Najczęstsze problemy z BMW M3

BMW M3 Problemy

BMW M3 to jeden z najwspanialszych samochodów klasy M, jakie kiedykolwiek powstały. Ponadto jest stylowe, mocne i luksusowe. Mimo to samochód ten ma kilka problemów, które mogą zakłócić jego sprawne działanie. Ale jakie są niektóre z typowych problemów z BMW M3?

Niektóre z typowych problemów, na które powinni być przygotowani użytkownicy BMW M3, to: wadliwa skrzynia biegów, głośny silnik, wycieki oleju, awaria pompy paliwowej, awaria zaworu sterującego obrotami jałowymi, awaria siłowników przepustnicy, awaria silnika i wadliwa chłodnica.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW M3?

Głośny silnik

W BMW M3 występuje wiele problemów z silnikiem. Jednym z nich jest hałasowanie silnika. Niektórzy użytkownicy zgłaszali, że słyszeli głośny, metaliczny dźwięk przypominający ping-pong wydobywający się z silnika. Oprócz tego znacznie spadają osiągi silnika.

Problem ten jest często spotykany w BMW M3 z 2012 roku. Aby rozwiązać problem, konieczna jest wymiana silnika, która kosztuje ponad 3000 USD.

Wadliwa skrzynia biegów

Naprawa uszkodzonej skrzyni biegów może być bardzo kosztowna. Co więcej, jej naprawa jest bardzo kłopotliwa. Mimo że większość BMW M3 ma problemy ze skrzynią biegów, ten problem jest powszechny w BMW M3 z 2005 roku. Po przejechaniu samochodem kilku kilometrów skrzynia biegów może przejść w stan neutralny. Jeśli tak się stanie, wskaźnik biegu skrzyni biegów samochodu ustawi się w pozycji neutralnej.

Awaria silnika

W BMW M3 występują również problemy z silnikiem. Niektóre z typowych problemów z silnikiem to zgaśnięcie silnika i utrata mocy elektrycznej. Większość problemów z silnikiem w BMW M3 zaczyna się pojawiać po przejechaniu 70 000 mil. Mimo to problemy z silnikiem są powszechne w przypadku BMW M3 z 2008 roku.

  Czy BMW M1 to supersamochód?

W 2019 roku BMW musiało wycofać z rynku 16 641 pojazdów z powodu tego problemu. Zanim więc kupisz BMW M3 z 2008 roku, upewnij się, że ten problem został naprawiony.

Wadliwa chłodnica

Jest to problem powszechny we wszystkich modelach BMW M3. Problem ten pojawia się po przejechaniu przez samochód ponad 110 000 mil. Oprócz uszkodzonej chłodnicy, problem dotyczy także sprzęgła i układu chłodzenia. Dobra wiadomość jest taka, że większość z tych części można naprawić poprzez ich wymianę.

Awaria zaworu regulacji biegu jałowego

Po przejechaniu wielu kilometrów w samochodzie może dojść do awarii zaworu regulacji biegu jałowego. Niektóre z objawów awarii zaworu ICV to nierówna praca silnika na biegu jałowym lub nieregularne obroty na biegu jałowym. Ponadto samochód może przejść w tryb awaryjny, a na desce rozdzielczej zapali się kontrolka check engine.

Awaria zapłonu/świec zapłonowych

Podobnie jak zawór ICV, świece zapłonowe i zapłonowe również ulegają zużyciu po przejechaniu kilku kilometrów. Co więcej, mają one podobne objawy jak uszkodzony zapłon lub świeca zapłonowa. Na przykład powodują nieregularny zapłon w niskich temperaturach i wolno kręcą korbą. Problem ten można rozwiązać, wymieniając uszkodzone cewki zapłonowe lub świece zapłonowe.

Wyciek oleju

Wycieki oleju są powszechne we wszystkich modelach BMW. BMW M3 nie jest tu wyjątkiem. Gdy przebieg Twojego BMW M3 przekroczy 30 000 km, powinieneś sprawdzić pokrywę zaworów, zanim zacznie wyciekać z niej olej. Jednym z najbardziej zagrożonych modeli BMW M3 jest E92 z silnikiem S65 V8.

  BMW X6 VS Ford Explorer - który jest lepszy?

Niektóre z oznak wycieku oleju to plamy na podjeździe, gromadzenie się oleju i niski poziom oleju. Wymień uszkodzoną pokrywę zaworów.

Awaria siłowników korpusu przepustnicy

Innym częstym problemem występującym w BMW M3 jest awaria siłowników przepustnicy. Jeśli zauważysz, że Twój samochód przechodzi w tryb awaryjny lub zapala się kontrolka silnika z kodem siłownika przepustnicy, jest to znak, że siłownik przepustnicy jest uszkodzony. Jest to łatwa i tania naprawa.

Awaria pompy paliwa

Problem ten jest często spotykany w BMW M3 z 2006 roku. Awaria pompy paliwa może spowodować, że paliwo nie będzie docierało do silnika lub jego objętość będzie mniejsza. Jeśli masz uszkodzoną pompę paliwową, musisz ją wymienić.

FAQ

Czy BMW M3 jest niezawodne?

Nie, BMW M3 nie jest niezawodne. Poza tym większość agencji oceniających niezawodność przyznaje BMW M3 ocenę poniżej średniej. Oznacza to, że spędzisz więcej czasu w garażu niż większość jego konkurentów. Ponadto koszt części zamiennych jest wysoki, co zwiększa całkowity koszt utrzymania.

Po przejechaniu ilu kilometrów BMW M3 zaczyna mieć problemy?

Jeśli samochód jest odpowiednio konserwowany, może przejechać ponad 150 000 mil bez większych problemów. Należy się jednak spodziewać, że po przejechaniu ponad 80 000 km w BMW M3 pojawią się drobne problemy. Niektóre z typowych problemów, które mogą wystąpić wcześniej, to wyciek uszczelki, problemy ze skrzynią biegów i awaria elektroniki.

Jaki jest najmniej niezawodny rok produkcji BMW M3?

Najmniej niezawodnym modelem BMW M3 jest BMW M3 z 2008 roku. Samochód ten ma wiele problemów, o których zainteresowani nabywcy lub użytkownicy powinni wiedzieć. Zaraz za nim plasują się roczniki 2003 i 2002 BMW M3.

  BMW 218d - wszystko, co musisz wiedzieć

BMW M3 z roku 2008 może mieć najwięcej problemów, ale BMW E36 M3 to generacja, w której występuje ich najwięcej. Obejmuje ona lata modelowe BMW M3 wyprodukowane między 1992 a 1999 rokiem. Następna jest generacja 46, w której skład wchodzą samochody wyprodukowane między 2000 a 2006 rokiem.

Czy utrzymanie BMW M3 jest drogie?

Tak, utrzymanie BMW M3 jest kosztowne. Wynika to z faktu, że jest ono wyposażone w drogie części i psuje się częściej niż przeciętnie. Na przykład, średni koszt utrzymania BMW M3 wynosi około 161 USD, podczas gdy średni koszt utrzymania większości luksusowych sedanów średniej wielkości wynosi około 652 USD.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW M3?

Mimo że BMW M3 ma wiele problemów, niektóre z nich są bardziej powszechne niż inne. Najczęstszym problemem związanym z BMW M3 jest wyciek oleju. Problem ten można znaleźć w prawie wszystkich modelach BMW M3. Jest to także najczęstszy problem związany z BMW.

Podsumowanie

Jeśli planujesz zakup BMW M3, ważne jest, abyś znał niektóre problemy, z którymi będziesz musiał się zmierzyć podczas posiadania samochodu. Teraz, gdy znasz już typowe problemy z BMW M3, ważne jest, abyś odpowiednio dbał o swój samochód. Dzięki właściwej pielęgnacji i konserwacji nie będziesz musiał borykać się z większością powyższych problemów. Bardzo ważne jest także przestrzeganie dobrych nawyków jazdy.

Pomimo wielu problemów, BMW M3 to samochód o dobrych osiągach i najwyższej klasy właściwościach. Jest także łatwe w utrzymaniu i starcza na dłużej.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z