Najczęstsze problemy z BMW M440i

Najczęstsze problemy z BMW M440i

BMW M440i to eleganckie i mocne coupe. Jest również wygodne, paliwooszczędne i łatwe w prowadzeniu. Jednak jak większość samochodów luksusowych na rynku, ma również kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Jakie są zatem najczęstsze problemy z BMW M440i?

Najczęstsze problemy z BMW M440i to utrata płynu chłodzącego, uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów, problemy z silnikiem, problemy z elektromagnesami VANOS i uszkodzony filtr oleju. Ogólnie rzecz biorąc, silnik BMW B58 jest jednym z najbardziej niezawodnych i trwałych silników BMW.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW M440i?

Wadliwa uszczelka pokrywy zaworów

Podobnie jak w większości modeli BMW, uszczelka pokrywy zaworów w BMW M440i jest wykonana z gumy. Dlatego zużywa się między 70 000 a 100 000 kilometrów. Oprócz uszczelki pokrywy zaworów, pokrywa zaworów jest wykonana z tworzywa sztucznego, co oznacza, że również będzie się szybciej zużywać.

Niektóre z typowych problemów związanych z wadliwą lub zużytą uszczelką pokrywy zaworów to kontrolka niskiego poziomu oleju silnikowego, zapach palącego się oleju, dymienie z okolic pokrywy zaworów oraz wyciek oleju na świecach zapłonowych. Gdy uszczelka pokrywy zaworów jest zużyta, następuje wyciek oleju. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzoną uszczelkę pokrywy zaworów.

Ubytek płynu chłodzącego

Innym częstym problemem, z którym borykają się właściciele BMW M440i, jest utrata płynu chłodzącego. Większość użytkowników skarżyła się na wyciek płynu chłodzącego bez większych problemów. Niemniej jednak, niektóre z przyczyn wycieku płynu chłodzącego to problemy z turbo, wycieki z uszczelek i awarie pompy wodnej.

Typowe oznaki utraty płynu chłodzącego to przegrzanie silnika, płyn chłodzący zmieszany z olejem, widoczne wycieki, uszkodzony korek zbiornika płynu chłodzącego i ciśnieniowa chłodnica. Aby rozwiązać ten problem, należy najpierw zidentyfikować przyczynę. Jeśli rozwiążesz podstawowy problem, nie będzie ubytku płynu chłodzącego.

  2022 BMW X5 VS Volvo XC90 - który jest lepszy?

Problemy z cewkami VANOS

System VANOS (variable valve timing) jest problemem w samochodach BMW od czasu jego wprowadzenia w 1992 roku. Poza tym większość problemów związanych z systemem VANOS dotyczy właśnie cewek VANOS. Niektóre z oznak uszkodzonych cewek VANOS to nierówna praca na biegu jałowym, niska wydajność paliwa, utrata mocy, wahania silnika, kody błędów VANOS, uszkodzone świece zapłonowe i uszkodzone cewki zapłonowe.

Naprawa wadliwych lub uszkodzonych cewek VANOS Solenoids jest trudnym zadaniem ze względu na ich umiejscowienie. W przeciwieństwie do silników N54 i N55, cewki VANOS w silniku B58 są umieszczone z tyłu silnika, co utrudnia dostęp do nich. W związku z tym usunięcie uszkodzonych elektromagnesów VANOS i zastąpienie ich dobrymi będzie nie tylko czasochłonne, ale również bardziej kosztowne.

Problemy z silnikiem

Częstym problemem związanym z silnikiem w BMW M440i jest brak rozruchu silnika. Jest to powszechne we wszystkich modelach BMW. Niektóre z przyczyn to problemy z akumulatorem, uszkodzony alternator lub uszkodzony rozrusznik. Zleć kontrolę samochodu doświadczonemu mechanikowi, aby zidentyfikować i usunąć problem.

Wadliwy filtr oleju

Wystąpienie tego problemu było zaskoczeniem, ponieważ nie jest on powszechny w większości modeli BMW. Silnik BMW B58, w który wyposażony jest model M440i, ma filtr oleju, który jest podatny na ścinanie w dolnej części. Dlatego też, gdy filtr ulegnie uszkodzeniu, część filtra oleju zostaje zakleszczona w podstawie obudowy filtra oleju.

Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić całą obudowę filtra oleju. Jeśli samochód jest objęty gwarancją, można oddać go do serwisu BMW, gdzie zostanie naprawiony. Mimo to należy bezwzględnie wymieniać filtr oleju przy każdej wymianie oleju.

  Który napęd jest lepszy, BMW sDrive czy xDrive?

FAQ

Czy BMW M440i jest niezawodne?

BMW M440i to może i elegancki i mocny samochód, ale nie jest niezawodny. Większość agencji niezawodności przyznaje mu średnią ocenę, co jest sprawiedliwe, ale poniżej poziomu większości konkurentów. Jednak BMW jako marka poprawiła się na przestrzeni lat, jeśli chodzi o niezawodność. BMW M440i zgłasza więcej problemów niż większość jego rywali.

Po jakim czasie BMW M440i zaczyna mieć problemy?

To zależy od tego, jak dobrze dbasz o swój samochód. Jak w większości BMW, świece zapłonowe i cewki zapłonowe należy wymienić między 30 000 a 50 000 km. Zaniechanie tej czynności może prowadzić do poważnych problemów. Jednak przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji, samochód ten powinien zacząć mieć poważne problemy po przejechaniu 100 000 mil.

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW M440i?

Mimo że BMW M440i jest na rynku od mniej niż dekady, jest wyposażone w trwały silnik. W rezultacie, przy dobrej konserwacji, samochód ten może przejechać ponad 200 000 mil. Niemniej jednak, jest jeszcze za wcześnie, aby poznać dokładną liczbę kilometrów, jaką może przejechać ten samochód, ponieważ jest on dostępny na rynku od niespełna dekady.

Czy utrzymanie BMW M440i jest drogie?

Tak, utrzymanie BMW M440i jest dość drogie. Roczny koszt utrzymania tego coupe wynosi około 645 USD, czyli więcej niż średnia w branży. Co więcej, koszt zakupu części zamiennych do BMW M440i jest również wysoki. A jeśli dodać do tego koszty serwisu, okaże się, że M440i jest jednym z najdroższych w utrzymaniu samochodów w swojej klasie.

  Czy BMW M1 to supersamochód?

Który silnik jest bardziej niezawodny – B58 czy N55?

Porównanie tych dwóch silników stanowi pewne wyzwanie. Podczas gdy silnik B58 jest na rynku od kilku lat, silnik N55 jest na rynku od ponad dekady. Silnik N55 został wyprodukowany w 2009 r., natomiast silnik B58 rozpoczął produkcję w 2015 r. i zastąpił silnik N55.

Tak więc w przypadku silnika N55 odnotowano do tej pory więcej problemów niż w przypadku B58. Podsumowując, w ciągu pierwszych czterech lat produkcji, N55 zgłaszał więcej problemów niż B58. Z tego powodu silnik B58 jest bardziej niezawodny niż silnik N55.

Wniosek końcowy

Znajomość problemów, z jakimi możesz się spotkać, nabywając BMW M440i, pomoże Ci odpowiednio zadbać o swój samochód. BMW M440i jest wyposażone w silnik B58, który jest wciąż nowy, ale nie zgłasza tylu problemów, co silniki N54 i N55 w pierwszych latach ich istnienia.

Poza tym, większość problemów jest łatwa do usunięcia i niezbyt kosztowna. Dlatego, jeśli chcesz przedłużyć żywotność swojego coupe, pamiętaj o przestrzeganiu zalecanych przez BMW przeglądów okresowych. Podsumowując, M440i to doskonały samochód, który oferuje fantastyczne osiągi, bezpieczeństwo i komfort.

VIDEO: Problemy po 6 miesiącach posiadania BMW M440i: Przegląd właścicielski

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z