BMW F11 serii 5 to samochód typu wagon lub touring, co czyni go idealnym samochodem dla rodziny. Jest bardzo praktyczny, wydajny, przestronny i ma doskonałe osiągi. Niemniej jednak, jeśli zamierzasz zainwestować w BMW F11 touring, powinieneś zacząć od poznania niektórych typowych problemów, z jakimi borykają się użytkownicy.
Najczęstsze problemy z BMW F11 touring to awaria pompy próżniowej, problemy z łańcuchem rozrządu, uszkodzone poduszki powietrzne, utrata mocy, szumy w kierownicy, wyciek oleju VANOS, przegrzewanie się silnika, zapalanie się kontrolki awarii i wiele innych.
Należy pamiętać, że niektóre z wymienionych problemów były poważne i wiele samochodów zostało wycofanych z rynku, a problemy zostały usunięte. Jeśli więc zamierzasz kupić używany model BMW F11, upewnij się, że problemy, które wystąpiły, zostały usunięte, w przeciwnym razie nie marnuj pieniędzy. Pomimo wycofywania samochodów z rynku, BMW F11 jest nadal niezawodnym samochodem, ponieważ większość problemów została rozwiązana.
Jakie są najczęstsze problemy z BMW F11?
Awaria pompy próżniowej
Awaria pompy próżniowej dotyczyła samochodów BMW F11 wyprodukowanych między 1 listopada 2012 r. a 31 lipca 2013 r. Awaria pompy próżniowej była spowodowana brakiem smarowania. Z tego powodu do układu wspomagania hamulców nie była dostarczana wystarczająca siła podciśnienia, co zmniejszało skuteczność funkcji wspomagania hamulców.
BMW musiało wycofać te pojazdy z rynku, ponieważ stwarzały one zagrożenie dla kierowców.
Wyciek oleju VANOS
Wyciek oleju z systemu VANOS dotyczył samochodów F11 z silnikami N51, N52 i N55, które zostały wyprodukowane między 1 października 2009 a 30 kwietnia 2012. W samochodach tych mogło dojść do poluzowania połączenia śrubowego na obudowie regulatorów zmiennych faz rozrządu. W takim przypadku może dojść do powstania wewnętrznego połączenia olejowego.
W rezultacie, ze względu na zmniejszone ciśnienie oleju, nie mógł on już regulować się wystarczająco szybko. W końcu mogła zapalić się lampka ostrzegawcza i ostrzec kierowcę. Te samochody również zostały wycofane z rynku, a problem naprawiono.
Wadliwe poduszki powietrzne
Innym częstym problemem, z którym borykali się użytkownicy BMW F11, były wadliwe poduszki powietrzne kierowcy firmy Takata. Problem ten dotyczył modeli F11 wyprodukowanych w latach 2013-2017. Problem polegał na tym, że wafle propelentowe w poduszkach powietrznych mogły z czasem wchłaniać wilgoć.
Dlatego też w przypadku zadziałania poduszek powietrznych nadmierne ciśnienie wewnętrzne mogło spowodować pęknięcie metalowej obudowy inflatora, a metalowe kawałki mogły zostać wyrzucone w kierunku pasażerów i spowodować niebezpieczne zagrożenie.
Przegrzewanie się silnika
W BMW F11 serii 5 Touring występuje również przegrzewanie się silnika. Jeśli silnik Twojego samochodu przegrzewa się, sprawdź termostat i sprawdź, czy nie ma z nim problemu. Wadliwy termostat i pompa paliwowa mogą powodować przegrzewanie się silnika. Wymienić je, jeśli są uszkodzone.
Problemy z łańcuchem rozrządu
Jest to częsty problem w samochodach BMW. Nie jest więc przypadkiem, że BMW F11 również ma ten problem. Problem ten dotyczył jednak tylko modeli BMW F11 z silnikiem N47 wyprodukowanych w latach 2007-2011. Zbyt ostre zęby koła zębatego wału korbowego mogły spowodować zerwanie lub zniszczenie łańcucha rozrządu.
Rozwiązanie polegało na wymianie łańcucha rozrządu, zanim zdąży się zerwać i spowodować poważne skutki. Samochody te zostały również wycofane z rynku.
Grzechoczący odgłos pracy silnika
Ten szczególny problem dotyczył modeli BMW F11 535i touring wyprodukowanych od września 2009 do sierpnia 2011 z silnikiem N55. Firma BMW odkryła wadliwie zamontowane śruby, które powodowały grzechotanie, utratę mocy silnika oraz kilka błędów w DME. Konieczna była wymiana wadliwego zespołu przekładni VANOS.
Odgłosy z kierownicy
Jeśli podczas jazdy z małą prędkością, gdy obracasz kierownicę z jednej strony na drugą, słyszysz stukanie kierownicy, jest to oznaka braku smarowania. Aby pozbyć się tego problemu, należy nasmarować przekładnię kierowniczą.
Awaria wycieraczki tylnej szyby
Innym problemem, z którym borykają się wszystkie samochody turystyczne serii 5 F11, jest awaria trzpienia tylnej wycieraczki. Problem ten jest spowodowany tym, że wycieraczki tylnej szyby nie działają prawidłowo. Najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest wymiana uszkodzonego wrzeciona.
Zapala się lampka kontrolna usterki
W BMW F11 535i touring, wyprodukowanym przed lipcem 2014 roku, lampka kontrolna usterki włączała się nawet wtedy, gdy nie występował żaden problem. Później firma BMW odkryła, że oprogramowanie DME samochodu należało przeprogramować zgodnie z aktualną wersją ISTA/P.
FAQ
Czy BMW F11 jest niezawodne?
BMW F11 serii 5 Touring może nie jest najbardziej niezawodną serią BMW na rynku, ale charakteryzuje się średnią niezawodnością. Jest to lepszy wynik niż w przypadku modeli BMW X5 lub X6, które charakteryzują się niezawodnością poniżej średniej. Ponieważ jednak koszty części zamiennych i serwisu są wysokie, samochód ten nie jest tak niezawodny w porównaniu do swoich rywali.
Jaki jest wysoki przebieg BMW F11?
Wysoki przebieg BMW F11 wynosi około 200 tys. mil. Niemniej jednak, zależy to od tego, jak dobrze utrzymywany jest samochód. Jeśli samochód jest dobrze utrzymany, to nawet 250 tys. mil nie jest dużym problemem. Jeśli jednak chcesz kupić używane BMW F11, rozważ takie, które ma mniej niż 100 tys. mil, aby być po bezpiecznej stronie.
Czy BMW F11 jest drogie w utrzymaniu?
Tak, BMW F11 jest dość drogie w utrzymaniu. Szacuje się, że właściciel BMW F11 wyda co najmniej 1200 USD rocznie na utrzymanie swojego samochodu. Jest to znacznie powyżej średniej branżowej, która wynosi 790 USD rocznie. Dodatkowo, części BMW są bardzo drogie, co oznacza, że koszty mogą nawet wzrosnąć, jeśli problem jest poważny.
Po jakim czasie w BMW F11 zaczynają pojawiać się problemy?
BMW F11 touring jest samochodem niezawodnym. Jednak wraz z jego wiekiem pojawia się coraz więcej problemów. BMW F11 zaczyna sprawiać poważne problemy po przejechaniu ponad 100 000 km. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji BMW F11 może zacząć mieć te problemy po przejechaniu ponad 150 tys. km.
Wnioski
Teraz, gdy już wiesz, jakich problemów należy się spodziewać w BMW F11 touring, możesz śmiało nabyć ten samochód lub odpowiednio o niego zadbać, jeśli już go masz. Bez względu na liczbę problemów, z jakimi boryka się Twój samochód, kluczem do przedłużenia jego żywotności jest właściwa pielęgnacja i konserwacja. Niezbędne są także dobre nawyki jazdy.