potencjalnie jeszcze bardziej trwałe, ale w ich przypadku występuje większe nagromadzenie nagaru.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z