Najczęstsze problemy z Audi A7

Najczęstsze problemy z Audi A7

Audi A7 jest bardziej stylową wersją popularnego czterodrzwiowego sedana Audi A6. Oznacza to, że A7 wykorzystuje platformę Audi A6 i przekształca ją w zgrabniejsze czterodrzwiowe coupe z drzwiami bez ramek. Audi zrobiło to, aby A7 stało się konkurentem dla Mercedesa CLS i BMW serii 6 Grand Coupe, ponieważ samochody te były niezwykle popularne kilka lat temu.

Obecnie żyjemy w erze zdominowanej przez SUV-y i crossovery, a te samochody zostały nieco odsunięte na bok. Tak czy inaczej, nadal są to jedne z najbardziej imponujących modeli oferowanych przez tych trzech legendarnych producentów samochodów, a A7 może być równie dobrze najlepszym z nich.

Żaden samochód nie jest jednak doskonały, a A7 zdecydowanie taki nie jest. Oznacza to, że jest on skomplikowany i wyposażony w wiele delikatnych układów elektrycznych i mechanicznych, które po pewnym czasie mogą się zepsuć. Dlatego też, jeśli chcesz posiadać samochód A7 i chcesz, aby służył Ci bez uszczuplania portfela, musisz dbać o niego zgodnie z zaleceniami Audi.

Najczęstsze problemy związane z Audi A7 dotyczą silnika, układu elektrycznego, skrzyni biegów, czujników kontroli prędkości pojazdu i mechanizmu różnicowego. Większość z nich można wyeliminować za pomocą konserwacji zapobiegawczej, ale nie wszystkie.

Audi A7 – problemy z silnikiem

Audi A7 jest wyposażone w wiele opcji silnikowych, począwszy od silnika V6 o mocy 200 KM, aż po podwójnie turbodoładowane silniki V8 o mocy ponad 600 KM. Duży wybór silników oznacza wiele różnych problemów z silnikami, ale większość silników A7 wydaje się działać bez zarzutu. Jednak silniki 3,0 l V6 są znane z problemów z łańcuchem rozrządu, które należy jak najszybciej rozwiązać, w przeciwnym razie mogą one zniszczyć cały silnik.

  Najczęstsze problemy z Audi RS6 Avant

Inne problemy z silnikiem są związane z potencjalnym przegrzaniem spowodowanym przez wadliwy termostat lub wycieki oleju, które są bardziej obecne w starszych modelach A7. Tak czy inaczej, silniki te są solidne i powinny wytrzymać długi czas, ale pamiętaj, aby robić swoje i dbać o nie najlepiej, jak potrafisz.

Audi A7 – problemy z elektryką

Problemy z układem elektrycznym niezwiązane z silnikiem to częsta cecha A7, a najczęstsze problemy z układem elektrycznym dotyczą czujników ciśnienia w oponach, szyberdachu, systemu informacyjno-rozrywkowego i różnych problemów z łącznością telefoniczną w samochodzie, np. z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

Niestety, problemy z układami elektrycznymi w starszych modelach A7 są znacznie częstsze, prawdopodobnie dlatego, że systemy te były często używane przez cały okres eksploatacji A7. Audi produkuje jedne z najbardziej skomplikowanych samochodów w dzisiejszych czasach, ponieważ są one wyposażone w funkcje, których nie można znaleźć w większości współczesnych samochodów. Audi kocha technikę, ale jest ona delikatna i może powodować wiele problemów.

Audi A7 – problemy z przekładnią

Audi A7 jest dostępne z automatyczną skrzynią biegów z przemiennikiem momentu obrotowego lub dwusprzęgłową skrzynią DCT S-Tronic i wygląda na to, że to właśnie DCT S-Tronic jest bardziej uparta. Wielu właścicieli skarżyło się, że samochód staje się niespokojny i ospały, zwłaszcza podczas manewrowania A7 przy niższych prędkościach lub na wzniesieniu/spadku.

Automatyczna skrzynia biegów Tiptronic działa o wiele płynniej, ale nie potrafi zmieniać biegów tak szybko, jak życzyliby sobie tego niektórzy właściciele. Ogólnie rzecz biorąc, problemy te wynikają głównie z oprogramowania, co oznacza, że aktualizacja lub zresetowanie modułów może je naprawić.

  2022 Mercedes AMG EQS vs Tesla vs Audi

Audi A7 – problemy z czujnikiem kontroli prędkości pojazdu

Audi A7 jest wyposażone w szereg zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa i ułatwienie codziennego życia. Gdy jednak systemy te zawodzą, przynoszą odwrotny skutek i znacznie utrudniają życie. Właściciele samochodów twierdzą, że niektóre z tych systemów są zbyt inwazyjne i mogą nawet spowodować wypadek.

Większość z tych problemów można rozwiązać za pomocą aktualizacji oprogramowania, ale czasami trzeba będzie wymienić podzespoły sprzętowe, ponieważ aktualizacje oprogramowania mogą zdziałać tylko tyle.

Audi A7 – problemy z dyferencjałem

W modelu A7 czasami występują również problemy związane z mechanizmem różnicowym, a dokładniej z dziwnymi odgłosami dochodzącymi z mechanizmu różnicowego. Jeśli słyszysz stukanie, zgrzytanie lub piszczenie, istnieje prawdopodobieństwo, że w A7 występują problemy z mechanizmem różnicowym, które należy jak najszybciej naprawić, w przeciwnym razie mogą spowodować dodatkowe uszkodzenia.

Jeśli opony zużywają się nierównomiernie, należy również sprawdzić mechanizm różnicowy. Niektórzy twierdzą, że przyczyną tych problemów jest niewystarczające smarowanie dyferencjału, ale aby mieć stuprocentową pewność, należy zabrać A7 do mechanika.

Sekcja FAQ

Czy Audi A7 jest lepsze od Audi A6?

Audi A7 jest bardziej stylową wersją A6 i ma lepsze wyposażenie prosto z fabryki. W A7 nie ma silników czterocylindrowych, jak w A6, i nie ma świateł LED, jak w A6. Oznacza to, że nawet najbardziej podstawowy model A7 jest stosunkowo dobrze wyposażonym samochodem.

Z drugiej strony, różnica prawie 15 000 USD między tymi dwoma modelami pozwala na zakup niemal wszystkich opcji. Odpowiedź na to pytanie sprowadza się do osobistych preferencji. Warto również wspomnieć, że A6 jest nieco bardziej przestronne z tyłu i występuje w wersji kombi, podczas gdy A7 ma bardziej praktyczny bagażnik typu hatchback.

  Co jest lepsze S-Tronic czy Tiptronic?

Ile kilometrów wytrzyma Audi A7?

Audi A7 powinno wytrzymać co najmniej 200 000 mil bez konieczności przeprowadzania remontu kapitalnego. Wielu specjalistów Audi twierdzi, że 10-15 lat ciągłego użytkowania nie powinno zbytnio nadwyrężyć A7, jeśli się o nie odpowiednio dba.

W związku z tym, przy prawidłowej konserwacji i rozsądnym obciążeniu, A7 powinno wytrzymać znacznie dłużej niż 200 000 km. Audi wie, że wiele osób używa A7 do dalekich podróży i dlatego zadbało o to, aby samochód mógł to robić przez długi czas.

Czy SUV-y są bardziej popularne od sedanów?

SUV-y są obecnie dużo bardziej popularne niż sedany i tylko crossovery mogą zagrozić dominacji SUV-ów. Dlatego też wiele marek na całym świecie inwestuje większość swoich pieniędzy w wypuszczanie nowych SUV-ów i dlatego też wiele marek wycofało z produkcji wiele sedanów, a zwłaszcza dwudrzwiowych coupe i kabrioletów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z