Najczęstsze problemy z BMW m340i

Najczęstsze problemy z BMW m340i

BMW m340i to kompaktowy samochód klasy executive z wieloma wyjątkowymi funkcjami, zaawansowaną technologią i doskonałymi osiągami. Ale jak można się spodziewać, ten luksusowy sedan BMW ma również wiele typowych problemów, z którymi użytkownicy powinni być gotowi sobie poradzić. Jakie są najczęstsze problemy z BMW m340i?

Najczęstsze problemy z BMW m340i to zgaśnięcie silnika, utrata płynu chłodzącego, problemy elektryczne, uszkodzone solenoidy VANOS, nieprawidłowe ciśnienie paliwa, wadliwy zespół pasów bezpieczeństwa, wadliwy czujnik tlenu i wadliwa uszczelka pokrywy zaworów. Pomimo kilku problemów, model m340i jest wyposażony w niezawodny silnik.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW m340i?

Zgaśnięcie silnika

Jednym z pierwszych problemów, na jakie powinni być przygotowani użytkownicy BMW m340i, jest zgaśnięcie silnika. Oznaki zgaśnięcia silnika to uszkodzony czujnik płynu chłodzącego, brak paliwa i uszkodzony alternator. Niektóre z czynników powodujących zgaśnięcie silnika BMW m340i to zły układ paliwowy, wadliwy układ zapłonowy i zły układ wlotu powietrza.

Jeśli więc silnik Twojego samochodu zgaśnie, zleć profesjonalnemu mechanikowi jego sprawdzenie i usunięcie problemu.

Problemy z elektryką

Problemy z elektryką są częste w BMW m340i xDrive. Pomimo kilku problemów elektrycznych, głównym problemem jest połączenie między akumulatorem 48 V a rozrusznikiem. Połączenie to mogło zostać nieprawidłowo zmontowane, co może prowadzić do zwiększenia oporu elektrycznego na połączeniach.

Dobra wiadomość jest taka, że BMW wycofało samochody z tym problemem i zostały one naprawione za darmo. Jeśli więc kupujesz używane BMW m430i, upewnij się, że właściciel naprawił ten problem, jeśli takowy występował.

Wadliwa uszczelka pokrywy zaworów

Uszczelka pokrywy zaworów staje się wadliwa lub zła z powodu taniej gumy, z której jest wykonana. Dlatego po przejechaniu przez BMW m340i co najmniej 70 000 mil należy rozpocząć kontrolę pokrywy zaworów, ponieważ ulegnie ona uszkodzeniu i zacznie wyciekać z niej olej.

  2022 BMW X6 vs Mercedes GLE

Jednym z głównych powodów, dla których gumowa uszczelka pokrywy zaworów zużywa się szybciej, jest jej ciągłe nagrzewanie i chłodzenie. Niektóre z oznak uszkodzonej uszczelki pokrywy zaworów to kontrolka niskiego poziomu oleju silnikowego, zapach palonego oleju i dym z okolic pokrywy zaworów. Napraw ten problem, wymieniając uszkodzoną uszczelkę pokrywy zaworów.

Utrata płynu chłodzącego

Innym częstym problemem występującym w modelach BMW m340i jest utrata płynu chłodzącego. Jednak użytkownicy i mechanicy nie ustalili przyczyny ubytku płynu chłodzącego. Wynika to z faktu, że większość BMW m340i z tym problemem nie ma problemów z pompą wodną, pękniętym przewodem lub wadliwą chłodnicą.

Niemniej jednak oznaki ubytku płynu chłodzącego to przegrzewający się silnik, ubytek płynu chłodzącego, widoczne wycieki i płyn chłodzący zmieszany z olejem. Aby uniknąć utraty płynu chłodzącego, należy upewnić się, że ilość płynu chłodzącego jest wystarczająca i usunąć problem leżący u jego podstaw.

Wadliwy czujnik tlenu

Uszkodzony czujnik tlenu należy natychmiast wymienić, ponieważ może on spowodować, że samochód nie przejdzie testu emisji spalin. Objawami uszkodzonego czujnika tlenu są przerwy w zapłonie, niski przebieg paliwa, zgaśnięcie silnika, a nawet nierówna praca na biegu jałowym. Wymień uszkodzony czujnik tlenu, aby rozwiązać problem.

Złe solenoidy VANOS

Jest to częsty problem kierowców BMW z nowoczesnymi silnikami turbo BMW. Problem ten występuje od 1992 roku i można go również znaleźć w najnowszych silnikach B58, takich jak m340i. Układy VANOS zwykle ulegają awarii w BMW, a ich naprawa jest dość łatwa.

Jednak elektromagnesy VANOS w modelu B58 są umieszczone obok łańcucha rozrządu, z tyłu silnika. Naprawa tego problemu jest więc nieco trudna. Niektóre z oznak uszkodzonych cewek VANOS to nierówna praca na biegu jałowym, utrata mocy, niska wydajność paliwa i kody usterek VANOS. Napraw ten problem, wymieniając uszkodzone cewki VANOS.

  Aiways vs BMW - co jest lepsze?

Wadliwy czujnik ciśnienia paliwa

Jest to kolejna istotna część, na którą należy zwrócić uwagę w Twoim BMW m340i po przejechaniu ponad 80 000 mil. Uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa prowadzi do spadku temperatury paliwa, zapalenia się kontrolki check engine, słabych osiągów i zapłonu silnika. Wymień czujnik ciśnienia paliwa w odpowiednim czasie, aby uniknąć takich problemów.

Wadliwy zespół pasów bezpieczeństwa

Jest to wada producenta. Niektóre samochody, w których występował ten problem, zostały wycofane z rynku i naprawione. Śruba mocująca zespół pasa bezpieczeństwa do ramy nie była dokręcona zgodnie z wymaganiami. Upewnij się, że ten problem został rozwiązany, jeśli chcesz kupić używane BMW m340i.

FAQ

Czy BMW m340i jest niezawodne?

Zgodnie ze standardami BMW, BMW m340i jest samochodem niezawodnym. Jeśli jednak porównamy go z większością konkurentów z Mercedes-Benz i Audi, okaże się, że jest on mniej niezawodny. Mimo to, większość agencji niezawodności przyznaje mu ocenę nieco powyżej średniej, co jest wynikiem lepszym niż w przypadku większości BMW.

Czy utrzymanie BMW m340i jest drogie?

Chociaż BMW m340i jest tańsze w utrzymaniu niż BMW x1, jego utrzymanie jest nadal droższe. Poza tym jest to jedno z najtańszych w utrzymaniu BMW w porównaniu z BMW serii 7, serii 5 i serii 1. BMW m340i jest droższe w utrzymaniu, ponieważ części i usługi BMW są również drogie.

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW m340i?

Ponieważ BMW m340i jest dostępne na rynku od mniej niż 5 lat, trudno jest określić jego wysoki przebieg. Jeśli jednak porównamy go z innymi modelami BMW serii 3, prawdopodobnie wysoki przebieg BMW m340i będzie się mieścił w przedziale od 100 tys. do 150 tys. mil. Zatem, jeśli chcesz kupić niezawodny używany model m340i, rozważ taki, który ma mniej niż 100 tys. mil.

  Czy BMW to dobry pierwszy samochód?

Po przejechaniu ilu kilometrów BMW m340i zaczyna mieć problemy?

Podobnie jak większość BMW serii 3, BMW m340i zaczyna mieć drobne problemy po przejechaniu ponad 30 000 mil. Jako pierwsze wymieniane lub naprawiane są takie elementy, jak świece zapłonowe i cewki zapłonowe. Z drugiej strony, poważne problemy zaczynają się pojawiać po przejechaniu ponad 100 000 km.

Jak niezawodny jest silnik BMW B58?

Tak, silnik BMW B58 należy do najbardziej niezawodnych silników BMW na rynku. To dlatego nawet niezawodne samochody Toyoty, takie jak Toyota Supra, korzystają z 3,0-litrowego silnika turbo B58. Oprócz niezawodności, silnik ten jest także mocny i trwały.

Podsumowanie

Teraz, gdy znasz już niektóre z typowych problemów, z jakimi boryka się BMW m340i, konserwacja tego samochodu nie powinna być trudna. Większości z wymienionych powyżej problemów można łatwo uniknąć, o ile samochód jest dobrze utrzymywany.

Podsumowując, BMW m340i to ładny kompaktowy samochód klasy executive z wieloma zaawansowanymi funkcjami. Jest również komfortowy, luksusowy i ma doskonałe osiągi.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z