Najczęstsze problemy z BMW e39

BMW e39

BMW E39 to jeden z najpopularniejszych samochodów przełomu lat 90. i 2000. Dzięki swojemu wyjątkowemu wyglądowi, wydajności i przyjemnej jeździe. Ale jak większość BMW, BMW e39 ma również kilka problemów, które użytkownicy zgłaszali przez lata. Jakie są więc najczęstsze problemy z BMW E39?

Najczęstsze problemy z BMW E39 to awaria układu chłodzenia, awaria systemu Dual-Vanos, przecieki węży i przewodów, problemy z wyświetlaczem LCD, awaria tulei wahacza i awaria regulatorów szyb. Pomimo kilku problemów, BMW E39 jest jednym z najbardziej niezawodnych BMW serii 5, jakie kiedykolwiek zbudowano.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW e39?

Awaria układu chłodzenia

Większość modeli BMW ma problemy z układem chłodzenia. BMW e39 nie jest wyjątkiem, ponieważ również doświadcza kilku awarii układu chłodzenia. Niektóre z powszechnych problemów z układem chłodzenia BMW e39 to awaria pompy wodnej i termostatu. W niektórych przypadkach, chłodnica może również zawieść.

Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, czy układ chłodzenia jest uszkodzony jest patrząc na „service engine soon” światła przychodzi na i sprawdzanie wskaźnika temperatury. Jeśli temperatura jest powyżej normalnego zakresu, jest to wskazówka, że układ chłodzenia ma problem. Naprawić wadliwe części, aby naprawić układ chłodzenia.

Awaria Dual-Vanos

BMW e39 jest wyposażone w silnik M52, który posiada system Dual-Vanos. System ten kontroluje rozrząd wałków rozrządu spalin i dolotu. Niektóre z objawów awarii systemu Dual-Vanos to nierówna praca na biegu jałowym, problemy z rozruchem na zimno, utrata mocy i wadliwy siłownik.

Najlepszym sposobem na naprawę uszkodzonego Dual-Vanos jest wymiana całej jednostki lub odbudowa siłowników. Proces ten jest jednak dość kłopotliwy i kosztowny.

  BMW vs Mercedes: Statystyki i fakty

Problemy z wyświetlaczem LCD

Kolejnym częstym problemem, z którym borykają się użytkownicy modelu BMW e39, są problemy z wyświetlaczem LCD. Wyświetlacz LCD na desce rozdzielczej samochodu jest istotną częścią, ponieważ przekazuje krytyczne informacje, takie jak przebieg. W niektórych przypadkach odczyt komputerowy może zrzucić piksele i zamienić się w bałagan cyfr i liter.

Ten problem jest zwykle spowodowany przez złą taśmę lub komputer pokładowy. Jeśli zauważysz taki problem, powinieneś zlecić mechanikowi kontrolę swojego samochodu. Należy również zlecić kontrolę przewodów i bezpieczników, aby upewnić się, że działają zgodnie z przeznaczeniem.

Nieszczelności węży i przewodów

Ten problem jest powszechny w wyczynowych modelach e39 serii 5. Kilka części może po pewnym czasie zacząć przeciekać. Należą do nich pokrywa zaworów oleju, otwory wspomagania kierownicy i inne linie. Oznaki nieszczelnego węża i linii to wyciek płynów, błędne zapłony, trudności z kierowaniem i trudności z obsługą samochodu.

Weź swój samochód do mechanika i mieć go sprawdzić. Jeśli węże i przewody są uszkodzone, należy je wymienić. Poza tym należy również sprawdzić świece zapłonowe, ponieważ płyny i oleje mogą je zakłócać.

Niedziałające regulatory szyb

Kiedy BMW e39 ma ponad 100 tys. mil, często zdarza się, że regulatory szyb zawodzą. Regulatory okien zwykle zawodzą z powodu zużycia lub wieku. Aby rozwiązać ten problem, trzeba będzie wymienić regulatory okien. Tak więc, przed zakupem używanego BMW E39, należy sprawdzić, czy regulatory okien są w dobrym stanie, czy nie.

  Najczęstsze problemy z BMW E36

Awaria tulei wahacza

Podobnie jak świece zapłonowe i cewki zapłonowe, tuleje wahaczy oporowych również ulegają wczesnej awarii w BMW. Tuleje wahaczy oporowych pomagają kontrolować ruch zawieszenia w celu płynnego przeniesienia energii i nacisku z kół Twojego samochodu na ramę. Należy pamiętać, że tuleje wahaczy oporowych zwykle ulegają awarii po przejechaniu 40 000 mil. Ale przy właściwej konserwacji, mogą one zawieść po 75.000 mil.

Wspólne oznaki złych lub zawodzących tulei ramienia oporowego to luźna kierownica, odgłosy grzechotania i zgrzytanie przy ostrym hamowaniu.

FAQ

### Czy BMW E39 jest niezawodne?
Tak, BMW E39 to jedno z najbardziej niezawodnych BMW serii 5. Większość modeli BMW E39 na rynku ma przebieg ponad 200 000 mil. Nawet jeśli ostatni model e39 został wyprodukowany prawie 20 lat temu, nadal istnieje kilka samochodów w dobrym stanie. Niemniej jednak, utrzymanie tego samochodu jest dość kosztowne.

BMW e39 jest niezawodne dzięki wyjątkowym i trwałym silnikom, w które zostało wyposażone. Niektóre z silników występujących w tym modelu to 2,0-litrowy silnik M52 straight-6, 2,2-litrowy silnik M54 straight-6 i 3,5-litrowy silnik M62 straight-6.

Jak długo wytrzymuje BMW E39?

BMW e39 może wytrzymać ponad 200 000 mil. Większość modeli BMW e39 to już klasyki. Model ten jest bardzo trwały i niezawodny. Przy odpowiedniej opiece i konserwacji, BMW e39 serii 5 może zrobić ponad 250k mil.

Jeśli planujesz nabyć samochód BMW e39, upewnij się, że jest dobrze utrzymany, aby uniknąć częstych wizyt u mechanika lub technika.

  BMW M8 Gran Coupe Niezawodność

Czy utrzymanie BMW e39 jest drogie?

BMW e39 może być bardziej niezawodne niż większość modeli BMW serii 5, ale nadal jest drogie w utrzymaniu. A ponieważ większość tych modeli jest stara z ponad 150 000 mil, spodziewaj się kosztownej konserwacji i napraw. Jednak przy odpowiedniej konserwacji i pielęgnacji możesz zmniejszyć koszty napraw.

Po ilu milach BMW E39 zaczyna mieć problemy?

BMW E39 jest jednym z najbardziej BMW serii 5 na rynku. Jeśli jest dobrze utrzymany, ten samochód może zacząć doświadczać drobnych problemów po 80 000 mil. Niemniej jednak, użytkownicy powinni być gotowi na poważne problemy po tym, jak samochód uderzy w ponad 150 000 mil.

Jaki silnik jest montowany w BMW E39?

BMW e39 jest wyposażone w silnik M52. M52 to silnik benzynowy typu straight-6 DOHC, który był produkowany w latach 1994-2000. Silnik BMW S52 jest wysokowydajną odmianą silnika M52. Ponieważ większość wewnętrznych części silnika BMW M52 jest kuloodporna, jest to mocny i trwały silnik, który pokona ponad 200 000 mil.

Conclusion

Teraz, gdy znasz niektóre z powszechnych problemów, z jakimi borykają się użytkownicy BMW e39, możesz zaplanować, jak przygotować się do nabycia używanego BMW e39, które powoli zamienia się w klasyczny samochód. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji, BMW e39 może przejechać ponad 150 000 mil bez wykonywania poważnych napraw.

Aby mieć pewność, że Twój samochód będzie działał dłużej i sprawnie, stosuj się do zalecanego przez BMW harmonogramu przeglądów serwisowych.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z