Najczęstsze problemy z BMW 318d

BMW 318d Problemy

Samochody luksusowe, takie jak BMW 318d, nie tylko oferują luksus i znakomite osiągi, ale także wymagają szacunku ze strony rówieśników. Jednak samochody te mogą stać się przyczyną bólu głowy, gdy ulegają awarii z powodu wysokich kosztów napraw i konserwacji. Jakie są najczęstsze problemy związane z BMW 318d?

BMW 318d to elegancki i uroczy sedan, który najlepiej nadaje się dla rodziny. Samochód ten jest przestronny, wygodny, niezawodny, bezpieczny i ma wystarczająco dużo miejsca na bagaż. Zanim jednak zainwestujesz w ten samochód, koniecznie poznaj niektóre z czekających Cię problemów.

Najczęstsze problemy, z jakimi spotykają się użytkownicy BMW 318d, to awaria łańcucha rozrządu, wadliwa turbosprężarka, wyciek płynu chłodzącego, kłopotliwe klamki drzwi, zgaśnięcie silnika, przegrzanie silnika, problemy z EGR i wiele innych. Dobra wiadomość jest taka, że większość z tych problemów może zostać usunięta przez certyfikowanego technika BMW lub w centrum serwisowym BMW.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 31d?

Awaria łańcucha rozrządu

Ten problem występuje we wszystkich modelach BMW serii 3 wyprodukowanych w latach 2007-2011. Zła konstrukcja samochodu powodowała, że łańcuch rozrządu wypadał z regulacji lub całkowicie się zrywał. W rezultacie powodowało to poważne uszkodzenie silnika. Jeśli więc planujesz zakup używanego samochodu z tym problemem, upewnij się, że został on rozwiązany przed dokonaniem zapłaty.

Problemy z elektryką

Problemy z elektryką są powszechne we wszystkich modelach BMW. W przypadku modelu BMW 318d problem elektryczny był związany z kluczykiem z rowkiem w stacyjce. Ponieważ kluczyk do stacyjki był nieco wadliwy, wymagał od użytkownika zastosowania sztuczki, aby uruchomić samochód. Po uruchomieniu samochodu użytkownik musiał nacisnąć, aby zwolnić kluczyk, zamiast go wysuwać.

  BMW M4 Niezawodność

Kłopotliwe klamki drzwi

Wadliwe klamki drzwi to częsty problem w BMW. Wielu użytkowników BMW, w tym użytkownicy BMW 318d, skarżyło się, że ich klamka działa prawidłowo, ale nie mogą otworzyć drzwi. Jest to zwykle spowodowane wadliwym zamkiem i zatrzaskiem lub wadliwym siłownikiem wewnątrz drzwi. Należy je wymienić, aby zapewnić sprawne działanie.

Wadliwa turbosprężarka

Innym częstym problemem występującym we wszystkich BMW serii 3 jest uszkodzona turbosprężarka. Problem ten zwykle występuje z powodu zanieczyszczenia oleju, głodu olejowego lub uszkodzenia przez ciała obce. Uszkodzona turbosprężarka jest zwykle sygnalizowana przez szary dym z wydechu. Jeśli turbosprężarka została uszkodzona, należy użyć czystego oleju lub wymienić ją.

Wyciek płynu chłodzącego

Jest to kolejny problem występujący w większości BMW. Problem ten występuje, gdy plastikowy zbiornik w BMW zaczyna się zużywać i wycieka z niego płyn chłodzący. Po kilku latach użytkowania samochodu i przejechaniu wielu kilometrów plastikowy zbiornik może pęknąć lub ulec uszkodzeniu i wyciekać płyn chłodzący. Wymienić zbiorniczek na nowy.

Zgaśnięcie silnika

W BMW 318d zazwyczaj dochodzi do zgaśnięcia silnika z powodu problemów z pompą paliwową. Oznaką zgaśnięcia silnika jest zapalenie się lampki ostrzegawczej na desce rozdzielczej i wyświetlenie komunikatu o błędzie. Należy wymienić wadliwą pompę paliwową i jej części.

Problemy z EGR

Po przejechaniu samochodem kilku kilometrów układ recyrkulacji spalin może się zatkać, skleić lub mieć uszkodzony czujnik temperatury. Jeśli nie można wyczyścić układu EGR, należy go po prostu wymienić, aby uniknąć pogłębiania się problemu.

Uszkodzony czujnik wału korbowego

Jeśli zauważysz, że Twój samochód nie ma mocy lub nie może przyspieszyć, oznacza to, że Twój samochód ma uszkodzony czujnik wału korbowego lub czujnik wałka rozrządu. Zabierz samochód do mechanika i dowiedz się, który czujnik jest uszkodzony. Po zidentyfikowaniu wadliwego czujnika należy go wymienić.

  Najlepsze BMW dla kobiety

Przegrzewający się silnik

BMW serii 3 mają tendencję do występowania problemów z silnikiem. Jednym z najczęstszych problemów z silnikiem jest jego przegrzewanie się. Niektóre z głównych przyczyn przegrzewania się silnika to wadliwa pompa paliwowa, wyciek płynu chłodzącego, problemy z chłodnicą lub awaria termostatu.

Grzechotanie z tyłu samochodu

Wreszcie, co nie mniej ważne, można usłyszeć grzechotanie z tyłu samochodu. Dźwięk ten jest zwykle słyszalny podczas uruchamiania hamulców. Jest to oznaka, że klocki i tarcze hamulcowe są zużyte.

FAQ

Czy warto kupić BMW 318d?

Oczywiście, że tak. BMW 318d to jeden z najbardziej niezawodnych sedanów BMW na rynku. Dodatkowo samochód jest przestronny, ma dużą przestrzeń ładunkową i doskonale się prowadzi. Co więcej, jest paliwooszczędny, co oznacza mniejsze wydatki na paliwo. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie dla osób, którym zależy na niezawodnym i bogatym wnętrzu, ponieważ jest ono dość wybrakowane.

Po przejechaniu ilu kilometrów BMW 318d zaczyna mieć problemy?

W większości przypadków drobne problemy mechaniczne mogą pojawić się już po przejechaniu 20 000 mil. Jednak poważne naprawy i konserwacja zaczynają się po przejechaniu ponad 100 000 mil. Dlatego też większość gwarancji na samochody jest oferowana do przebiegu 80 000 mil.

Czy utrzymanie BMW 318d jest drogie?

Tak, utrzymanie BMW 318d jest drogie. Podczas gdy większość samochodów wymaga około 750 USD rocznej konserwacji, może być konieczne wydanie ponad 1500 USD na konserwację BMW 318d sedan. Jeśli jednak samochód jest w dobrym stanie, koszty te mogą spaść do około 900 dolarów, co i tak jest kwotą znacznie powyżej średniej.

  Najlepszy olej do BMW X3 i BMW X5

Jak długo wytrzymuje skrzynia biegów BMW?

To zależy od tego, jak właściciel samochodu dbał o swoje BMW. W przypadku braku odpowiedniej pielęgnacji, przekładnia BMW może wytrzymać mniej niż 100 000 mil. Jeśli jednak właściciel odpowiednio dba o swoje BMW, okres ten może się potroić i wynieść nawet 300 000 mil. Ponadto co 30 000 mil należy wymieniać płyn w automatycznej i ręcznej skrzyni biegów.

Ile kosztuje wymiana skrzyni biegów BMW?

Skrzynie biegów są jednymi z najdroższych części do wymiany w samochodzie. Dlatego tak ważne jest odpowiednie utrzymanie samochodu, aby nie musieć poddawać go tak kosztownym naprawom. Wymiana skrzyni biegów w BMW będzie kosztować od 1800 do 5000 USD, co jest dość kosztowne.

Wniosek

Jeśli zdecydujesz się zainwestować w BMW 318d sedan, spodziewaj się, że napotkasz większość z powyższych typowych problemów. Należy pamiętać, że niektóre problemy występują tylko w określonych latach modelowych. Jednak większość z tych problemów występuje we wszystkich latach produkcji BMW 318d.

Nie wszystko jednak stracone, ponieważ większości z tych problemów można uniknąć, przestrzegając instrukcji obsługi i planowych przeglądów. Ponadto stosowanie prawidłowych nawyków jazdy pomoże przedłużyć żywotność Twojego BMW i obniżyć koszty napraw i konserwacji.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z