Najczęstsze problemy z Audi A6

Audi A6 zostało po raz pierwszy zaprezentowane w 1994 roku jako odświeżona wersja modelu Audi 100. Od tego czasu model A6 doczekał się 5 różnych generacji i jest obecnie jednym z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się modeli Audi. Obecne Audi A6 C8 ma zaledwie 2-3 lata i zapowiada się na kolejny sukces luksusowego producenta z Ingolstadt.

Nie wszystkie generacje A6 są równie niezawodne, ponieważ model C6 wydaje się być najlepszy z całej grupy. Model C7 zajmuje drugie miejsce, a nowy model C8 jest obecnie trzeci pod względem niezawodności. Jednak C8 jest dopiero na początku swojej drogi życiowej, więc zrozumiałe jest, że nadchodzące odświeżenie C8 rozwiąże wiele problemów, które nękają obecną C8 A6.

Tak czy inaczej, najczęstsze problemy z Audi A6 to nadmierne zużycie oleju, problemy z łańcuchem rozrządu, problemy z odkładaniem się nagaru, problemy ze skrzynią biegów i problemy elektryczne. Aby A6 mogło służyć przez długi czas, wymaga stałej konserwacji, a bez niej prawdopodobnie będzie powodować różnego rodzaju problemy.

Takie są realia luksusowych samochodów niemieckiej kadry kierowniczej, ponieważ nie są one zaprojektowane tak, aby wytrzymać beznadziejną konserwację. Nie jest prawdą, że te samochody nie są wystarczająco dobrze zbudowane, ale raczej fakt, że wiele osób, które je kupują, nie utrzymuje ich w odpowiednim stanie.

Problemy z nadmiernym zużyciem oleju w Audi A6

Wiele europejskich samochodów luksusowych jest znanych z nadmiernego zużycia oleju, zwłaszcza po zgromadzeniu odpowiedniej liczby kilometrów na liczniku. Problemy takie jak te można rozwiązać na dwa różne sposoby, ponieważ najczęstszym powodem, dla którego tak się dzieje, jest wyciek oleju lub znaczne zużycie silnika.

  Jakie są najlepsze woski samochodowe dla Audi?

Jeśli olej wycieka, można uzupełniać zbiornik oleju za każdym razem, gdy poziom oleju spada, ale lepszym pomysłem jest znalezienie przyczyny i jej rozwiązanie. Jeśli model A6, na który patrzysz, jest starszy i ma sporo kilometrów na liczniku, samochód musi zużywać większe ilości oleju, aby mógł się prawidłowo smarować.

Problemy z łańcuchem rozrządu Audi A6

Jednym z najbardziej przerażających problemów, które nękają Audi A6 są problemy z układem rozrządu, a dokładniej z napinaczem łańcucha rozrządu. Najlepsze silniki Audi A6 to silniki V6 i V8, a w obu z nich stosuje się wyrafinowane plastikowe prowadnice i tłoki hydrauliczne dla łańcuchów, aby utrzymać je ładne i napięte. Są one jednak znane z tego, że ulegają awarii, a gdy tak się stanie, trzeba działać szybko.

Trzeba działać szybko, ponieważ cały silnik może być w niebezpieczeństwie. Jeśli napinacz zawiedzie, łańcuch może zniszczyć cały silnik po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów, a nawet mniej. Zwróć uwagę na te plastikowe napinacze, jeśli kupujesz model A6.

Problemy z gromadzeniem się węgla w Audi A6

Wiele silników stosowanych w modelu A6 wykorzystuje system bezpośredniego wtrysku paliwa do wtryskiwania paliwa bezpośrednio do cylindrów. Zaletą tej technologii jest to, że silniki z bezpośrednim wtryskiem zużywają mniej paliwa i emitują mniej CO2, a przy tym wytwarzają więcej mocy. Jest to bardzo ważne dla wielu współczesnych producentów samochodów, ponieważ takie technologie pozwalają im produkować większe silniki, które przechodzą pomyślnie testy emisji CO2.

  Audi vs Toyota - niezawodność - co jest lepsze

Jednak technologia bezpośredniego wtrysku paliwa powoduje nadmierne osadzanie się nagaru w zaworach wlotowych. Jeśli nagaru nagromadzi się zbyt dużo, może on ograniczyć przepływ powietrza do silnika, co może powodować nierówną pracę na biegu jałowym, nieprawidłowy zapłon, zgaśnięcie silnika i spadek mocy. Najprostszym sposobem rozwiązania tego problemu jest częstsza wymiana oleju lub regularne czyszczenie osadów.

Problemy z przekładnią w Audi A6

Audi A6 jest dostępne z manualną skrzynią biegów, skrzynią Tiptronic z przemiennikiem momentu obrotowego, skrzynią S-Tronic lub przerażającą skrzynią Multitronic. Przekładnia Multitronic CVT jest powszechnie stosowana w modelach Audi z napędem FWD i jest znana z częstych awarii.

Najprostszym sposobem na rozwiązanie problemów z przekładnią Multitronic jest płukanie oleju przekładniowego co 35 000 mil, w przeciwnym razie skrzynia biegów może ulec awarii.

Problemy z elektryką w Audi A6

W starszych niemieckich samochodach luksusowych nie są obce różnego rodzaju problemy z układem elektrycznym i tak samo jest w przypadku starszych modeli A6. Problemy te objawiają się w wielu różnych obszarach, takich jak układy elektryczne w samochodzie, takie jak elektryczne szyby, łączność telefoniczna, GPS, oświetlenie zewnętrzne, elektryczna pokrywa bagażnika itd.
Problemy te można łatwo rozwiązać, ale często pojawiają się one ponownie, zwłaszcza w starszych modelach Audi.

Sekcja FAQ

Jaki jest najmniej niezawodny model Audi A6?

Istnieje kilka lat modeli Audi A6, które są po prostu zbyt problematyczne i należy ich unikać. Zazwyczaj mają one wszystkie problemy wymienione w tym artykule, a nawet więcej, więc są w stanie szybciej podnieść koszty utrzymania i napraw niż bardziej niezawodne modele Audi A6.

  Audi Q5 vs. Porsche Cayenne

Należy unikać modeli z roczników 2000, 2003, 2004, 2005, 2006, 2011, 2013, 2014, 2015, 2016 i 2019. Powszechnie przyjętą zasadą jest, aby zawsze szukać nowszych modeli z danej generacji, co oznacza, że modele A6 po faceliftingu są zawsze najlepszym wyborem, jeśli chodzi o niezawodność.

Które modele Audi A6 są najdroższe w utrzymaniu?

Audi A6 jest na wskroś luksusowym samochodem, wyposażonym w duże silniki, dużą moc i wiele technologii. Wszystkie te elementy wymagają odpowiedniej konserwacji, a niektóre modele są o wiele droższe od innych. Najdroższe modele Audi A6 to sportowe modele S6 i RS6, zwłaszcza te z silnikiem V10 pochodzącym z Lamborghini.

Modele Audi A6 ze straszną przekładnią Multitronic CVT są również znane z tego, że są drogie w utrzymaniu, podobnie jest w przypadku starszych modeli Audi z systemem Quattro AWD.

Czy Audi A6 jest tego warte?

Audi A6 jest jednym z najlepszych luksusowych sedanów średniej wielkości wszechczasów i jako takie rzeczywiście jest tego warte. Jednakże, jeśli jesteś na rynku A6, musisz wybrać odpowiedni samochód, co oznacza, że musisz być w stanie zawsze odłożyć pewną sumę pieniędzy na koszty utrzymania.

A6 to nie Toyota Corolla, co oznacza, że jest to samochód o wiele bardziej skomplikowany i wymagający delikatniejszej opieki. Kupując A6, zawsze wybieraj modele po modernizacji i staraj się unikać skrzyni biegów Multitronic. Samochody z dużym przebiegiem na liczniku nie muszą być złe, ponieważ najgorsze modele Audi A6 to te, które nie były serwisowane zgodnie z harmonogramem przeglądów i zaleceniami Audi.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z