Najczęstsze problemy z Audi A5

Najczęstsze problemy z Audi A5

Audi A5 jest bardziej stylową wersją Audi A4 i jest dostępne w wersji coupe, kabriolet lub 4-drzwiowy Sportback. Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego modelu A5 w połowie XXI wieku, Audi zdołało sprzedać wiele egzemplarzy tego modelu dzięki atrakcyjnej stylistyce i bagażnikowi typu hatchback, który zwiększa całkowitą pojemność w porównaniu ze zwykłym A4.

Jeśli chodzi o niezawodność, model A5 jest mniej więcej taki sam jak Audi A4, ponieważ te dwa modele mają wiele wspólnych części. Oznacza to, że A5 jest samochodem niezawodnym tylko wtedy, gdy jest odpowiednio dobrze utrzymywany. Jeśli nie wykonuje się wszystkich regularnych czynności konserwacyjnych, w końcu pojawią się problemy.

Najczęstsze problemy z Audi A5 są związane z silnikiem, skrzynią biegów, układem elektrycznym, nadmiernym zużyciem oleju oraz problemami z układem chłodzenia. Są to najczęstsze problemy, z którymi boryka się model A5, a wiele z nich to również najpoważniejsze problemy, z którymi boryka się model A5.

Podsumowując, nie należy zniechęcać się do zakupu modelu A5 z powodu tych problemów. Nawet jeśli są one poważne, większości z nich można zapobiec dzięki terminowej i dokładnej konserwacji. Jeśli to zrobisz, A5 będzie bardzo przyjemnym doświadczeniem, bez względu na rok modelowy.

Audi A5 – problemy z silnikiem

Audi A5 jest wyposażone w szeroką gamę silników i większość z nich jest w porządku. Najpoważniejsze problemy z silnikiem A5 są związane z łańcuchem rozrządu, który jest znaną bolączką wielu niemieckich samochodów klasy premium. Problem polega na tym, że napinacz ma tendencję do zużywania się po pewnym czasie i jeśli nie zajmiesz się tym wystarczająco wcześnie, może to zniszczyć cały silnik.

  2022 Mercedes GT vs Audi R8

Jeśli na desce rozdzielczej pojawi się lampka ostrzegawcza układu zarządzania silnikiem, istnieje prawdopodobieństwo, że zawór EGR (recyrkulacji spalin) działa nieprawidłowo. Nowsze modele A5 są wyposażone w znacznie bardziej niezawodne silniki, zwłaszcza te wyprodukowane po 2012 roku.

Audi A5 – problemy z przekładnią

Najpoważniejszym problemem związanym ze skrzynią biegów, z jakim boryka się A5, jest ten dotyczący przekładni CVT Multitronic. Przekładnia ta jest powszechnie uważana za najgorszą automatyczną skrzynię biegów Audi współczesnej ery, ponieważ jest delikatna. Prawdziwym powodem jej wadliwego działania jest fakt, że wiele osób nie wymienia płynu przekładniowego zgodnie z zaleceniami.

Ponadto, skrzynie biegów w nowszych modelach A5 są znane z tego, że czasami się wahają i są leniwe, co jest częstym zjawiskiem. Wiadomo również, że skrzynia dwusprzęgłowa S-Tronic jest niestabilna przy niższych prędkościach, ale to również częsta przypadłość. Poza tym, skrzynie biegów w modelach A4 i A5 są stosunkowo niezawodne.

Audi A5 – problemy z układem elektrycznym

Jeśli chodzi o problemy z oprogramowaniem elektrycznym, starsze modele A5 są znacznie gorsze od nowszych, ponieważ wyposażone są w ospałe systemy MMI, które mogą się zacinać lub restartować bez wyraźnej przyczyny. Systemy te, szczególnie w modelach z lat 2012-2016, są już bardzo stare, więc jeśli choć trochę zwolnią, wydaje się, że cały system jest znacznie opóźniony.

Dobrą stroną jest to, że systemy te można aktualizować lub odświeżać, gdy tylko tak się stanie, a zdarza się to w starszych modelach A5. Nowsze modele A5 są znacznie lepsze, ale nie są całkowicie wolne od problemów z oprogramowaniem.

  Najlepsze wydajne filtry powietrza dla B7 Audi

Audi A5 – Nadmierne zużycie oleju

Nie jest niespodzianką, że starsze europejskie samochody klasy premium zużywają dużo oleju, ale według wielu specjalistów Audi A5 wydaje się być liderem w tej dziedzinie. Powodem tego są głównie wycieki oleju zlokalizowane wokół uszczelki lub wielu uszczelek otaczających układ.

Stosunkowo często zdarza się, że samochody z sześciocyfrowym przebiegiem powodują nadmierne spalanie oleju, ale problemy te mogą wystąpić znacznie wcześniej. Niektóre źródła podają, że wielu właścicieli musi dolewać kwartę oleju do swoich A5 prawie co miesiąc.

Audi A5 – problemy z układem chłodzenia

Olej nie jest jedynym płynem, który ma tendencję do wyciekania z Audi A5, ponieważ wielu właścicieli zgłaszało problemy z niskim poziomem płynu chłodzącego. Problemy te są powszechne w modelu 3.0L TDI, ponieważ chłodnica EGR ma tendencję do awarii. Problemy te mogą również wystąpić w silnikach benzynowych 3,2 l, ponieważ pompa płynu chłodzącego również wykazuje tendencję do awarii.

W każdym przypadku należy regularnie sprawdzać poziom płynu chłodzącego i wskaźnik temperatury, aby nie doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jeśli zauważysz, że wskaźnik temperatury rośnie, powinieneś zatrzymać samochód i rozwiązać problem, zanim będzie za późno.

Sekcja FAQ

Która generacja Audi A5 jest najlepsza?

To zależy od tego, co cenisz najbardziej, ponieważ wszystkie generacje A5 są świetne, nawet pierwsza. Można jednak powiedzieć, że pierwsza generacja A5 wypada blado w porównaniu z nowszymi modelami, zwłaszcza z modelem po faceliftingu, który otrzymał znacznie atrakcyjniejszy zestaw reflektorów i bardzo potrzebne odświeżenie zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu.

  Które z nich jest bezpieczniejsze: Volvo czy Audi?

Druga generacja A5 może być najlepszą z dotychczasowych, ponieważ oferuje niemal wszystko to, co po faceliftingu oferuje druga generacja, ale za znacznie bardziej przystępną cenę.

Który styl nadwozia Audi A5 jest najlepszy?

Model A5 jest dostępny w kilku różnych kształtach: dwudrzwiowe coupe, dwudrzwiowy kabriolet lub czterodrzwiowy model Sportback. Najlepszym z tych trzech modeli jest bez wątpienia model Sportback, ponieważ wygląda najlepiej i jest najbardziej praktycznym wyborem.

Dwudrzwiowe coupe również wygląda dobrze, ale Sportback sprawia wrażenie bardziej solidnego i premium. Kabriolet A5 jest niszowym wyborem z całej gamy, a jego sprzedaż maleje w porównaniu z coupe, a zwłaszcza z wersją Sportback.

Jaka jest różnica między Audi A4 i A5?

Pod skórą A4 i A5 to identyczne samochody. Zastosowano w nich ten sam silnik, tę samą skrzynię biegów, ten sam układ wnętrza, te same elementy zawieszenia i zdecydowaną większość pozostałych podzespołów mechanicznych.

A5 to bardziej stylowa wersja, która ma także większy bagażnik typu hatchback. A4 nadal oferuje najwięcej miejsca, jeśli chodzi o drugi rząd siedzeń. Wreszcie, A5 jest nieco droższe od A4.

Wideo: 2010 Audi A5 – Problemy po 150 tys. km przebiegu

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z