Najczęstsze problemy z BMW 218d

BMW 218d Problemy

BMW 218d to subkompaktowy samochód klasy executive z wieloma wyjątkowymi funkcjami. Samochód ma pięcioro drzwi, dużą przestrzeń bagażową, przestronne wnętrze i jest bardzo oszczędny. Pomimo tych wyjątkowych cech, BMW 218d ma również kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć.

Niektóre z najczęstszych problemów występujących w BMW 218d to: nieszczelność chłodnicy modułu EGR, usterki elektryczne, awaria wspomagania układu kierowniczego, problemy z klimatyzacją, wyciek oleju oraz problemy ze sprzęgłem. Należy pamiętać, że niektóre problemy występowały w określonych modelach i BMW wydało decyzję o ich wycofaniu.

Na przykład problem z nieszczelnością chłodnicy modułu EGR występuje w BMW 218d produkowanych w latach 2014-2019. Z kolei inne problemy pojawiają się po przejechaniu kilku kilometrów. A ponieważ BMW zawiera wiele części z tworzyw sztucznych, w przypadku niewłaściwej konserwacji większość podzespołów może zacząć sprawiać problemy już po przejechaniu 60 000 mil.

Jakie są najczęstsze problemy z modelem 218d?

Chłodnica modułu EGR może być nieszczelna

Jest to problem związany z producentem, który dotyczy modeli BMW 218d wyprodukowanych w latach 2014-2019. Przyczyną nieszczelności układu recyrkulacji spalin może być wyciek chłodziwa glikolowego, które w połączeniu z sadzą i osadami oleju w module EGR może tworzyć łatwopalne osady.

BMW wycofało z rynku BMW, w których wystąpił ten problem. Jeśli więc kupujesz używane BMW 218d wyprodukowane w latach 2014-2019, powinieneś upewnić się, że właściciel naprawił ten problem.

Awaria wspomagania układu kierowniczego

ECU, czyli elektroniczna jednostka sterująca elektrycznego wspomagania kierownicy, nie jest zbyt trwała. Dlatego po przejechaniu przez samochód kilku kilometrów może dojść do awarii wspornika wspomagania kierownicy. Aby tego uniknąć, należy co roku oddawać samochód do przeglądu. Poza tym można temu zaradzić, naprawiając złe połączenia i wymieniając uszkodzone części.

  Jak długo wytrzymują samochody BMW?

Usterki elektryczne

Większość BMW ma problemy z elektryką z powodu złej konstrukcji drenażu. Niemniej jednak problemy z elektryką w BMW 218d są zwykle związane z uszkodzeniami lub normalnym zużyciem. Przewody są zazwyczaj uszkadzane przez ciepło po przejechaniu kilku kilometrów. Przestrzeganie zaplanowanych przeglądów BMW powinno pomóc uniknąć takich drobnych problemów.

Problemy z klimatyzacją

Po przejechaniu kilku kilometrów mogą również wystąpić problemy z układem klimatyzacji. Główny powód problemów z klimatyzacją jest związany z wyciekiem freonu lub nieszczelnością układu klimatyzacji. Zabierz samochód do mechanika lub serwisu BMW w celu naprawy.

Przepalone turbo

Jest to częsty problem w większości BMW. Jeśli długo zwlekasz z wymianą oleju w BMW 218d, może się to skończyć przepaleniem turbo. Dlatego ważne jest, aby wymieniać olej w BMW 218d co 12 000 km. Co więcej, brudny olej lub jego brak może spowodować wybuch turbo.

Problemy ze sprzęgłem

Wymiana i konserwacja sprzęgła jest tania. Poza tym, wystarczy przejechać kilka kilometrów, aby sprzęgło się zepsuło. W rezultacie większość właścicieli BMW zapomina o konserwacji sprzęgła, co prowadzi do jego zepsucia. Zepsute sprzęgło będzie dawało takie objawy, jak wibracje, trudność w wciskaniu pedału lub łatwość wciskania pedału. Wymieniaj sprzęgło co 100 000 km.

Wyciek oleju

Wyciek oleju to kolejny poważny problem, z którym boryka się większość modeli BMW, w tym BMW 218d. Zwykle jest to spowodowane przez części niskiej jakości, takie jak plastikowy filtr oleju i gumowe uszczelki pokrywy. Części te szybciej się zużywają, powodując wycieki oleju. Zwracaj uwagę na te części i wymieniaj je w odpowiednim czasie.

  Czy SUV BMW to dobry samochód?

FAQ

Czy BMW 218d to dobry samochód?

Tak, BMW 218d to doskonały samochód. Ten wielozadaniowy pojazd jest dobrym samochodem na co dzień, ponieważ jest przestronny, paliwooszczędny i ma doskonałe osiągi. Ponadto jest niezawodny, co czyni go doskonałym samochodem do codziennej jazdy. Nie jest on jednak odpowiedni dla osób poszukujących luksusowego samochodu o wysokich osiągach.

Jaki jest najbardziej niezawodny rocznik modelu BMW 218d?

Najbardziej niezawodne BMW 218d zostało wyprodukowane w 2016 i 2019 roku. Przeciwnie, najbardziej kłopotliwe modele BMW 218d zostały wyprodukowane w 2020 roku. Dlatego, jeśli chcesz uniknąć wielu problemów, wybierz bardziej niezawodne modele BMW 218d wyprodukowane w 2016 i 2018 roku.

Po przejechaniu ilu kilometrów BMW 218d zaczyna sprawiać problemy?

Podobnie jak większość kompaktowych modeli BMW, BMW 218d zaczyna sprawiać problemy już po przejechaniu 60 000 km. Jednak przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji problemy mogą pojawić się dopiero po przejechaniu ponad 100 000 km. Niemniej jednak, niektórzy mogą zacząć doświadczać problemów już po przejechaniu 120 tys. mil.

Jak długo wytrzyma BMW 218d?

To zależy od tego, jak dobrze dbasz o samochód i jakie są Twoje nawyki jazdy. Jeśli będziesz przestrzegać harmonogramu przeglądów BMW, Twój samochód może przejechać ponad 200 tys. mil. Jeśli jednak nie dbasz o swój samochód, możesz mieć problemy z osiągnięciem przebiegu ponad 150 tys. km.

BMW 218d jest bardzo niezawodnym samochodem, ponieważ wiele agencji, takich jak Consumer Reports i J.D. Power, przyznało mu ocenę ponadprzeciętnej niezawodności. Oznacza to, że jest wyposażone w niezawodny silnik i zgłasza mniej problemów niż większość samochodów w tej klasie.

  Który samochód jest tańszy w utrzymaniu, BMW czy Mercedes?

Czy utrzymanie BMW 218d jest drogie?

Przez pierwsze 10 lat posiadania BMW 218d jego utrzymanie będzie kosztować około 13 700 USD. Jeśli porównamy to z innymi podobnymi samochodami, okaże się, że koszt ten jest dość wysoki. Dlatego też, jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze, powinieneś rozważyć zakup tańszego w utrzymaniu samochodu MPV.

Wysokie koszty utrzymania BMW 218d mogą być związane z wysokimi kosztami zakupu oryginalnych części zamiennych do BMW 218d. Do tego dochodzą wysokie koszty serwisu BMW, co sprawia, że ogólne koszty napraw i konserwacji samochodu są wysokie.

Wnioski

Podsumowując, BMW 218d jest niezawodnym samochodem, ale wiąże się z nim wiele problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Niektóre z istotnych problemów, których powinni spodziewać się zainteresowani nabywcy lub właściciele BMW 218d, to usterki elektryczne, nieszczelność chłodnicy modułu EGR, przedmuchanie turbo, awaria wspomagania układu kierowniczego i wyciek oleju.

Przed zakupem używanego BMW 218d należy sprawdzić, czy został on wycofany z rynku i czy firma zajmująca się sprzedażą zajęła się tą sprawą. Jeśli nie, upewnij się, że problem został rozwiązany przed zmianą właściciela. Większość problemów, z którymi boryka się BMW 218d, może być rozwiązana przez certyfikowanego technika BMW lub w serwisie BMW.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z