Najczęstsze problemy z Audi S-Tronic

Audi S-Tronic to dwusprzęgłowa skrzynia biegów opracowana przez firmę VAG. Skrzynia ta jest również powszechnie spotykana w innych markach VAG, takich jak Skoda i VW, i jest powszechnie uważana za jedną z najlepszych dwusprzęgłowych skrzyń biegów.

Jednak żadna skrzynia biegów nie jest bezawaryjna, co oznacza, że zawsze znajdą się jakieś niedociągnięcia, które mogą powodować problemy. Jeśli skrzynia biegów jest konserwowana zgodnie z przeznaczeniem, prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest mniejsze, ale jeśli nie, to z dużym prawdopodobieństwem tak się stanie. Nowoczesne dwusprzęgłowe skrzynie biegów są delikatnymi elementami konstrukcyjnymi, co oznacza, że wymagają stałej konserwacji, aby działały zgodnie z przeznaczeniem.

Najczęstsze problemy ze skrzynią biegów S-Tronic to usterka zespołu hydraulicznego, spalone sprzęgło, uszkodzony czujnik wyboru biegów, awaria elektromagnesu i usterka wybieraka biegu wstecznego. Niektóre z nich wymagają dokładnego wymontowania skrzyni biegów w celu jej naprawy, podczas gdy inne wystarczą tylko drobne naprawy.

Podsumowując, skrzynia S-Tronic jest jedną z najlepiej rozpowszechnionych przekładni DCT, ponieważ jest wydajna, zaawansowana, stosunkowo wytrzymała i może wytrzymać duży moment obrotowy. Jeśli będziesz dbał o swoją przekładnię S-Tronic, prawdopodobnie będziesz się nią cieszył przez długi czas.

Usterka jednostki hydraulicznej Audi S-Tronic

Jednostka hydrauliczna, zwana również Mechatronic w koncernie VAG, odpowiada za wybór odpowiedniego biegu w zależności od sytuacji. Ponadto włącza sprzęgło i monitoruje ogólne działanie skrzyni biegów. Jeśli jednostka hydrauliczna zacznie sprawiać problemy, zauważysz to, ponieważ skrzynia biegów prawdopodobnie stanie się leniwa, niespokojna lub nie będzie chciała w ogóle włączyć biegu.

  Jaki jest najlepszy wydech do Audi TT?

Jeśli wystąpią takie objawy, należy natychmiast zaprzestać jazdy samochodem, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że ucierpi na tym również sprzęgło. Zazwyczaj po wystąpieniu tych objawów na desce rozdzielczej pojawia się lampka ostrzegawcza „usterka skrzyni biegów”.

Spalone sprzęgło Audi S-Tronic

Sprzęgło jest niestety elementem zużywalnym, co oznacza, że w końcu trzeba je wymienić, bez względu na rodzaj skrzyni biegów. Jeśli jednak skrzynia biegów nie była prawidłowo konserwowana lub jeśli masz tendencję do agresywnej jazdy samochodem, prawdopodobnie spalisz sprzęgło dużo wcześniej.

Wielu właścicieli starszych samochodów Audi o wysokich osiągach zgłaszało, że sprzęgło ma tendencję do przedwczesnego spalania, ponieważ samochód nie jest w stanie wytrzymać wysokiego momentu obrotowego, szczególnie jeśli używasz kontroli startu.

Audi S-Tronic – uszkodzony czujnik wyboru biegów

Czujnik zmiany biegów jest urządzeniem, które przekazuje do ECU samochodu informację o wybraniu określonego biegu. Czujnik ten współpracuje z innymi systemami w samochodzie, takimi jak stacyjka, w taki sposób, że nie pozwala na wyjęcie kluczyka ze stacyjki, jeśli nie włączysz trybu parkowania.

Jeśli jednak czujnik ulegnie awarii, nie będzie można wyjąć kluczyka ze stacyjki, nawet jeśli udało się włączyć tryb parkowania. Problem polega na tym, że mózg samochodu nie wie, który bieg został wybrany, co oznacza, że nie będzie można prowadzić samochodu do czasu rozwiązania tego problemu.

Awaria solenoidu Audi S-Tronic

Jednym z najczęstszych problemów występujących w skrzyni S-Tronic jest uszkodzenie cewki elektromagnetycznej. Zadaniem tych cewek jest sterowanie przepływem płynu przekładniowego, co w istocie umożliwia działanie skrzyni biegów. Jeśli olej jest zanieczyszczony, jest go za dużo lub za mało w skrzyni biegów, prawdopodobnie ulegnie awarii.

  Co jest lepsze - Quattro VS 4Matic?

Wymiana tych elementów jest obecnie powszechnym zjawiskiem w wielu dwusprzęgłowych skrzyniach biegów, więc nie powinieneś się martwić o znalezienie odpowiedniego mechanika do tego zadania, ponieważ każdy mechanik VAG jest w stanie wymienić je bez żadnych problemów.

Usterka przełącznika biegu wstecznego w Audi S-Tronic

W większości skrzyń biegów S-Tronic sprzed 2018 roku występuje usterka selektora biegu wstecznego, która objawia się niemożnością wybrania biegu wstecznego. Są one dość powszechne w starszych skrzyniach S-Tronic, podczas gdy nowsze skrzynie nie doświadczają często tego rodzaju problemów, ale nie są na nie całkowicie odporne.

Często są one błędnie diagnozowane jako usterka układu mechatronicznego, ale w rzeczywistości są to zupełnie odrębne problemy. Jeśli jednak ten problem nie zostanie szybko usunięty, prawdopodobnie spowoduje on również problemy z układem mechatronicznym.

Sekcja FAQ

Jakie są zalety skrzyni biegów Audi S-Tronic?

Istnieje wiele powodów, dla których przekładnia Audi S-Tronic DCT jest lepsza od starszego systemu ze zmiennikiem momentu obrotowego. Na początek, jest ona o wiele bardziej wyrafinowana, co oznacza, że szybciej zmienia biegi i jest mniej prawdopodobne, że kierowca zauważy, że biegi są zmieniane. Układ S-Tronic został zaprojektowany tak, aby działał w tle, co oznacza, że całkowicie eliminuje konieczność zastanawiania się nad tym, co robi skrzynia biegów.

Przekładnia DCT umożliwia szybsze czasy 0-60 mph i jest zazwyczaj lepiej sterowana, co oznacza, że nie zużywa więcej paliwa niż skrzynia manualna.

  Audi vs BMW - niezawodność - która jest lepsza

Jakie są wady skrzyni biegów Audi S-Tronic?

Przekładnia DCT jest cięższa i bardziej delikatna w porównaniu ze standardowym konwerterem momentu obrotowego. Oznacza to, że zazwyczaj trzeba ją bardziej oszczędzać, ponieważ większość przekładni DCT nie jest w stanie wytrzymać takiego samego momentu obrotowego jak solidna przekładnia z przemiennikiem momentu obrotowego.

Podczas manewrowania z małą prędkością skrzynia DCT może czasami odczuwać lekkie drżenie. Wreszcie, przekładnia DCT jest znacznie droższa w porównaniu z przemiennikiem momentu obrotowego, co oznacza, że jej utrzymanie kosztuje również więcej pieniędzy.

Czy Audi S-Tronic jest tego warte?

Tak, jest. Skrzynia S-Tronic została zaprojektowana z myślą o wyrafinowaniu i wydajności, co oznacza, że jest to najbardziej zaawansowana skrzynia biegów Audi, jaka do tej pory powstała. Skrzynia S-Tronic reaguje również bardzo szybko, co oznacza, że w porównaniu z manualną jest znacznie lepsza, ponieważ może zmieniać biegi w mgnieniu oka.

Przekładnia S-Tronic jest niezbędna, jeśli chcesz doświadczyć, jak powinno jeździć prawdziwe, nowoczesne Audi. Nawet jeśli jesteś prawdziwym entuzjastą manualnej skrzyni biegów, z pewnością docenisz S-Tronic, ponieważ jest ona tak łatwa w codziennym użytkowaniu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z