Najczęstsze problemy z BMW 520d

BMW 520d Problemy

BMW 520d to połączenie luksusu z klasyczną stylistyką i wyjątkowymi osiągami. Wiąże się jednak również z pewnymi typowymi problemami, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć, zanim w niego zainwestują. Jakie są zatem typowe problemy związane z BMW 520d?

Niektóre z typowych problemów, z jakimi boryka się BMW 520d, to przegrzewanie się silnika, problemy z łańcuchem rozrządu, wycieki wody, uszkodzona pompa paliwowa, awaria układu chłodzenia, awaria wycieraczek tylnej szyby, awaria układu chłodzenia i problemy z klimatyzacją.

Zanim więc zainwestujesz w BMW 520d, powinieneś być przygotowany na większość z tych problemów. Co więcej, może się zdarzyć, że nie doświadczysz wszystkich tych problemów, ponieważ większość z nich występuje w wybranych rocznikach modelu BMW 520d.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 520d?

Problem z łańcuchem rozrządu

Jednym z najczęstszych problemów, na który powinni być przygotowani właściciele BMW 520d, jest problem z łańcuchem rozrządu. Prowadnice mogą ulec zużyciu, a łańcuch może się rozciągnąć. W takiej sytuacji może być słyszalne stukanie i silnik może nie odpalać. Konieczna będzie wymiana łańcucha rozrządu, która jest dość kosztowna.

Przegrzewanie się silnika

Czterocylindrowy silnik montowany w BMW 520d boryka się z wieloma problemami. Częstym problemem jest przegrzewanie się silnika. Zwykle jest to spowodowane uszkodzeniem termostatu. Gdy silnik się przegrzewa, zawsze należy zacząć od sprawdzenia termostatu. Konieczna będzie jego wymiana.

Odgłosy pracy koła kierownicy

Innym częstym problemem, z którym mogą się spotkać użytkownicy BMW 520d, są odgłosy pracy kierownicy. Występują one zwykle podczas obracania kierownicy od pełnego skrętu w jedną stronę przy niskich prędkościach. Jest to zwykle spowodowane brakiem smarowania. Należy więc nasmarować przekładnię kierowniczą, aby zapobiec takim odgłosom.

  Który silnik BMW X5 jest najbardziej niezawodny?

Awaria wycieraczki tylnej szyby

BMW 520d występuje w wersji nadwozia typu sedan i touring. Choć oba te samochody są doskonałe, w wersji Touring występuje problem z wycieraczką tylnej szyby. Wrzeciono tylnej szyby ulega uszkodzeniu, co powoduje, że wycieraczki tylnej szyby nie działają. W takim przypadku konieczna jest wymiana wrzeciona.

Problemy z wyciekiem wody

Jeśli zauważysz, że woda wycieka z bagażnika, jest to znak, że problem dotyczy gniazda koła zapasowego. Woda może przedostać się do elektronicznego modułu sterującego i uszkodzić go, jeśli pozostanie bez nadzoru. Ponadto może dojść do uszkodzenia uszczelek bagażnika i konieczności ich wymiany. Zidentyfikować problem i uchronić samochód przed dalszymi uszkodzeniami.

Awaria układu chłodzenia

Jak wspomniano wcześniej, uszkodzony termostat może mieć wpływ na pracę silnika samochodu. Ponadto, uszkodzona pompa wodna również może mieć wpływ na pracę silnika. Jeśli silnik zaczyna się przegrzewać, należy sprawdzić termostat i pompę wodną. Jeśli któraś z tych części jest uszkodzona lub wadliwa, należy ją wymienić na nową.

Problemy z klimatyzacją

Innym irytującym problemem, z którym borykają się użytkownicy BMW 520d, są problemy z klimatyzacją. Zwykle są one spowodowane zmienną prędkością obrotową wentylatora bez aktywnej kontroli ze strony kierowcy. W rezultacie wentylator ma tendencję do samodzielnej zmiany prędkości i wydmuchuje zimne powietrze tylko przy niższych ustawieniach. Zabierz samochód do serwisu BMW na przegląd.

Wadliwe lub przepalone turbo

Gdy przebieg Twojego BMW 520d przekroczy 40 000 mil, powinieneś uważać na turbo, ponieważ może ono ulec uszkodzeniu lub nawet wybuchnąć. Niektóre z objawów nieprawidłowego działania turbo to nadmierne dymienie spalin, słabe przyspieszenie i zapalenie się kontrolki check engine. Główną przyczyną awarii turbo jest zanieczyszczenie oleju.

  Co to jest BMW Alpina?

Wadliwa pompa paliwowa

Podobnie jak większość modeli BMW, także BMW 520d może mieć problemy z pompą paliwową. Jeśli pompa paliwowa nie działa prawidłowo, może to mieć wpływ na osiągi silnika, a nawet doprowadzić do jego zgaśnięcia. Główną przyczyną wadliwej pompy paliwowej w BMW 520d są przerwane połączenia przewodów, które powodują stopienie się złączy.

FAQ

Czy BMW 520d jest niezawodne?

Nie, BMW 520d nie jest samochodem niezawodnym. Wynika to z faktu, że większość agencji zajmujących się niezawodnością, takich jak J.D. Power, ocenia go poniżej średniej, co jest dość niepokojące. Ten samochód jest zawodny, ponieważ psuje się częściej niż przeciętnie. Co więcej, koszty utrzymania są nieco wyższe niż w przypadku jego rywali.

Czym jest wysoki przebieg dla BMW 520d?

BMW 520d nie jest samochodem niezawodnym. Jednak przy odpowiedniej konserwacji samochód ten może wytrzymać kilka lat i przejechać wiele kilometrów. Średnio, większość BMW 520d wytrzymuje do 150 tys. km. Ale jeśli samochód jest dobrze utrzymany, może przejechać ponad 250 tys. mil, co jest wartością wyjątkową.

Czy BMW 520d jest drogie w utrzymaniu?

BMW 520d może być samochodem o dobrych osiągach, ale jego utrzymanie jest dość kosztowne. Wynika to z faktu, że koszty utrzymania zwykłego samochodu są wyższe niż przeciętne. Co więcej, części zamienne i usługi BMW są kosztowne, co zwiększa całkowity koszt napraw i konserwacji.

  Niezawodność BMW VS Lamborghini - co jest lepsze?

Czy BMW 520d ma dużo problemów?

Tak, BMW 520d ma wiele problemów. Większość problemów z BMW 520d jest związana z problemami z silnikiem i elektryką. Poza tym. BMW 520d plasuje się poniżej średniej, jeśli chodzi o niezawodność. Dlatego należy się spodziewać, że spędzi w garażu więcej czasu niż przeciętny samochód.

Jak często należy serwisować BMW 520d?

Jeśli chcesz, aby Twoje BMW 520d miało dłuższy okres eksploatacji, musisz przestrzegać harmonogramu przeglądów. Niektóre z ważnych czynności serwisowych, które należy wykonać, to wymiana oleju, filtra oleju, sprawdzenie silnika, sprawdzenie układu hamulcowego, sprawdzenie układu wydechowego, wymiana filtrów powietrza i świec zapłonowych.

Olej i filtry oleju powinny być wymieniane co 10 000 mil. Z kolei silnik, układ hamulcowy i układ wydechowy należy sprawdzać co 60 tys. km. I wreszcie, filtry powietrza i świece zapłonowe powinny być wymieniane co 60 000 mil.

Podsumowanie

Po przedstawieniu niektórych typowych problemów związanych z BMW 520d można teraz odpocząć, wiedząc, czego można się spodziewać po tym samochodzie. Większość z tych problemów może zostać naprawiona przez certyfikowanego technika BMW lub w centrum serwisowym BMW.

Pomimo wielu problemów BMW 520d jest nadal doskonałym samochodem luksusowym z najwyższej klasy wyposażeniem. Jest to także miły samochód rodzinny, a jego osiągi są wyjątkowo dobre. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji BMW 520d powinno przejechać ponad 250 000 kilometrów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z