Najczęstsze problemy z BMW E36

Najczęstsze problemy z BMW E36

BMW E36 to niezawodny i wydajny kompaktowy samochód wykonawczy, dostępny w wielu wersjach nadwozia. Jest również paliwooszczędny, trwały i zapewnia płynną jazdę. Jednak podobnie jak w przypadku wielu innych modeli BMW, również ten samochód boryka się z kilkoma problemami. Jakie są więc najczęstsze problemy z BMW E36?

BMW E36 boryka się z takimi problemami, jak rdza, uszkodzona pompa wody, nierówna praca biegu jałowego, uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów, słaba tylna rama pomocnicza, błąd obwodu świateł hamulcowych, awaria instalacji elektrycznej i wycieki z chłodnicy. W przeciwieństwie do większości kompaktowych samochodów BMW, ten model jest łatwiejszy i tańszy w naprawie. A przy odpowiedniej pielęgnacji można uniknąć większości z tych problemów.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW 336?

Wadliwa pompa wodna

Jest to częsty problem w starych modelach BMW. Ponieważ większość starych BMW jest wyposażona w plastikowe wirniki, które napędzają płyn chłodzący w silniku, części te mają tendencję do ulegania awariom. A jeśli nie ulegną awarii, to pękną lub złamią się. W rezultacie spowoduje to przegrzanie silnika, korozję pompy wodnej, wyciek płynu chłodzącego i głośne piszczenie.

Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić wadliwą lub pękniętą pompę wodną na nową. Należy zawsze sprawdzać samochód i w porę wymieniać takie części, aby uniknąć poważnych i kosztownych napraw.

Rdza

Innym częstym problemem, z którym właściciele BMW E36 powinni być gotowi się zmierzyć, jest rdza. Rdza w BMW E36 rozwija się wokół maski, przednich błotników i tylnej klapy pod tablicą rejestracyjną. Główną przyczyną rdzy w tym samochodzie jest zgniły uszczelniacz. Z powodu zmurszałego uszczelniacza rdza dostaje się do szwów samochodu.

Jeśli zardzewiałe części są w złym stanie, być może trzeba będzie je wymienić. Jeśli jednak rdza nie jest dobrze rozłożona, należy ponownie uszczelnić szwy.

  2022 BMW X5 VS Porsche Cayenne - Który jest lepszy?

Nieszczelność chłodnicy

Podobnie jak pompa wody, również chłodnica w BMW E36 jest wykonana z tworzywa sztucznego. W związku z tym ta część szybciej się psuje. Gdy przebieg Twojego BMW E36 przekroczy 130 000 mil, powinieneś spodziewać się tego problemu. Chłodnica wraz z termostatem jest wykonana z tworzywa sztucznego.

Gdy plastikowy termostat i chłodnica pękną, złamią się lub ulegną uszkodzeniu, spowodują wyciek płynu chłodzącego, co doprowadzi do przegrzania silnika. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzoną chłodnicę i termostat.

Błąd obwodu światła hamulcowego

Mimo że nie jest to częsty problem, niektórzy właściciele BMW E36 325i zgłaszali występowanie lampki kontrolnej silnika sygnalizującej „błąd obwodu świateł hamulcowych”. Problem ten jest zwykle spowodowany przez uszkodzony przełącznik hamulcowy lub problem ze stykiem gniazda żarówki. Aby rozwiązać problem, należy zlecić mechanikowi naprawę tych części.

Nierówne obroty biegu jałowego

Są dwie rzeczy, które zazwyczaj powodują nierówne obroty na biegu jałowym w BMW E36. Pierwszą z nich jest zanieczyszczony zawór sterujący. Można to naprawić, czyszcząc zawór sterujący. Natomiast druga przyczyna nierównej pracy na biegu jałowym występuje zwykle w modelach E36 wyprodukowanych przed 1994 rokiem. Ze względu na słabe uszczelnienie, ulewne deszcze mogą powodować zalewanie komory DME, co prowadzi do nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Aby tego uniknąć, należy prawidłowo uszczelnić samochód.

Awaria elektryczna

Większość modeli BMW boryka się z problemami elektrycznymi. BMW E36 nie jest tu wyjątkiem. Samochód ten jest wyposażony w wadliwe okablowanie bagażnika. Niektórzy użytkownicy zgłaszali, że ich samochód zapalił się z powodu tej usterki. Przed zakupem używanego BMW E36 należy zlecić mechanikowi naprawę tego problemu.

  Czy samochody BMW z napędem na tylne koła dobrze radzą sobie na śniegu?

Zła uszczelka pokrywy zaworów

Uszczelka pokrywy zaworów to kolejna część BMW E36, na którą należy zwrócić uwagę. Ta część zaczyna sprawiać problemy po przejechaniu ponad 50 000 mil. Jeśli uszczelka pokrywy zaworów ulegnie uszkodzeniu, olej może zacząć wyciekać w dół głowicy cylindrów. W takim przypadku można zauważyć palący się olej i niebieski dym z rury wydechowej.

Słaba tylna rama pomocnicza

Uszkodzenie tylnej ramy pomocniczej w BMW E36 jest zazwyczaj spowodowane zwiększonym momentem obrotowym zmodyfikowanego silnika lub większymi obciążeniami zawieszenia i nadużyciami na torze. Dobra wiadomość jest taka, że profesjonalni mechanicy naprawiają ten problem, tworząc poprawki do podwozia i przyspawując płyty.

FAQ

Czy BMW E36 jest niezawodne?

Tak, BMW E36 jest jednym z najbardziej niezawodnych kompaktowych samochodów klasy executive na rynku. Większość agencji ds. niezawodności przyznała mu ponadprzeciętną ocenę niezawodności. Niemniej jednak, utrzymanie tego samochodu może być kosztowne, ponieważ jego części są dość drogie. Co więcej, odnotowuje on więcej problemów niż większość jego konkurentów.

Po przejechaniu ilu kilometrów BMW 36 zaczyna mieć problemy?

BMW E36 zaczyna mieć problemy już po przejechaniu 50 000 mil. Wynika to z faktu, że składa się ono z wielu plastikowych części, które wymagają dokładnych przeglądów i wymiany. Aby uniknąć poważnych problemów już przy przebiegu 100 000 mil, konieczna jest odpowiednia pielęgnacja i konserwacja.

Czy BMW E36 jest drogie w utrzymaniu?

To zależy od roku produkcji. Niezależnie od tego, utrzymanie BMW E36 jest nadal drogie w porównaniu z samochodami konkurencji. Średnio na utrzymanie tego samochodu trzeba wydać co najmniej 1100 USD rocznie. A jeśli pojawi się poważny problem, koszty mogą być jeszcze wyższe.

  BMW X6 VS Mercedes GLC - co jest lepsze?

Jaki jest najbardziej niezawodny model BMW E36?

BMW 318i z 2002 roku jest najbardziej niezawodnym modelem BMW E36. Samochód ten otrzymał od AA Cars ocenę niezawodności cztery na pięć. Ponadto był on wyposażony w 1,5-litrowy turbodoładowany silnik trzycylindrowy o mocy 141 KM.

Jeśli jednak kupujesz używane BMW 318i z 2002 roku, upewnij się, że jest ono w dobrym stanie i ma dobrą historię.

Końcowe przemyślenia

BMW E36 to jedno z najlepszych BMW serii 3, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Wszystkie roczniki modelu BMW E36 osiągały dobre wyniki. Jeśli jednak zamierzasz zainwestować w model BMW E36, będziesz musiał zmierzyć się z pewnymi problemami. Należą do nich: rdza, uszkodzona pompa wodna, uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów, wycieki z chłodnicy, awaria układu elektrycznego, błąd obwodu świateł hamulcowych i nierówna praca na biegu jałowym.

Mimo że BMW E36 ma wiele problemów, nadal jest to bardzo niezawodny samochód. Jest to jeden z najbardziej niezawodnych modeli BMW na rynku, ponieważ rejestruje mniejszą liczbę problemów. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji model 36 może służyć przez długi czas.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z