BMW E46 może i nie jest już produkowane, ale to wciąż jeden z najbardziej kultowych samochodów BMW wszechczasów. Samochód ten, produkowany w latach 1997-2006, wygląda elegancko, luksusowo i doskonale się prowadzi. Ma jednak również kilka problemów, z którymi użytkownicy zetknęli się w trakcie jego posiadania. Ale jakie są niektóre z typowych problemów z BMW E46?
Najczęstsze problemy z BMW E46 to uszkodzone mocowania tylnej ramy pomocniczej, problemy z dolnymi wahaczami i tulejami, problemy z układem napędowym, problemy ze skrzynią biegów, problemy z Vanosem, awaria PCV, awaria uszczelki obudowy filtra oleju, awaria układu chłodzenia, problemy z elektrycznymi szybami, problemy z pompą paliwową, zużyta tarcza hamulcowa i wiele innych.
Jakie są najczęstsze problemy z BMW E46?
Problemy z dolnymi wahaczami i tulejami
Jest to jeden z głównych problemów, z jakimi borykają się właściciele BMW E46 z dużym przebiegiem. Problem ten pojawia się zwykle po przejechaniu przez samochód ponad 80 000 mil. Niektóre z oznak uszkodzonych dolnych wahaczy i tulei to zgrzytanie lub terkotanie z przodu układu kierowniczego podczas jazdy po małych wybojach lub drogach żwirowych. Wymień uszkodzone lub wadliwe dolne wahacze i tuleje.
Wadliwe mocowania tylnej ramy pomocniczej
Innym częstym problemem w modelu E46 są wadliwe mocowania tylnej ramy pomocniczej. Po przejechaniu kilku kilometrów mocowania pękają lub ulegają zużyciu, powodując przesunięcia samochodu podczas jazdy. Jest to niebezpieczne dla kierowcy i pasażerów samochodu. Wymienić uszkodzone mocowania tylnej ramy pomocniczej.
Awaria i zatkanie układu PCV
Problem ten jest powszechny w modelach BMW E46 z silnikami 6-cylindrowymi M54 i M52. Układ PCV, czyli dodatnia wentylacja skrzyni korbowej, ulega uszkodzeniu po zatkaniu przez olej wyciekający z otworów wentylacyjnych. Aby uniknąć dalszych poważnych problemów z silnikiem, należy regularnie wymieniać filtr PCV.
Problemy z układem napędowym
W modelach BMW E46 z napędem AWD występuje wiele problemów z układem napędowym. Najczęstszym z nich jest całkowita awaria przedniej osi. Innym częstym problemem związanym z układem napędowym jest urwana oś przednia. Jeśli zauważysz, że Twoje BMW E46 z napędem AWD ma takie problemy, natychmiast je napraw. Poza tym, są one dość trudne do naprawienia.
Problemy z Vanosem
Modele BMW E46 z silnikami z podwójnym układem Vanos, takie jak 320i, 325i oraz 330i, mają wiele problemów z układem Vanos. Większość z tych problemów jest związana z uszczelkami Vanos, które ulegają szybszemu zużyciu. Jedną z typowych oznak uszkodzonego układu Vanos jest obniżenie zakresu obrotów i większe zużycie paliwa. Wymień uszkodzony układ Vanos.
Problemy z elektrycznymi szybami
Jeśli często używasz elektrycznych szyb, po pewnym czasie ulegną one awarii. Dzieje się tak ze względu na tanią plastikową szynę wewnątrz koła pasowego, po której biegnie linka. Obluzowuje się ona i nie działa skutecznie. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić szynę.
Uszkodzenie uszczelki obudowy filtra oleju
Jest to częsty problem we wszystkich modelach BMW. BMW mają słabe uszczelki silnika, które pękają lub szybciej się zużywają i powodują wyciek oleju. Uszczelka obudowy filtra oleju nie jest wyjątkiem, ponieważ po pewnym czasie również ulega uszkodzeniu i zaczyna przeciekać olej. Wymień uszkodzoną uszczelkę obudowy filtra oleju.
Problemy z przekładnią
Problemy ze skrzynią biegów w BMW E46 są powszechne w modelach M3. Dzieje się tak z powodu sekwencyjnej manualnej skrzyni biegów, w którą są one wyposażone. Głównym winowajcą problemów ze skrzynią biegów w tym modelu jest uszkodzona pompa, która uruchamia zmianę biegów. Naprawa tego problemu jest dość kłopotliwa i konieczne będzie oddanie samochodu do profesjonalnego mechanika.
Awarie pompy paliwa
Mimo że ten problem nie jest powszechny, nadal występuje w starych BMW E46. Dlatego po przejechaniu ponad 120 tys. km należy dokładnie monitorować pompę paliwową. Niektóre z oznak uszkodzonej pompy paliwowej to utrata mocy, gaśnięcie silnika, niższa wydajność paliwa i trudności z uruchomieniem. Rozwiązać problem, wymieniając uszkodzoną pompę paliwową.
Awaria układu chłodzenia
W układzie chłodzenia BMW E46 wiele rzeczy może pójść nie tak. Jeśli temperatury są bardzo wysokie, pojawiają się takie same objawy, jak w przypadku pękniętej uszczelki głowicy. Niektóre z typowych części, które ulegają awarii w układzie chłodzenia, to termostat, pompa wody i pompa rozprężna. Wymień uszkodzone części.
FAQ
Czy BMW E46 jest samochodem niezawodnym?
Jeśli mówisz o niezawodności używanych modeli BMW, BMW E46 jest najlepszą opcją. Samochód ten jest nie tylko niezawodny, ale także daje wiele radości z jazdy i wygląda elegancko. Jest to najlepszy wybór dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z BMW. Ogólnie rzecz biorąc, jego niezawodność jest średnia, czyli w porządku, ale nie lepsza niż u większości konkurentów.
Czy utrzymanie BMW E46 jest drogie?
Jeśli porównasz koszty utrzymania BMW 46 z innymi używanymi BMW, okaże się, że jest ono dość tanie. Jeśli jednak porówna się je ze średnią rynkową, BMW E46 jest nadal dość drogie w utrzymaniu. Mimo to samochód ten nadal dobrze się sprawuje i będzie służył dłużej, jeśli będzie dobrze utrzymany. Tak więc, aby utrzymać to sportowe coupe na drodze, trzeba wydać więcej niż przeciętnie.
Po przejechaniu ilu kilometrów BMW E46 zaczyna mieć problemy?
To zależy od tego, jak dobrze utrzymasz samochód. Drobne problemy mogą pojawić się już po przejechaniu 30 000 mil. Jednak przy prawidłowej konserwacji poważne problemy mogą zacząć się pojawiać po przejechaniu ponad 100 000 mil. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji BMW E46 może przejechać ponad 200 000 kilometrów.
Jakie są najczęstsze problemy z BMW serii 3?
BMW E46 to czwarta generacja BMW serii 3. Ta seria ma kilka problemów, ale najczęstsze z nich to wycieki oleju, wadliwy układ chłodzenia silnika, problemy z montażem tylnych lamp i wibracje kierownicy podczas hamowania. Pomimo kilku problemów, BMW serii 3 jest jedną z najbardziej niezawodnych serii BMW.
Podsumowanie
BMW E46 to jeden z najbardziej niezawodnych i wydajnych używanych modeli BMW dostępnych na rynku. Jednak, jak można się było spodziewać, samochód ten ma również kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć, zanim w niego zainwestują. Niemniej jednak większość z tych problemów nie jest poważna i można je łatwo opanować lub uniknąć dzięki odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji.
Należy pamiętać, że niektóre używane modele BMW E46 są bardziej niezawodne lub mają mniej problemów niż inne roczniki. Ogólnie rzecz biorąc, BMW E46 powoli staje się kultowym modelem i nadal doskonale się sprawuje.