Najczęstsze problemy z BMW 523i

BMW 523i Problemy

Najlepiej sprzedającymi się cechami modelu BMW 523i są przestronna kabina, wygodne fotele i stylowa stylistyka. Pomimo tego, że BMW 523i podoba się wielu użytkownikom, wiąże się z nim wiele problemów, z którymi zainteresowani nabywcy lub użytkownicy powinni się zapoznać.

BMW 523i ma problemy z łańcuchem rozrządu, uszkodzonymi napinaczami, blokadą hamulców, wadliwym układem chłodzenia, awarią silnika i klimatyzacji. Ponadto niektóre modele mogą mieć wycieki oleju, wadliwe szyberdachy i wiele innych. Dlatego przed zakupem wybranego modelu 523i należy dowiedzieć się, z jakimi problemami może się on borykać.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 523i?

Problem z łańcuchem rozrządu

Po zakupie używanego modelu BMW 523i pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest prowadnica łańcucha rozrządu. Większość osób nie konserwuje prawidłowo łańcucha rozrządu, co kończy się jego zerwaniem. Bez odpowiedniej konserwacji łańcuch rozrządu rozciąga się z powodu zużycia części wewnętrznych.

Niektóre z objawów nieprawidłowego działania napinacza to nieprawidłowy zapłon silnika, zgaśnięcie silnika i stukot. Jeśli zauważysz jeden z tych objawów, zabierz samochód do serwisu BMW w celu naprawy i wymiany uszkodzonego łańcucha rozrządu.

Awaria silnika

Główną przyczyną awarii silnika w BMW 523i jest wadliwy termostat. Jeśli termostat jest uszkodzony, uniemożliwia dopływ płynu chłodzącego do chłodnicy, co powoduje przegrzewanie się silnika. Dlatego przed zakupem używanego BMW 523i należy upewnić się, że termostat jest w dobrym stanie. Jeśli nie, należy go wymienić.

Problem z układem chłodzenia

Układ chłodzenia utrzymuje temperaturę silnika przez cały czas jego pracy, zapewniając optymalną wydajność. Jeśli więc jedna z części układu chłodzenia jest niesprawna lub uszkodzona, spowoduje to przegrzanie silnika. W BMW 523i termostat i pompa wody zużywają się szybciej, wpływając na działanie układu chłodzenia. Dowiedz się, która część jest uszkodzona i napraw ją lub wymień.

  Jaki jest największy SUV BMW?

Wadliwa pompa paliwowa

Uszkodzona pompa paliwowa może powodować słabe osiągi silnika, nierówną pracę na biegu jałowym i niską moc silnika. Należy pamiętać, że większość problemów z pompą paliwową w BMW 523i zaczyna się po przejechaniu 100 000 km. Dlatego, jeśli samochód, który zamierzasz kupić, ma ponad 100 tys. km przebiegu, przed zakupem sprawdź pompę paliwową.

Uszkodzone napinacze

Oprócz pęknięcia łańcucha rozrządu, napinacze łańcucha lub prowadnice, które są połączone z łańcuchem rozrządu mogą również ulec zużyciu, jeśli nie są dobrze konserwowane. W rezultacie napinacze mogą się zepsuć i doprowadzić do całkowitej awarii łańcucha rozrządu.
Jeśli masz uszkodzony napinacz, usłyszysz hałas napinacza, ucho koła pasowego, rdzawe zacieki i pęknięcia na napinaczu oraz nieprawidłowe ustawienie ramienia napinacza. Należy jak najszybciej wymienić zły lub uszkodzony napinacz, zanim wpłynie on na łańcuch rozrządu.

Wadliwy szyberdach

Innym częstym problemem, z którym borykają się użytkownicy BMW 523i, jest uszkodzony szyberdach. Samochody te są dostarczane z wadliwą gumową uszczelką, która powoduje przeciekanie wody do bagażnika samochodu. Wydaje się, że jest to błąd produkcyjny, ale można go naprawić. Odwiedź certyfikowanego mechanika lub technika BMW, który pomoże Ci rozwiązać ten problem.

Problem z klimatyzacją

Jest to bardzo częsty problem we wszystkich modelach BMW serii 5. Wielu użytkowników skarżyło się, że wentylator zmienia prędkość bez udziału kierowcy. Poza tym system wydmuchuje zimne powietrze tylko na niższych ustawieniach.

  Najczęstsze problemy z BMW iX3

Blokowanie się hamulców

Układ hamulcowy w BMW 523i również nie jest zbyt trwały, ponieważ wielu użytkowników zgłaszało problemy po przejechaniu ponad 40 000 kilometrów. Dlatego należy sprawdzać klocki hamulcowe, zaciski hamulcowe i wirniki po przejechaniu 40 000 mil, aby mieć pewność, że zostały one wymienione lub naprawione w razie potrzeby.

FAQ

Czy BMW 523i jest niezawodne?

Nie, BMW 523i nie jest samochodem niezawodnym. Wiele agencji oceniających niezawodność, takich jak J.D. Power, sklasyfikowało go poniżej średniej. Oznacza to, że rejestruje znacznie więcej problemów niż większość jego konkurentów. Poza tym, utrzymanie BMW 523i jest droższe niż utrzymanie Mercedesa-Benz Klasy E.

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW 523i?

Jeśli szukasz używanego BMW 523i, w które chcesz zainwestować, zwróć uwagę na jego przebieg. Wynika to z faktu, że BMW 523i jest samochodem luksusowym i z wiekiem ma tendencję do pojawiania się wielu problemów. Zatem im większy przebieg, tym bardziej ryzykowny samochód.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić używane BMW 523i, rozważ taki, który ma mniej niż 150 000 mil. Wynika to z faktu, że BMW 523i zaczyna mieć poważne i kosztowne problemy po przejechaniu 150 000 mil.

Czy BMW 523i jest drogie w utrzymaniu?

Tak, BMW 523i jest dość drogie w utrzymaniu. Wynika to z faktu, że rejestruje ono wiele problemów, które wymagają od użytkownika spędzenia większej ilości czasu w garażu niż w przypadku większości samochodów. Co więcej, koszt części zamiennych BMW jest znacznie wyższy niż przeciętnie. W rezultacie ogólny koszt napraw i konserwacji jest również wysoki.

  BMW F31 - wszystko, co musisz wiedzieć

Czym jest BMW E39?

BMW E39 to czwarta generacja luksusowych samochodów BMW serii 5. Obejmuje ona modele BMW w wersji nadwozia typu sedan i kombi. Samochody te były produkowane w latach 1995-2004. Niemniej jednak, wersja nadwoziowa sedan została wprowadzona w 1995 roku, podczas gdy wersja nadwoziowa kombi została wprowadzona w 1996 roku.

Jak mogę przedłużyć żywotność BMW 523i?

Najlepszym sposobem na przedłużenie żywotności BMW 523i jest przestrzeganie planowych przeglądów BMW. Co więcej, należy zwracać uwagę na deskę rozdzielczą i odwiedzać mechanika za każdym razem, gdy zapali się kontrolka „check engine”. I wreszcie, należy przestrzegać dobrych nawyków jazdy.

Inne sposoby na przedłużenie żywotności BMW 523i to przestrzeganie instrukcji obsługi samochodu, osłuchiwanie silnika i wymiana płynów eksploatacyjnych w razie potrzeby.

Podsumowanie

BMW 523i może być wyjątkowym samochodem, ale wiąże się z nim wiele problemów, z którymi trzeba się zmierzyć. Niektóre z nich to problemy z łańcuchem rozrządu, uszkodzona pompa paliwowa, awaria silnika, uszkodzony szyberdach i problemy z układem chłodzenia. Aby uniknąć większości z tych problemów, należy dbać o odpowiednią konserwację samochodu.

Ponadto, jeśli będziesz przestrzegać harmonogramu przeglądów BMW, większość z tych problemów będzie już nieaktualna. Niezależnie od tych problemów, BMW 523i to nadal fantastyczny samochód o doskonałych właściwościach.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z