Najczęstsze problemy z BMW 316D

BMW 316D

BMW 316d należy do modeli BMW serii 3 szóstej generacji, które zostały wprowadzone w marcu 2012 roku. Ten samochód jest stylowy, zaawansowany, luksusowy, przestronny i praktyczny, a także wykonuje wyjątkowo dobrze. Ale jak większość BMW, ten samochód również przychodzi z kilkoma problemami. Więc, jakie są powszechne problemy z BMW 316d?

Najczęstsze problemy z BMW 316d to problemy z łańcuchem rozrządu, wibracje na kierownicy, problemy z rdzą, problemy ze skrzynią biegów i zgaśnięcie silnika. Ponadto niektórzy użytkownicy zgłosili występowanie zapychających się zaworów EGR, problemów elektrycznych i nieprawidłowego działania napinacza klimatyzacji.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 316D?

Problemy z łańcuchem rozrządu

Jest to jeden z głównych problemów, na które skarżą się użytkownicy BMW 316d. Zresztą problem ten jest powszechny w większości modeli BMW serii 3. Zauważono, że łańcuch rozrządu pęka dość łatwo, gdy samochód jest prowadzony ostro lub nie jest odpowiednio konserwowany. Jeśli łańcuch rozrządu przeskakuje i słychać wycie, jest to oznaka zużytego lub wadliwego łańcucha rozrządu.

Ten problem zwykle występuje, gdy samochód uderza między 70k i 60k mil. Jeśli zauważysz, że twój samochód ma ten problem, nie należy go prowadzić i mieć problem naprawiony. To dlatego, że jeśli łańcuch pęka, to będzie bardzo kosztowne, aby naprawić silnik.

Problemy z przekładnią

Oprócz problemów z łańcuchem rozrządu, kilku użytkowników zgłosiło również problemy ze skrzynią biegów. Jednak problemy ze skrzynią biegów są bardziej powszechne w przypadku silników wysokoprężnych BMW 316d 2,0 litra N47 w połączeniu ze skrzynią manualną. Większość użytkowników tych modeli zauważyła, że koło zamachowe uległo awarii wcześniej niż przewidywano.

  Czy istnieje 4-drzwiowy kabriolet BMW?

Aby pozbyć się tego problemu, należy zdemontować całe sprzęgło, co jest dość kłopotliwe i kosztowne.

Wibracje na kierownicy

Mimo że nie jest to bardzo częste zjawisko, niektórzy użytkownicy zgłaszali posiadanie wibracji na kierownicy. Zwykle dzieje się to podczas hamowania, a nawet podczas jazdy między 80 km/h a 120 km/h. Niektóre z rzeczy, które powodują ten problem to niewyważone opony i uszkodzone tarcze hamulcowe.

Aby rozwiązać ten problem, należy zlecić przegląd samochodu i wymianę wadliwych części. Jeśli opony są niewyważone, należy upewnić się, że są one wyważone.

Zatkany zawór EGR

Kolejnym częstym problemem w BMW 316d jest zapychający się zawór EGR i filtry DPF. Problem ten jest spowodowany nie jeżdżeniem samochodem na długich trasach. Tak więc, jeśli zwykle jeździsz swoim modelem 316d po mieście, prawdopodobnie napotkasz ten problem.

Z tym problemem można sobie poradzić jeżdżąc samochodem na dłuższych trasach. Dodatkowo ważne jest wczesne wykrycie problemu, aby można było go rozwiązać poprzez czyszczenie zaworu EGR. Jeśli jednak będzie już za późno, trzeba będzie wymienić zawór EGR lub filtry DPF.

Nieprawidłowe działanie skraplacza klimatyzacji

Kilku właścicieli zgłosiło również posiadanie nieprawidłowo działającego skraplacza klimatyzacji. Problem ten jest zwykle spowodowany narażeniem na uszkodzenia spowodowane kamieniami podczas jazdy. Jeśli skraplacz klimatyzacji jest uszkodzony, konieczna będzie jego wymiana.

Problemy z rdzą

Problemy z rdzą są bardzo powszechne w większości modeli BMW, a BMW 316d nie jest wyjątkiem. Niemniej jednak, ten problem jest powszechny tylko we wczesnych modelach BMW 316d wyprodukowanych w 2012 roku. Problem dotyczył zazwyczaj ramy przedniego fotela.

  BMW ix3 VS Audi e-Tron - co jest lepsze?

Dobrą wiadomością jest to, że producent naprawił ten problem poprzez dodanie obróbki antykorozyjnej. Dlatego najnowsze modele 316d nie mają tego problemu.

Zgaśnięcie silnika

Oprócz paliwa, brak oleju i innych płynów może również powodować zgaśnięcie silnika. To jedna z głównych rzeczy, która powoduje zgaśnięcie silnika w 316d. A niektóre z części, które powodują wyciek oleju z silnika to wadliwa uszczelka pokrywy zaworów, uszkodzona misa olejowa i zużyte uszczelki.

Aby naprawić ten problem, musisz zidentyfikować problem leżący u podstaw.

Problemy elektryczne

Wielu użytkowników BMW 316d zgłosiło kilka problemów elektrycznych. Jednak najczęstsze problemy to wadliwe automatyczne szyby, wadliwe systemy multimedialne i wiele innych. Jeśli masz jakiekolwiek problemy elektryczne, kluczowe jest, aby mieć samochód zdiagnozowany przed próbą naprawy. Pomoże to w naprawieniu podstawowego problemu.

FAQ

Czy BMW 316d jest niezawodne?

Nawet jeśli BMW 316d nie jest najbardziej niezawodnym modelem w klasie, ten samochód jest nadal dość niezawodny. Jednak rejestruje również wiele problemów, które sprawiają, że jest mniej niezawodny niż większość jego rywali. Co więcej, koszt części zamiennych i usług jest nieco powyżej średniej branżowej.

Jaki silnik znajduje się w BMW 316d?

BMW 316d należy do modeli szóstej generacji BMW serii 3. Jest to również bazowy model benzynowy w serii 3 o wyjątkowych właściwościach. Model ten jest wyposażony w dwie opcje silnika, w tym silnik N47D20 straight-4 z lat 2012 do 2015 oraz silnik B47D20 straight-4 z lat 2015 do 2019.

Silnik N47D20 produkuje do 114 KM i 190 lb-ft momentu obrotowego, natomiast B47D20 produkuje do 114 KM i 200 lb-ft momentu obrotowego.

  Który jest lepszy, Mercedes czy BMW?

Jak długo wytrzymuje BMW 316d?

Jak większość modeli BMW serii 3, BMW 316d wytrzyma od 200 tys. do 250 tys. mil. Jednak aby samochód wytrzymał tak długo, potrzebna jest odpowiednia pielęgnacja i konserwacja. Ponadto należy przestrzegać dobrych nawyków jazdy. Jeśli będziesz przestrzegać zalecanych przez BMW planowych przeglądów, Twój samochód z łatwością przetrwa długie lata.

Czy BMW 316d ma problemy z zawieszeniem?

Tak, BMW 316d ma również problemy z zawieszeniem. Mimo że nie wyróżniliśmy problemów z zawieszeniem na naszej liście, ten samochód nadal cierpi na kilka problemów z zawieszeniem. Należy również zauważyć, że większość hałasów grzechotania słyszanych w tym samochodzie jest spowodowana przez wadliwe części zawieszenia. Niektóre z tych części to przeguby kulowe, łączniki wahacza, przeguby zawieszenia, mocowania amortyzatorów i wiele innych.

Czy BMW 316d jest wyposażone w turbosprężarkę?

Tak. BMW 316d jest wyposażone w turbosprężarkę i intercooler air-to-air. Turbosprężarka pomaga skompresować więcej powietrza dopływającego do cylindrów silnika. W rezultacie prowadzi do zwiększenia ilości powietrza, co oznacza możliwość dodania paliwa dla tej samej wielkości silnika wolnossącego.

Podsumowanie

BMW 316d to elegancki, zaawansowany, luksusowy i wydajny sedan średniej wielkości. Oferuje również doskonałą oszczędność paliwa i jest łatwy w obsłudze. Niemniej jednak, ten samochód również pochodzi z wielu problemów, jak omówiono powyżej. Ale z właściwej opieki i konserwacji, ten samochód może zegar więcej niż 250k mil.

Ogólnie rzecz biorąc, jest to jeden z najlepszych luksusowych i wysokiej wydajności średnich sedanów na rynku.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z