Najczęstsze problemy z BMW M550I

BMW M550I to komfortowy, wydajny, przestronny i zaawansowany technologicznie luksusowy sedan. Wyposażone jest w silnik N63, który jest jednym z najmocniejszych silników BMW dostępnych na rynku. Jednak jak większość samochodów luksusowych, również ten model ma wiele problemów, o których użytkownicy powinni wiedzieć. Niezależnie od tego, jakie są najczęstsze problemy z BMW M550I?

Najczęstsze problemy z BMW M550I to awaria łańcucha rozrządu, awaria wtryskiwaczy paliwa, problemy z cewkami zapłonowymi, nadmierne zużycie oleju i awaria świec zapłonowych. Inne problemy to awaria pompy wodnej, nieszczelne uszczelki trzonków zaworów i szybkie rozładowywanie akumulatora. Jak zwykle, większości z tych problemów można uniknąć dzięki regularnej konserwacji i naprawie.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW M550I?

Nadmierne zużycie oleju

Pierwszym powszechnym problemem, z którym boryka się większość użytkowników BMW M550i, jest nadmierne zużycie oleju. Problem ten wynika z konstrukcji silnika, w której turbiny znajdują się w środku doliny silnika. Dodatkowo, wysychające uszczelki mogą również powodować utratę oleju, co prowadzi do jego nadmiernego zużycia.

Szacuje się, że ten model zużywa co najmniej 1 kwh na 600 mil, czyli znacznie powyżej średniej wynoszącej 1 kwh na 1000 mil.

Awaria łańcucha rozrządu

Innym częstym problemem, z którym borykają się użytkownicy BMW M550I, jest awaria łańcucha rozrządu. BMW przyznało, że w silniku N63 występuje problem z łańcuchem rozrządu. Wykryto, że łańcuch rozrządu rozciąga się i zużywa przedwcześnie, powodując zmniejszenie wydajności silnika. Jeśli odkryjesz, że w Twoim samochodzie występuje ten problem, napraw go jak najszybciej, aby zapobiec kosztownej naprawie silnika.

Szybkie rozładowywanie akumulatora

Silnik BMW N63 ma problem z pożeraniem akumulatorów. Dlatego producent zaleca wymianę akumulatora przy każdej wymianie oleju. Problem ten pojawił się po tym, jak BMW próbowało zwiększyć wydajność silnika N63. Niemniej jednak, mimo że dzięki temu samochód stał się bardziej wydajny, zużywa on dużo energii, co prowadzi do wyczerpania akumulatora.

  Najczęstsze problemy z BMW 218d

Awaria wtryskiwacza paliwa

Jest to jeden z problemów zgłaszanych przez użytkowników BMW M550i na wczesnym etapie posiadania tego samochodu. Wielu użytkowników zgłaszało uszkodzenie wtryskiwacza paliwa już przy przebiegu 20 000 mil. Niektóre z objawów złego lub uszkodzonego wtryskiwacza paliwa to słabe przyspieszenie, nieprawidłowe zapłonu silnika, nierówna praca silnika na biegu jałowym, czarne końcówki wydechu i kontrolka check engine.

Jeśli zauważysz którykolwiek z powyższych objawów, wiedz, że nadszedł czas na wymianę wtryskiwacza paliwa. Mogą to być jednak także objawy uszkodzenia świec zapłonowych lub cewek zapłonowych.

Awaria świec zapłonowych

Jeśli świece zapłonowe w Twoim BMW M550I ulegną uszkodzeniu, zaczniesz mieć problemy z zapłonem silnika, trudnym rozruchem silnika, nierówną pracą na biegu jałowym i stukaniem silnika. Jest to jeden z pierwszych problemów, z jakimi borykają się użytkownicy BMW M550i. Zwykle zaczyna się on pojawiać po przejechaniu ponad 30 000 mil. Wymień uszkodzone świece zapłonowe na dobre, aby zapewnić wydajną pracę.

Nieszczelne uszczelki trzonków zaworów

Uszczelki trzonków zaworów w BMW M550I ulegają uszkodzeniu z powodu wysokiej temperatury wydzielanej przez układ wydechowy i turbosprężarkę w dolnej części silnika. Oznaki nieszczelności uszczelniaczy trzonków zaworów to nadmierne zużycie oleju i biały dym wydobywający się z rur wydechowych. Jeśli masz ten problem, powinieneś wymienić uszkodzone uszczelki trzonków zaworów na dobre. Jedynym wyzwaniem jest konieczność rozebrania silnika.

Problemy z cewkami zapłonowymi

Podobnie jak świece zapłonowe, cewki zapłonowe również zaczynają się psuć po przejechaniu kilku kilometrów. Zaleca się sprawdzanie cewek zapłonowych co 45 000 mil. Oznaki uszkodzenia cewki zapłonowej to między innymi niewypał silnika, słabe zużycie paliwa, utrata mocy i cofanie się płomienia. Wymieniaj cewki zapłonowe w swoim BMW co 45 tys. km.

  BMW 320d - wszystko, co musisz wiedzieć

Awaria pompy wodnej

Główną przyczyną awarii pompy wodnej w BMW M550I jest jej zużycie. Gdy przebieg Twojego BMW przekroczy 80 000 km, prawdopodobnie pojawią się problemy z pompą wodną. Niewymienienie uszkodzonej pompy wodnej może spowodować problemy z chłodzeniem silnika. Dlatego należy ją wymienić jak najszybciej.

FAQ

Czy BMW M550I jest niezawodne?

Nie, BMW M550I jest jednym z najmniej niezawodnych samochodów na rynku. Ogólnie rzecz biorąc, BMW serii 5 jest mniej niezawodne niż większość serii BMW. BMW M550I nie tylko ma wiele problemów, ale także koszt części zamiennych jest wysoki, podobnie jak koszt serwisu. A ponieważ jest wyposażone w wiele zaawansowanych funkcji, wiele rzeczy może łatwo pójść nie tak.

Po przejechaniu ilu kilometrów BMW M550i zaczyna mieć problemy?

To zależy od tego, jak dobrze konserwujesz samochód. Niektórzy użytkownicy BMW M550I zgłaszali problemy już po przejechaniu 30 000 mil, podczas gdy inni doświadczali ich po przejechaniu 50 000 mil. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji poważne problemy mogą zacząć występować już po przejechaniu 100 tys. mil.

Jaki jest maksymalny przebieg dla BMW M550i?

Wysoki przebieg dla BMW M550i wynosi około 150 000 mil. Dotyczy to jednak dobrze utrzymanych samochodów, ponieważ większość M550i zaczyna mieć poważne problemy po przejechaniu ponad 100 tys. mil. Jednak przy odpowiedniej konserwacji i pielęgnacji mogą one zacząć sprawiać problemy po przejechaniu ponad 150 tys. mil.

  Najlepsze używane BMW serii 5 do kupienia

Jeśli więc planujesz zakup używanego BMW M550i, kup taki, który ma mniej niż 150 tys. km przebiegu. Dzięki temu nie będziesz musiał wydawać dużo na naprawy i konserwację.

Czy BMW M550I jest drogie w utrzymaniu?

BMW serii 5 jest jednym z najdroższych w utrzymaniu samochodów BMW typu executive sedan. A ponieważ BMW M550i to wysokiej klasy model BMW serii 5, jego utrzymanie jest jeszcze droższe. W przybliżeniu użytkownik będzie musiał wydać co najmniej 1200 USD rocznie na naprawy i konserwację BMW M550i.

Który silnik jest lepszy – silnik N63 czy B58?

To zależy od tego, czego szukasz. Silnik N63 jest mocniejszy i daje więcej radości z jazdy, ale silnik B58 jest bardziej niezawodny i ma mniej problemów. Ponadto silnik N63 zużywa więcej paliwa i oleju niż B58. S58 to wyczynowa wersja silnika B58.

Końcowe przemyślenia

Teraz, gdy znasz już niektóre z typowych problemów, z jakimi boryka się BMW M550I, ważne jest, abyś odpowiednio dbał o swoje BMW Executive Sedan, aby przedłużyć jego żywotność. Dzięki odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji można uniknąć większości problemów, które opisaliśmy powyżej.

Podsumowując, BMW M550I to doskonały, luksusowy, stylowy, wygodny, bezpieczny, przestronny i wydajny samochód. Z drugiej strony, ma wysoką cenę początkową, nie jest wydajny i niezawodny. Niemniej jednak jest to idealne rozwiązanie dla osób, które są gotowe wydać pieniądze, aby cieszyć się luksusową i wydajną jazdą.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z