Najczęstsze problemy z BMW 340i

BMW 340i

BMW 340i jest produkowane od 2015 roku i jest jednym z najlepiej prowadzących się modeli BMW serii 3 na rynku. Samochód ten jest szybki, elegancki, luksusowy i zaawansowany. Wiąże się z nim jednak kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Jakie są najczęstsze problemy z BMW 340i?

Najczęstsze problemy z BMW 340i to wycieki oleju, utrata płynu chłodzącego, awaria zaworu PCV i problemy z elektromagnesem Vanos. Ponadto kilku użytkowników skarżyło się również na wadliwą pompę wody, dezintegrację filtra oleju i problemy z elektryką.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 340i?

Wycieki oleju

Wycieki oleju są powszechne w modelach BMW z powodu kruchych części, w które wyposażone są samochody BMW. BMW 340i nie jest wyjątkiem. Podobnie jak jego rodzeństwo, BMW 340i posiada kilka plastikowych i gumowych części. Na przykład uszczelka pokrywy zaworów jest wykonana z gumy, która po pewnym czasie ulega zniszczeniu i prowadzi do wycieku oleju.

Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić zużytą lub kruchą uszczelkę pokrywy zaworów na nową.

Utrata płynu chłodzącego

Utrata płynu chłodzącego to kolejny częsty problem, na który w przeszłości skarżyli się użytkownicy BMW 340i. Podobnie jak w przypadku wycieków oleju, utrata płynu chłodzącego jest najczęściej wynikiem zużycia termostatu, obudowy filtra oleju lub uszczelki głowicy cylindrów. Oznaki utraty płynu chłodzącego to przegrzewanie się silnika, kałuże pod samochodem i słodkawy zapach wyczuwalny z zewnątrz.

Aby rozwiązać ten problem, należy najpierw naprawić jego przyczynę.

Awaria zaworu PCV

Dodatnia wentylacja skrzyni korbowej lub zawór PCV pomaga wyrównać ciśnienie w skrzyni korbowej silnika. Pomagają również zmniejszyć ciśnienie w skrzyni korbowej poprzez przekierowanie go do kolektora dolotowego i z powrotem do silnika. Jednak po pewnym czasie zawór ten również ulega awarii, co wpływa na wydajność silnika.

  Najtańszy sposób wymiany kluczyka BMW?

Jeśli zauważysz awarię zaworu PCV, koniecznie wymień go na nowy.

Problemy z cewką Vanos

Innym częstym i irytującym problemem, z którym użytkownicy BMW 340i powinni być gotowi się zmierzyć, są problemy z cewką Vanos. Główną przyczyną problemów z zaworem Vanos jest awaria o-ringu zaworu. Ponieważ O-ring jest wykonany z gumy, staje się kruchy i przestaje działać optymalnie, co prowadzi do wielu problemów.

Tak więc, jeśli masz problemy z elektromagnesem Vanos, powinieneś zacząć od sprawdzenia i wymiany uszkodzonego lub zużytego pierścienia.

Rozpad filtra oleju

Jest to kolejny niepokojący problem, o którym właściciele BMW 340i powinni wiedzieć. Choć problem ten nie jest zbyt poważny ani kosztowny w naprawie, może prowadzić do katastrofalnych skutków, jeśli nie zostanie rozwiązany. Podobnie jak większość części BMW, filtr oleju jest wykonany z materiałów, które sprawiają, że po pewnym czasie użytkowania rozpada się i nie jest w stanie wychwytywać cząstek stałych.

Aby uniknąć i zapobiec dalszym uszkodzeniom, zaleca się wymianę filtra oleju podczas każdej wymiany oleju. Jeśli jednak filtr oleju jest uszkodzony, należy go natychmiast wymienić.

Problemy elektryczne

Właściciele BMW 340i powinni być również przygotowani na liczne problemy z elektryką. Niektóre z nich obejmują uszkodzony monitor martwego pola po stronie pasażera, problem z wyłącznikiem zapłonu, uszkodzone kable i problemy z alternatorem.

Dobrą wiadomością jest to, że większość z tych problemów można łatwo naprawić. Odwiedź więc profesjonalnego mechanika, aby zdiagnozować i naprawić problemy elektryczne w Twoim samochodzie.

  BMW M4 Niezawodność

Uszkodzona pompa wody

Kiedy Twoje BMW 340i się starzeje, zaczynają pojawiać się w nim różne problemy. Jednym z nich jest uszkodzona pompa wody. A jeśli pompa wody jest uszkodzona lub nieefektywna, nie tylko wpłynie to na wydajność silnika, ale także spowoduje jego nagrzewanie się. Dlatego też należy wymienić wadliwą pompę wody na czas, aby uniknąć dalszych uszkodzeń.

FAQ

Jaki jest najbardziej irytujący problem z silnikiem B58?

Silnik BMW B58 może mieć wiele problemów, ale niektóre z nich są bardziej irytujące niż inne. Jednym z najbardziej irytujących problemów z silnikiem B58 jest problem z Vanosem. Problem ten jest irytujący, ponieważ jego naprawa jest bardzo uciążliwa. Tak więc, jeśli zdarzy ci się mieć ten problem, być może będziesz musiał poświęcić trochę czasu na naprawę.

Czy warto kupić BMW 340i?

To zależy od tego, czego szukasz. Jeśli chcesz luksusowego, przestronnego, praktycznego, zaawansowanego i wydajnego luksusowego samochodu klasy podstawowej, to warto go kupić. Jeśli jednak zależy Ci na oszczędnym, niezawodnym i łatwym w utrzymaniu luksusowym samochodzie, to powinieneś trzymać się od niego z daleka.

Jak długo działa BMW 340i?

BMW mogą nie być tak niezawodne jak Mercedes-Benz czy Audi, ale mogą służyć przez długi czas, jeśli są odpowiednio konserwowane. Średnio dobrze utrzymane BMW 340i powinno wytrzymać co najmniej 200 000 mil. Niemniej jednak, niektórzy użytkownicy zgłaszali przebieg ponad 250 tysięcy kilometrów, co jest bardzo imponujące.

  Niezawodność BMW serii 1

Czy utrzymanie BMW 340i jest drogie?

Tak, utrzymanie modelu BMW 340i jest dość kosztowne. Dzieje się tak, ponieważ wiąże się to z kilkoma problemami, z którymi użytkownik musi sobie poradzić. Co więcej, koszt części zamiennych i usług BMW jest dość wysoki w porównaniu do konkurentów, takich jak Audi i Mercedes-Benz.

Jaki silnik montowany jest w BMW 340i?

BMW 340i jest wyposażone w silnik B58B30M0 Straight-6. Silnik ten zapewnia aż 322 KM przy 5800 do 6400 obr/min i do 300 lb-ft momentu obrotowego przy 1380 do 5000 obr/min. Należy zauważyć, że silnik B58 jest jednym z najbardziej niezawodnych i trwałych silników BMW na rynku.

Końcowe przemyślenia

Zakup używanego samochodu, takiego jak BMW 340i, jest tani, ale ma też swoją cenę. Aby samochód działał sprawnie, konieczna jest odpowiednia pielęgnacja i konserwacja. A jeśli chodzi o BMW 340i, koszt utrzymania jest nieco wyższy niż w przypadku samochodów z głównego nurtu.

Dlatego przed zakupem używanego samochodu należy sprawdzić jego historię i upewnić się, że właściciel dobrze o niego dbał. Co więcej, niezależnie od tego, czy kupujesz używany, czy nowy model BMW 340i, powinieneś przestrzegać zalecanych przez BMW regularnych przeglądów serwisowych.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z