Najczęstsze problemy z BMW M235I

BMW M235I daje wiele radości z jazdy dzięki doskonałemu układowi kierowniczemu i łatwości prowadzenia. Jego sportowa stylistyka jest również atrakcyjna, co sprawia, że jest to przyjemny samochód. Jednak jak większość samochodów luksusowych, również BMW M235I boryka się z kilkoma problemami. Jakie są najczęstsze problemy z BMW M235I?

Najczęstsze problemy z BMW M235I to awaria silnika, awaria solenoidu VANOS, awaria pompy wodnej, uszkodzone klocki hamulcowe, problemy ze skrzynią biegów, wyciek oleju z pokrywy zaworów, problemy z elektryką i nieszczelna uszczelka obudowy filtra oleju. Należy pamiętać, że większości z tych problemów można uniknąć dzięki odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW M235I?

Awaria silnika

BMW M235I jest wyposażone w silnik N55, który jest jednym z najbardziej niezawodnych silników na rynku. Użytkownicy zgłaszali awarie swoich silników z różnych powodów. Jedną z głównych przyczyn awarii silnika są brudne, uszkodzone lub stare świece zapłonowe. Powoduje to również nieprawidłowy zapłon silnika.

Innym poważnym problemem powodującym awarię silnika N55 jest awaria łożysk. Łożyska zwykle ulegają awarii z powodu braku smarowania lub wymiany oleju. Co więcej, naprawa łożysk jest dość kosztowna, ponieważ może być konieczne wydanie co najmniej 8 000 USD. Co więcej, aby usunąć awarię silnika, może być konieczna wymiana uszkodzonych świec zapłonowych.

Awaria pompy wodnej

Pompa wodna jest istotną częścią silnika. Odpowiada ona za cyrkulację płynu chłodzącego w całym układzie chłodzenia w celu obniżenia temperatury silnika. Jednak pompa wodna ulega awarii również po dłuższym okresie eksploatacji. Ponadto pompa wodna może ulec awarii z powodu uszkodzonego termostatu. Niektóre z objawów awarii pompy wodnej to przegrzewanie się silnika i praca wentylatora na pełnych obrotach.

  Co jest bezpieczniejsze - BMW czy Mercedes?

Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić zarówno pompę wodną, jak i termostat. Ważne jest, aby zainstalować wysokiej jakości pompę wodną, jeśli chcesz, aby wytrzymała ona ponad 40 000 mil.

Awaria solenoidu VANOS

Układ VANOS, czyli układ zmiennych faz rozrządu, pomaga poprawić pracę silnika na biegu jałowym i płynność pracy. Niemniej jednak, po przejechaniu wielu mil część ta ulega awarii z powodu zużycia. Niektóre z objawów awarii cewki elektromagnetycznej układu VANOS to nierówna praca na biegu jałowym, tryb awaryjny oraz utrata mocy i momentu obrotowego. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzony układ VANOS, a nie tylko go czyścić.

Problemy z przekładnią

Skrzynia biegów w BMW M235I może się łatwo zepsuć lub ulec awarii. Dzieje się tak, ponieważ istnieje kilka czynników, które przyczyniają się do awarii skrzyni biegów, w tym przegrzanie silnika, poślizg, brak płynów z powodu wycieków i symptomatyczny hałas. Oznaki nieprawidłowego działania skrzyni biegów to wycie, brzęczenie i brzęczenie.

Aby usunąć usterkę skrzyni biegów, należy zlokalizować problem i wymienić część lub części, których dotyczy usterka.

Wyciek oleju z pokrywy zaworów/uszczelki pokrywy zaworów

Jest to jeden z najczęstszych problemów, na które skarżą się użytkownicy BMW M235I. Gumowa uszczelka pokrywy zaworów i plastikowa pokrywa zaworów należą do części BMW, które ulegają szybszej degradacji. Dlatego też, gdy części te pękną, zacznie z nich wyciekać olej. Można je jednak naprawić, wymieniając uszkodzoną pokrywę zaworów i uszczelkę pokrywy zaworów.

Nieszczelna uszczelka obudowy filtra oleju

Mimo że problem ten występuje często w modelu BMW M235I, jego naprawa nie jest bardzo poważna ani kosztowna. Jednak uszkodzona uszczelka obudowy filtra oleju powinna być w porę wymieniona, aby uniknąć uszkodzenia innych części silnika. Uszczelka obudowy filtra oleju przecieka z powodu zużycia. Wymienić uszkodzoną uszczelkę obudowy filtra oleju, aby rozwiązać problem.

  BMW 116i - wszystko, co musisz wiedzieć

Złe klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe to jedne z pierwszych części, które ulegają zużyciu w NMW M235I. Należy je sprawdzać co 30 000 mil, aby zapewnić ich prawidłowe działanie. Jeśli klocki hamulcowe są uszkodzone lub zużyte, będą się ślizgać i zawiodą, co jest niebezpieczne dla kierowcy i pasażerów. Wymienić uszkodzone klocki hamulcowe na nowe.

Problemy z elektryką

Głównym problemem elektrycznym, z którym borykają się właściciele BMW M235I, jest przepalanie się przewodów. Dzieje się tak, ponieważ przewód uziemiający nie wytrzymuje natężenia prądu i przepala się na złączu szpilkowym, powodując włączenie świateł ostrzegawczych hamulca i świateł cofania. Należy pamiętać, że ma to miejsce w wiązce prawego światła tylnego.

Aby rozwiązać ten problem, należy podłączyć drugi przewód uziemiający. Jeśli w Twoim samochodzie występuje ten problem, zabierz samochód do mechanika.

FAQ

Czy utrzymanie BMW M235I jest drogie?

Tak, BMW M235I jest droższe w utrzymaniu niż przeciętny samochód. Wynika to z faktu, że zgłasza więcej problemów niż przeciętny samochód, a koszty napraw i usług serwisowych są również wysokie. Co więcej, części BMW są droższe niż u większości konkurentów, co również zwiększa koszty utrzymania.

Po przejechaniu ilu kilometrów w BMW M235I zaczynają pojawiać się problemy?

BMW M235Ii jest wyposażone w jeden z najbardziej niezawodnych silników na rynku. Jeśli samochód jest dobrze utrzymany, przed przejechaniem ponad 100 000 mil może nie napotkać żadnych poważniejszych problemów. Użytkownik może jednak zacząć doświadczać drobnych problemów już po przejechaniu 30 000 mil.

  Niezawodność Volvo vs BMW - która jest lepsza?

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW M235I?

Każde używane BMW M235I z przebiegiem ponad 100 000 mil ma wysoki przebieg. Dzieje się tak dlatego, że modele M235I zaczynają mieć poważne problemy po przejechaniu 100 tys. mil. Niemniej jednak, niektóre samochody są odpowiednio konserwowane i użytkowane, dzięki czemu są trwalsze i mają mniej problemów, nawet na dłuższą metę.

Niemniej jednak, jeśli kupujesz używany samochód BMW M235I, ważne jest, aby kupić taki, który ma mniej niż 100 000 mil, aby nie napotkać wielu poważnych problemów po kilku latach posiadania.

Czy silnik N55 jest trwały?

Pomimo tego, że większość silników BMW nie jest zbyt niezawodna, BMW N55 jest jednym z najbardziej niezawodnych silników w swojej klasie. Jeśli silnik jest dobrze utrzymywany, może przejechać ponad 150 000 mil. Niemniej jednak, niektórzy użytkownicy zgłaszali, że ich silniki osiągają przebieg ponad 250 000 mil.

Podsumowanie

BMW M235I może być fantastycznym i eleganckim coupe, ale ma kilka problemów, o których nabywcy powinni wiedzieć przed dokonaniem inwestycji. Niezależnie od tego, większości problemów związanych z BMW M235I można uniknąć, odpowiednio dbając o samochód.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z