Najczęstsze problemy z BMW 330i

BMW 330i

BMW 330i to jeden z najbardziej wyróżniających się samochodów w swojej klasie. Wynika to z jego pięknego wyglądu i mocnego silnika. Jest również wygodny, oszczędny i zapewnia płynną jazdę. Niemniej jednak ma również wiele problemów. Jakie są najczęstsze problemy z BMW 330i?

Najczęstsze problemy z BMW 330i to wycieki oleju, grzechotanie wydechu, awaria rezystora końcowego wentylatora dmuchawy, utrata płynu chłodzącego i problemy ze wspomaganiem kierownicy. Ponadto, inni właściciele zgłaszali awarie tulei wspornika przedniego wahacza, przegrzewanie się silnika, problemy elektryczne, awarię pompy wody i problemy z zawieszeniem.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 330i?

Wycieki oleju

Jeśli posiadasz BMW, jest to jeden z problemów, których powinieneś się spodziewać. Wielu użytkowników BMW 330i skarżyło się na zapach palonego oleju lub olej pod samochodem. Problem ten zwykle pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów. Głównym winowajcą jest zazwyczaj uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów. Wymiana tej części automatycznie rozwiąże problem.

Awaria rezystora końcowego wentylatora dmuchawy

Zadaniem wentylatora dmuchawy jest przedmuchiwanie wymuszonego powietrza. Jeśli więc rezystor wentylatora końcowego stopnia dmuchawy ulegnie awarii lub uszkodzeniu, nie będzie on działał zgodnie z przeznaczeniem. Należy pamiętać, że problem ten jest zwykle spowodowany korozją, przegrzaniem lub wadliwym silnikiem dmuchawy. W związku z tym, jeśli chcesz naprawić ten problem, będziesz musiał wykryć jego przyczynę i ją naprawić.

Grzechotanie wydechu

Problem ten zwykle występuje, gdy samochód uruchamia się na zimno. Dotknięci właściciele stwierdzili, że dźwięki są tak wysokie, jak wysoki dźwięk wibracji, który wydobywa się ze środka układu wydechowego. Wręcz przeciwnie, wszystko wraca do normy, gdy samochód się rozgrzeje.

  Najlepsze modele BMW z silnikiem twin-turbo

Utrata płynu chłodzącego

Utrata płynu chłodzącego w BMW 330i jest zwykle spowodowana wyciekiem ze zbiornika wyrównawczego. Należy pamiętać, że wycieki w zbiornikach wyrównawczych są zwykle spowodowane przez zanieczyszczenia lub osady wewnątrz zbiornika. Poza tym może to być również spowodowane zużytą uszczelką między zbiornikiem a chłodnicą.

Jeśli więc chcesz rozwiązać ten problem, powinieneś wymienić uszczelkę i pozbyć się osadów lub wymienić zbiornik wyrównawczy.

Uszkodzone tuleje wspornika przedniego wahacza

Zadaniem tulei wspornika przedniego wahacza jest amortyzacja układu zawieszenia, co z kolei kontroluje hałas i wibracje, a także zapewnia bardziej miękką jazdę po wybojach. Niemniej jednak po pewnym czasie tuleje wspornika przedniego wahacza zużywają się i stają się mniej skuteczne. Jeśli tak się stanie, konieczna będzie ich wymiana.

Problemy ze wspomaganiem kierownicy

Problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego w tym samochodzie są zwykle spowodowane awarią wielu węży wspomagania. Węże mogą ulec uszkodzeniu z powodu zużycia lub wysokiej temperatury. Niezależnie od przyczyny, ważne jest, aby wymienić je na czas i uniknąć dalszych problemów.

Awaria pompy wody

Większość części BMW 333i jest wykonana z tworzywa sztucznego, a pompa wodna jest jedną z nich. W rezultacie pompa wodna może ulec awarii z powodu zużycia lub uszkodzenia. Gdy pompa wody jest uszkodzona, silnik przegrzewa się. W związku z tym należy wymienić uszkodzoną pompę wody, aby uniknąć obciążania silnika.

Przegrzanie silnika

Jak wspomniano powyżej, jedną z przyczyn przegrzewania się silnika jest uszkodzona pompa wody. Inne problemy obejmują problemy z chłodnicą, nieszczelności układu chłodzenia, a nawet zablokowane węże. Tak więc, jeśli masz przegrzewający się silnik, ważne jest, aby go zdiagnozować przed naprawą.

  Czy Lexus jest tańszy w utrzymaniu niż BMW

Problemy elektryczne

Podobnie jak większość jego rodzeństwa, BMW 330i również boryka się z wieloma problemami elektrycznymi. Jednak najczęstsze problemy elektryczne to problemy z systemem iDrive, problemy związane z dźwiękiem i odcięcie basów w samochodach wyposażonych w system dźwiękowy Harman Kardon.

Aby naprawić problemy elektryczne, konieczne może być sprawdzenie okablowania, bezpieczników, alternatora, a nawet akumulatora.

Problemy z zawieszeniem

Chociaż problemy z zawieszeniem nie są zbyt powszechne w BMW 330i, kilku użytkowników zgłosiło pewne problemy. Większość użytkowników stwierdziło, że mieli hałas stukania, podczas gdy inni stwierdzili, że tylne sprężyny zawieszenia miały problemy. Niezależnie od problemu z zawieszeniem, naprawa tego problemu nie jest tak uciążliwa jak w przypadku problemów ze skrzynią biegów.

W związku z tym należy zlecić diagnostykę i naprawę samochodu profesjonalnemu mechanikowi BMW.

FAQ

Czy BMW 330i jest niezawodne?

Jeśli niezawodność jest tym, czego szukasz w luksusowym samochodzie, to BMW 330i jest dobrym samochodem. Większość agencji zajmujących się niezawodnością przyznała BMW 330i ponadprzeciętną ocenę niezawodności. Jednak większość konkurentów jest bardziej niezawodna, ale najnowsze modele osiągają znacznie lepsze wyniki w tej dziedzinie.

Jak długo działa BMW 330i?

BMW 330i jest dobrze zbudowane i trwałe. Tak więc, jeśli jest dobrze utrzymany i zadbany, samochód ten może wytrzymać ponad 200 tysięcy kilometrów. Niemniej jednak, kilku użytkowników odnotowało przebieg ponad 250 000 mil, co jest bardzo imponujące dla tak luksusowego samochodu.

Jaki jest najlepszy rok dla BMW 330i?

BMW 330i jest na rynku już od jakiegoś czasu. Przez lata BMW było w stanie wymyślić kilka niesamowitych modeli, które zachwyciły miłośników BMW. Jednak najbardziej wyjątkowym rokiem modelowym BMW 330i jest model 2005. Określany jako E90, jest to jeden z najlepiej działających i najbardziej niezawodnych modeli BMW na rynku.

  BMW M6 Niezawodność

Czy utrzymanie BMW 330i jest drogie?

Tak, utrzymanie BMW 330i jest kosztowne. Średnio użytkownik powinien być gotowy wydać co najmniej 800 USD rocznie na utrzymanie tego samochodu. To więcej niż średnia branżowa dla samochodów luksusowych o co najmniej 50 USD. Co więcej, koszt części zamiennych jest najwyższy na rynku.

Jaka jest różnica między BMW 320i a 330i?

Główna różnica między BMW 320i a BMW 330i polega na tym, że 330i jest mocniejsze, ale mniej wydajne niż 320i. Ponadto BMW 320i jest wyposażone w tradycyjny zestaw wskaźników z analogowymi tarczami, podczas gdy 330i ma ładniejszy cyfrowy kokpit na żywo z zestawem wskaźników.

Podsumowanie

Po zapoznaniu się z niektórymi powszechnymi problemami z BMW 330i, oczywiste jest, że samochód ten wymaga odpowiedniej opieki i konserwacji, aby służył dłużej. Niemniej jednak jest to nadal wyjątkowy samochód z niesamowitą technologią i komfortem. Co więcej, osiąga on wyjątkowo dobre wyniki i jest dość niezawodny.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z