Najczęstsze problemy z BMW 350i

BMW 350i to elegancki, mocny i luksusowy samochód. Jest również dość niezawodny i posiada kilka zaawansowanych funkcji. Ma jednak również wiele problemów, o których użytkownicy powinni wiedzieć. Jakie są najczęstsze problemy z BMW 350i?

Najczęstsze problemy z BMW 350i to wycieki oleju, słaba praca na biegu jałowym, przerywane gaśnięcie, wadliwe wysokociśnieniowe przewody paliwowe i wadliwa pompa paliwa. Ponadto, inni właściciele zgłaszali problemy z zawieszeniem, awarie pasków rozrządu, problemy z rdzą, przegrzewanie się silnika oraz awarie ramienia i wirnika rozdzielacza.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 350i?

Wycieki oleju

Pierwszym problemem, na który powinni być przygotowani użytkownicy BMW 350i jest wyciek oleju. Chociaż większość wycieków oleju w modelach BMW serii 3 jest spowodowana zużytą uszczelką pokrywy zaworów, zerwane gwinty w tym modelu powodują wyciek oleju. W związku z tym ważne jest, aby technik zdiagnozował samochód przed usunięciem problemu.

Słaba praca na biegu jałowym

Kilku użytkowników zgłosiło również słabą pracę silnika na biegu jałowym. Może to być spowodowane zacinającym się zaworem regulacji biegu jałowego lub wyciekami podciśnienia. Niemniej jednak kluczowe jest również sprawdzenie świec zapłonowych i cewek zapłonowych, ponieważ mogą one stanowić problem. Przed usunięciem usterki należy również sprawdzić samochód i naprawić podstawowe problemy.

Problemy z rdzą

Problemy z rdzą są również powszechne w BMW 350i. Problem ten jest powszechny w starszych modelach. Jeśli kupujesz używane BMW 350i, upewnij się, że sprawdziłeś takie miejsca, jak przednie podnóżki, tylne wieże amortyzatorów, odpływy szyberdachu i przewody paliwowe. Jeśli zauważysz, że masz problemy z rdzą, powinieneś naprawić ten problem, zanim pojawią się problemy strukturalne.

  Najczęstsze problemy z BMW M8

Przerywane gaśnięcie

BMW 350i ma również wiele problemów z silnikiem, a przerywane gaśnięcie jest jednym z nich. Problem ten jest również powszechny w starszych modelach BMW 350i. Zwykle jest to spowodowane umierającymi przekaźnikami lub brudnym przewodem. Dlatego też, jeśli w Twoim samochodzie występuje ten problem, powinieneś jak najszybciej go naprawić.

Wadliwe wysokociśnieniowe przewody paliwowe

Jednym z powodów, dla których BMW nie są tak niezawodne, są części niskiej jakości. Większość części BMW jest wykonana z gumy lub plastiku. Jednym z takich elementów są wysokociśnieniowe przewody paliwowe. W rezultacie mają one tendencję do zużywania się szybciej niż ich konkurenci. Po pewnym czasie wysokociśnieniowe przewody paliwowe staną się kruche i będą musiały zostać wymienione.

Po około 10 latach użytkowania wysokociśnieniowe przewody paliwowe pękają. Można je jednak wymienić zanim to nastąpi.

Wadliwa pompa paliwa

Podobnie jak wysokociśnieniowe przewody paliwowe, pompa paliwa po pewnym czasie również ulegnie degradacji. Gdy tak się stanie, pompa paliwa nie będzie w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości paliwa do silnika pod wymaganym ciśnieniem. Niektóre z objawów zużytej pompy paliwa to trudności z uruchomieniem silnika, utrata mocy i niska wydajność paliwa. Wymień uszkodzoną pompę paliwa, aby usunąć problem.

Problemy z zawieszeniem

Problemy z zawieszeniem nie są zbyt częste w BMW 350i, ale kilku użytkowników zgłosiło pewne problemy. Większość problemów z zawieszeniem w tym modelu jest spowodowana starzeniem się gumowych tulei tylnej ramy pomocniczej. Dodatkowo, konieczne może być sprawdzenie i wymiana łączników stabilizatora, jeśli są zużyte.

  Samochody podobne do BMW X6

Uszkodzone ramię rozdzielacza i ramię wirnika

Uszkodzone ramię rozdzielacza może powodować problemy z pracą silnika na biegu jałowym, problemy z rozrządem i trudności z rozruchem. Jedną z głównych przyczyn awarii ramienia rozdzielacza jest nagar. Zwykle jest to spowodowane iskrami o wysokim napięciu, które z czasem mogą powodować erozję i osadzanie się nagaru.

Aby rozwiązać ten problem, należy wyczyścić nagar lub wymienić ramię rozdzielacza, jeśli jest uszkodzone.

Przegrzewanie się silnika

Kolejnym problemem, na który powinni być przygotowani właściciele BMW 350i, jest przegrzewanie się silnika. Główną przyczyną tego problemu jest wyciek płynu chłodzącego, wadliwy termostat lub uszkodzona pompa wody. W przeciwieństwie do większości problemów na tej liście, ten problem powinien być rozwiązany szybko, ponieważ może prowadzić do poważnych problemów i kosztownych napraw.

Aby rozwiązać ten problem, właściciel powinien zlecić mechanikowi sprawdzenie samochodu i usunięcie przyczyny.

Awaria paska rozrządu

BMW zaleca wymianę paska rozrządu w tym modelu co pięć do sześciu lat. Jeśli więc pasek rozrządu nie zostanie wymieniony, może się zużyć i pęknąć. Może to mieć katastrofalne skutki i spowodować jeszcze większe uszkodzenia. Dlatego tak ważna jest terminowa wymiana paska rozrządu.

FAQ

W jaki silnik wyposażone jest BMW 350i?

BMW 350i jest wyposażone w 5,0-litrowy silnik V12 pochodzący z BMW serii 7/8. Należy pamiętać, że silnik ten jest dostrojony tak, aby dostarczać do 350 KM przy 6000 obr / min i maksymalny moment obrotowy 470 nm na tylne koła.

  BMW serii 6 Gran Turismo Niezawodność

Czy warto kupić BMW 350i?

Tak, BMW 350i jest warte zakupu, jeśli chcesz mieć precyzyjnie dostrojony silnik o dużej mocy. Charakteryzuje się on również wyjątkowo dobrymi osiągami i trwałością. Z drugiej strony, jeśli szukasz taniego w utrzymaniu, niedrogiego i niezawodnego luksusowego samochodu klasy podstawowej, nie jest to odpowiedni wybór.

Jak długo działa BMW 350i?

BMW 350i może nie być najtrwalszym BMW serii 3, ale jest dość trwałe. Jeśli ten samochód jest dobrze utrzymany i konserwowany, może z łatwością przejechać ponad 200 000 mil. Poza tym, niektórzy użytkownicy przejechali ponad 250 tysięcy kilometrów, co jest bardzo imponujące.

Czy BMW jest bardziej niezawodne niż Mercedes-Benz?

Nie, Mercedes-Benz jest nieco bardziej niezawodny niż BMW. Wynika to z faktu, że BMW ma nieco więcej problemów, a koszty napraw i konserwacji są również znacznie wyższe.

Podsumowanie

Jak każdy samochód, BMW 350i również ma kilka problemów. Nie oznacza to jednak, że samochód jest zawodny, ponieważ może służyć przez długi czas, jeśli jest dobrze utrzymany i konserwowany. Większości z wymienionych przez nas problemów związanych z BMW 350i można uniknąć dzięki odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji.

Niemniej jednak, BMW 350i jest nadal kosztowne w utrzymaniu w porównaniu do swoich rywali Audi i Mercedes-Benz. Podsumowując, jest to przyjemny samochód do komfortowej i codziennej jazdy.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z