Najczęstsze problemy z BMW E60

BMW E60 Problemy

BMW E60 było produkowane w latach 2003-2010. W tym okresie był to jeden z najlepszych sedanów BMW serii 5, ponieważ miał wyjątkową stylistykę i był wyposażony w wiele nowych technologii.

Ponadto BMW E60 jest przestronne, komfortowe, luksusowe i niezawodne. Ponieważ w tym samochodzie zastosowano kilka nowych technologii, musiał on zmierzyć się z kilkoma problemami. Sprawiały one, że był mniej niezawodny i kosztowny w utrzymaniu.

Najczęstsze problemy z BMW E60 serii 5 to między innymi awaria wahacza, awaria wspomagania hamulców, nieszczelne amortyzatory, powyrywane fotele, problemy ze skrzynią biegów, problemy z paliwem i nieprawidłowo działający pierścień ślizgowy.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW E60?

Problemy związane z paliwem

Częstym problemem występującym w BMW E60 są problemy z paliwem. Problem ten jest powszechny w BMW 535i. Problem jest powodowany przez wadliwy termostat i pompy paliwowe. Gdy te części zużyją się lub ulegną uszkodzeniu, powodują utratę mocy, zmniejszenie przebiegu na paliwie, wycieki płynu chłodzącego i problemy z nagrzewnicą.

Aby rozwiązać ten problem, należy naprawić lub wymienić uszkodzoną pompę paliwową lub termostat. Ponadto nie należy dopuszczać do całkowitego zużycia pompy paliwa lub termostatu przed ich wymianą.

Awaria wahacza

Po przejechaniu około 40 000 km w Twoim BMW E60 może dojść do awarii wahacza lub tulei. Jeśli ta część ulegnie uszkodzeniu, może dojść do utraty sterowności, co prowadzi do poważnych problemów z układem zawieszenia. Upewnij się, że wymieniłeś uszkodzony wahacz i tuleje.

Problemy z przekładnią

Problemy ze skrzynią biegów są również powszechne w większości BMW E60, ale są one poważniejsze w BMW E60 serii 5 530d. W automatycznej skrzyni biegów ZF w tym modelu problemy pojawiają się, gdy części skrzyni zaczynają się zużywać. Ponieważ większość części jest wykonana z tworzywa sztucznego, zużywają się one znacznie szybciej.

  Jaki jest najbardziej niezawodny model BMW?

Gdy skrzynia biegów jest uszkodzona, podczas przełączania z trybu parkowania na tryb jazdy można usłyszeć dziwne dźwięki. Należy pamiętać, że naprawa uszkodzonej skrzyni biegów w E60 jest kosztowna.

Nieszczelne amortyzatory

Innym częstym problemem, na który właściciele BMW E60 powinni być gotowi, są nieszczelne absorbery. Ponieważ części te są narażone na brud i kurz, mają tendencję do szybszego zużywania się. Amortyzatory przednie zużywają się szybciej niż tylne. Dlatego należy sprawdzać je co 40 000 do 50 000 mil i w razie potrzeby wymieniać.

Awaria wspomagania hamulców

Ten problem został zgłoszony przez kilku kierowców. Awaria wspomagania hamulców powodowała, że hamulce były bardzo trudne do wciśnięcia. Problem ten jest związany z wadliwym przewodem, który przecieka olej do układu wspomagania hamulców. W rezultacie niektóre modele BMW E60 zostały wycofane z rynku. Przed zakupem używanego modelu BMW E60 należy zawsze sprawdzić tę kwestię.

Wadliwa obudowa termostatu

Wadliwa obudowa termostatu to kolejny problem, na który powinni być przygotowani właściciele BMW E60. Zwykle jest to spowodowane uszkodzeniem przewodów w termostacie, które uniemożliwiają przesyłanie sygnałów elektrycznych do układu chłodzenia lub ogrzewania samochodu. Wymień termostat.

Nieprawidłowe działanie aktywnego układu kierowniczego

Głównym powodem, dla którego większość BMW E60 ma ten problem, jest szybsze zużycie pasków wspomagania układu kierowniczego. Jeśli więc nie zostaną wymienione na czas, spowodują usterkę aktywnego układu kierowniczego. Innymi przyczynami mogą być awarie pompy, zatkane przewody, uszkodzona zębatka wspomagania układu kierowniczego, nieprawidłowo działający pierścień ślizgowy koła oraz uszkodzony moduł aktywnego układu kierowniczego.

  Jakie samochody mają taki sam układ śrub jak BMW?

Nieszczelna pokrywa zaworów lub obudowa filtra oleju

Pokrywa zaworów w BMW E60 zużywa się szybciej. W takim przypadku może ona pęknąć lub złamać się i wpłynąć na inne części, takie jak obudowa filtra oleju. Oznaki nieprawidłowego działania pokrywy zaworów to wycieki oleju, niski poziom oleju silnikowego i brudna pokrywa zaworów. Należy jak najszybciej wymienić zużyte części, aby uniknąć nasilenia się problemów.

Wyrwane lub rozdarte siedzenia

Poszarpane lub rozerwane siedzenia są bardzo powszechne w BMW. Wynika to głównie z jakości materiałów użytych do produkcji siedzeń. Niemniej jednak jest to niewielki problem, ponieważ rozerwane siedzenia można zszyć lub wymienić.

FAQ

Czy BMW E60 jest niezawodne?

Nie, BW E60 nie jest samochodem niezawodnym. Wynika to z faktu, że ma on kilka problemów, takich jak problemy ze skrzynią biegów, problemy z elektryką i wiele innych. Ponadto wiele agencji niezawodności ocenia go poniżej średniej niezawodności, ponieważ samochód ten ma więcej problemów niż wynosi średnia branżowa.

Jeśli więc niezawodność jest tym, czego szukasz w samochodzie, trzymaj się z daleka od BMW E60 lub innego BMW serii 5. BMW serii 5 należy do najmniej niezawodnych modeli BMW.

Jaki jest najbardziej niezawodny model BMW E60?

Najbardziej niezawodnym modelem BMW E60 jest BMW 528i. Ten wyjątkowy sedan był wyposażony w 3,0-litrowy wolnossący silnik N52 z prostej szóstki. Silnik N52 jest nie tylko jednym z najbardziej niezawodnych silników BMW, ale jest również mocny i nie przysparza wielu problemów.

  BMW 520d - wszystko, co musisz wiedzieć

Niezależnie od tego, jeśli kupujesz używany model BMW E60 serii 5 528i, upewnij się, że jest on dobrze utrzymany, aby uniknąć kosztownych napraw w przyszłości.

Czy BMW E60 jest drogie w utrzymaniu?

Tak, BMW E60 jest drogie w utrzymaniu, ponieważ jest wyposażone w wiele nowych technologii. W rezultacie naprawa i konserwacja tego samochodu może być kosztowna. Niemniej jednak, ponieważ części OEM BMW i robocizna są drogie, ogólny koszt utrzymania jest znacznie wyższy.

Po przejechaniu ilu kilometrów BMW E60 zaczyna mieć problemy?

Przy prawidłowej konserwacji BMW E60 nie powinno mieć żadnych problemów przed przejechaniem 100 000 km. Jeśli jednak samochód nie jest odpowiednio konserwowany, problemy mogą pojawić się już po przejechaniu 50 000 km. Ponadto, jeśli samochód jest dobrze utrzymywany, może przejechać ponad 250 000 mil.

Podsumowanie

Po zapoznaniu się z typowymi problemami, z jakimi boryka się BMW E60 serii 5, możesz teraz skupić się na konserwacji swojego samochodu, aby zapewnić mu długowieczność. E60 to ładny samochód z zaawansowanymi technologicznie funkcjami i wyjątkowymi osiągami. Jednak bez odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji może stać się uciążliwym problemem.

Postępuj zgodnie z planowanym programem przeglądów BMW, aby mieć pewność, że Twój E60 pozostanie w dobrej formie i będzie działał na optymalnym poziomie. Pozwoli to w przyszłości obniżyć całkowite koszty napraw i konserwacji.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z