Najczęstsze problemy z BMW 116i

BMW 116i Problemy

BMW 116i jest częścią rodziny BMW serii 1. Ten 5-drzwiowy hatchback jest kompaktowy, niezawodny, niedrogi i paliwooszczędny. Mimo to jest także przyjemny w prowadzeniu i łatwy w obsłudze. Jednak, jak większość modeli BMW, także ten samochód ma różne problemy, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć.

W BMW 116i występuje kilka problemów, takich jak awaria pompy paliwowej, zgaśnięcie silnika, usterka czujnika wału korbowego, problemy ze skrzynią biegów, awaria wspomagania kierownicy, problem z zimnym rozruchem na biegu jałowym, awaria pompy paliwowej, nieszczelny moduł EGR i wiele innych. Należy pamiętać, że te problemy różnią się w zależności od roku modelowego BMW 116i.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 116i?

Awaria pompy paliwowej

Awaria pompy paliwowej w BMW 116i jest zwykle spowodowana zanieczyszczeniami paliwa, usterkami elektrycznymi lub starością. Jeśli zanieczyszczeń jest zbyt dużo, pompa paliwowa nie będzie działać. W rezultacie możesz być zmuszony do jej wymiany, która jest dość kosztowna, ale niezbędna. Jeśli jednak zaplanujesz przeglądy techniczne, możesz zawczasu uniknąć tak kosztownych napraw.

Usterka czujnika wału korbowego

Jeśli zauważysz, że Twój 116i hatchback ma zmniejszoną moc silnika, silnik pracuje nierówno na biegu jałowym lub zgaśnie, oznacza to, że czujnik wału korbowego jest wadliwy lub uszkodzony. Jest to częste we wszystkich modelach BMW z przebiegiem ponad 100 000 km. Jeśli więc Twoje 116i ma 100 tys. km przebiegu, powinieneś być przygotowany na tego rodzaju naprawę.

Awaria wspomagania układu kierowniczego

W BMW 116i wycofano kilka samochodów z rynku z powodu awarii wspomagania układu kierowniczego. W niektórych samochodach awaria wspomagania układu kierowniczego była spowodowana uszkodzeniem podzespołów, a w innych awarią ECU układu wspomagania.

  Najlepsze używane BMW serii 5 do kupienia

Zgaśnięcie silnika

Oprócz niektórych samochodów wycofanych z rynku z powodu awarii wspomagania kierownicy, inne wycofano z powodu zgaśnięcia silnika. Problem dotyczył instalacji elektrycznej, która miała wpływ nie tylko na silnik, ale także na elektryczne części samochodu.

Nieszczelny moduł EGR

Zawór EGR jest główną częścią układu recyrkulacji spalin (EGR). Dlatego jeśli EGR jest wadliwy lub uszkodzony, może powodować wycieki, które nie tylko utrudniają pracę samochodu, ale także mogą wywołać pożar. Jest to bardzo niebezpieczne i wadliwy układ EGR należy natychmiast wymienić.

Problem z przekładnią

Problemy ze skrzynią biegów są powszechne w prawie wszystkich modelach BMW. W BMW 116i również występuje ten problem, ponieważ w tarczy dociskowej sprzęgła znajduje się mała śruba, która jest poluzowana. Jeśli więc śruby utrudniają pracę tarczy dociskowej, wpływa to również na osiągi samochodu i prowadzi do utraty napędu. Należy upewnić się, że śruba jest dokręcona.

Problemy z klamką drzwi

Innym częstym problemem występującym w BMW 116i jest klamka drzwi, która po użyciu nie wraca do idealnego położenia. Problem ten jest spowodowany złym działaniem klamki i zatrzasku. Konieczne będzie oddanie samochodu do serwisu w celu wymiany obu elementów.

Jeśli jednak drzwi nie otwierają się całkowicie, przyczyną może być uszkodzony system blokowania drzwi. Również w tym przypadku konieczny będzie zakup nowego systemu zamykania drzwi i wymiana uszkodzonego.

Problem z biegiem jałowym przy ruszaniu na zimno

Jeśli po uruchomieniu samochodu 116i hatchback z zimnego silnika nie udaje się go uruchomić, jest to znak, że w ECU wystąpił problem. Jednostka sterująca silnika (ICU) wymaga aktualizacji, aby działać optymalnie. Jeśli więc od jakiegoś czasu nie była ona aktualizowana, należy to zrobić.

  BMW 650i - wszystko, co trzeba wiedzieć

Pęknięcie butelki wyrównawczej płynu chłodzącego

Po przejechaniu kilku kilometrów tym kompaktowym hatchbackiem może dojść do pęknięcia zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. W takiej sytuacji może dojść do przegrzania silnika, co może prowadzić do innych problemów. Najlepiej jest wymienić uszkodzony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.

FAQ

Czy BMW 116i jest niezawodne?

Tak, BMW 116i jest jednym z najbardziej niezawodnych samochodów BMW serii 1. Bardziej niezawodne jest tylko BMW serii 3. Co więcej, model 116i jest zwykle oceniany nieco powyżej średniej przez większość agencji niezawodności. Podsumowując, jest to niezawodny, ale nie najbardziej niezawodny samochód w swojej klasie ze względu na wysokie koszty utrzymania.

Czy BMW 116i jest drogie w utrzymaniu?

Tak, każdy model BMW jest drogi w utrzymaniu. Jednak niektóre modele, takie jak serie 1 i 3, są tańsze w utrzymaniu, ponieważ są bardziej niezawodne niż inne serie BMW. Mimo to utrzymanie BMW 116 jest nadal drogie, ponieważ zarówno centrum serwisowe BMW, jak i certyfikowany technik BMW pobierają wysokie opłaty.

Oprócz wygórowanych opłat, wysokie są również koszty zakupu oryginalnych części zamiennych producenta BMW. W związku z tym całkowity koszt naprawy i konserwacji BMW 116i jest wysoki.

Czy z BMW 116i wiąże się wiele problemów?

Mimo że BMW 116i ma kilka problemów, nie jest ich wiele w porównaniu z samochodami takimi jak BMW X5. Mimo to problemów jest całkiem sporo, a ich naprawa może nadszarpnąć Twój portfel. Aby pomóc Ci zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie, konieczna jest odpowiednia konserwacja.

  Ile miejsc ma BMW iX3?

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW 116i?

Jeśli przygotowujesz się do zakupu wysokiej jakości używanego BMW 116i, sprawdzenie przebiegu na desce rozdzielczej jest bardzo ważne. Podobnie jak w przypadku większości modeli BMW serii 1, w modelu 116i poważne problemy zaczynają się pojawiać po przejechaniu 100 000 mil. Zatem przebieg powyżej 100 tys. km to dla BMW 116i przebieg bardzo duży. Oznacza to również więcej problemów i wyższe koszty naprawy.

Ile kilometrów wytrzymuje BMW 116i?

To zależy od właściciela. Jeśli właściciel stosuje się do planowych przeglądów BMW i przestrzega dobrych nawyków związanych z jazdą, samochód wytrzyma ponad 150 000 mil, a nawet 200 000 mil. Jeśli jednak samochód nie jest dobrze utrzymany lub kierowca ma złe nawyki jazdy, samochód może nie przejechać nawet 100 000 mil.

Wniosek końcowy

BMW 116i może być ładnym samochodem subkompaktowym, ale wiąże się z nim wiele problemów. Niektóre z nich to awaria pompy paliwowej, awaria wspomagania układu kierowniczego, nieszczelny moduł EGR, problem z klamką drzwi, usterka czujnika wału korbowego i wiele innych. Należy pamiętać, że wraz z przebiegiem wielu kilometrów w Twoim BMW rośnie liczba problemów.

Najlepszym sposobem na uniknięcie większości z tych problemów jest przestrzeganie planowych przeglądów BMW. Ogólnie rzecz biorąc, BMW 116i daje dużo radości z jazdy, ponieważ z łatwością porusza się po mieście.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z