Najczęstsze problemy z BMW M8

Najczęstsze problemy z BMW M8

BMW M8 to potężne coupe o wysokich osiągach. Występuje również w wersji kabriolet i 4-drzwiowe gran coupe. Samochód ten jest również zaawansowany, komfortowy i bezpieczny. Jednak wiąże się z nim również kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Jakie są zatem typowe problemy z BMW M8?

Typowe problemy z BMW M8 to nieodpowiednie dokręcenie śrub, błędne rozpoznawanie blokady pasów bezpieczeństwa, uszkodzony zespół hydrauliczny, nadmierne zużycie oleju, złe świece zapłonowe, niesprawne cewki zapłonowe i wycieki oleju. Problemy te są łatwe do naprawienia, a większości z nich można uniknąć dzięki odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW M8?

Nieodpowiednie dokręcanie śrub

Mimo że BMW M8 jest na rynku od mniej niż 5 lat, zdążyło już doczekać się kilku wycofań. Jednym z powodów, dla których BMW wycofało ten model z rynku, jest nieodpowiednie dokręcenie śrub. Ponieważ niektóre modele BMW M8 z lat 2018-2019 nie mają wystarczającej liczby śrub, pompa wysokiego ciśnienia mogła się odłączyć i spowodować wyciek paliwa.

W rezultacie może to doprowadzić do awarii silnika i zwiększyć ryzyko zapalenia się samochodu. BMW wycofało z rynku większość BMW M8 wyprodukowanych między 18 lipca 2018 r. a 24 czerwca 2019 r. Dlatego przed nabyciem używanego modelu wyprodukowanego w tym okresie należy sprawdzić, czy właściciel naprawił ten problem.

Wadliwe rozpoznawanie blokady pasów bezpieczeństwa

Kolejnym problemem, który skłonił BMW do wycofania modelu M8 z rynku, było wadliwe rozpoznawanie blokady pasów bezpieczeństwa. Problem ten został zarejestrowany w modelach BMW M8 wyprodukowanych w latach 2019-2020. Główną przyczyną tego problemu jest krótki przewód łączący czujnik halla i klamrę siedzenia.

  Czy BMW M5 to dobry samochód?

Ponieważ przewód ten jest bardzo krótki, czujnik może odłączyć się od klamry, co prowadzi do błędnego rozpoznania blokady pasa bezpieczeństwa, utrudniając działanie systemu przytrzymującego i uruchomienie poduszki powietrznej. W dłuższej perspektywie prowadzi to do zwiększenia ryzyka odniesienia obrażeń w razie wypadku.

Uszkodzona jednostka hydrauliczna

BMW wycofało z rynku modele M8 wyprodukowane między 14 grudnia 2018 r. a 1 lutego 2021 r. z powodu wadliwej jednostki hydraulicznej układu hamulcowego. Problem ten może prowadzić do ograniczonego wspomagania hamowania i wydłużenia drogi hamowania. Wystąpienie tego problemu powoduje, że układ ABS nie włącza się w razie wypadku. W rezultacie zwiększa to ryzyko odniesienia obrażeń.

Jeśli więc zamierzasz kupić BMW M8 wyprodukowane w latach 2018-2021, przed zapłaceniem za samochód powinieneś upewnić się, że właściciel usunął ten problem.

Nadmierne zużycie oleju

Modele BMW nie tylko zużywają dużo oleju, ale także używają specjalnego i kosztownego oleju. Ponieważ BMW M8 jest wyposażone w silnik S63 twin-turbo V8, spala on dużo oleju. W rezultacie powoduje to szybsze wyczerpywanie się oleju, a także może uszkadzać części, takie jak uszczelki i uszczelnienia, powodując wycieki oleju.

Niezależnie od tego, czy Twoje BMW M8 jest nowe, czy używane, nadal będzie zużywać dużo oleju. Najlepszym sposobem na utrzymanie jego wydajności i optymalnych osiągów jest zapewnienie wymiany oleju co 15-30 tys. km. Co więcej, zawsze należy napełniać silnik odpowiednim typem oleju.

Niesprawne świece zapłonowe

Świeca zapłonowa działa jak wymiennik ciepła, odbierając niepożądaną energię cieplną z komory spalania i przenosząc ją do układu chłodzenia silnika. Jeśli więc świeca zapłonowa ulegnie uszkodzeniu, nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. W rezultacie mogą wystąpić przerwy w zapłonie silnika, utrudniony rozruch, zmniejszony przebieg na gazie i nierówna praca na biegu jałowym.

  Który napęd jest lepszy, BMW sDrive czy xDrive?

Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzone świece zapłonowe na nowe. Co więcej, świece zapłonowe należy wymieniać co 30 000 mil.

Złe cewki zapłonowe

Cewka zapłonowa współpracuje ze świecami zapłonowymi. Działa ona jak transformator. Jeśli więc świece zapłonowe są niesprawne, cewki zapłonowe również ulegają uszkodzeniu. Oznakami uszkodzenia cewki zapłonowej są: niskie zużycie paliwa, utrata mocy, nieprawidłowy zapłon silnika, utrudniony rozruch, wibracje i zapalenie się kontrolki check engine.

Problem ten można rozwiązać, wymieniając uszkodzone cewki zapłonowe. Niemniej jednak cewki zapłonowe powinny być wymieniane co 45 tys. km lub przy okazji wymiany świec zapłonowych.

Wycieki oleju

Jak wspomniano wcześniej, silnik twin-turbo spala dużo oleju, który wpływa na otaczające go części, takie jak uszczelki i uszczelnienia. Części te zużywają się szybciej z powodu wypalenia. W rezultacie olej zaczyna wyciekać, co może mieć wpływ na działanie silnika, układu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji oraz chłodnicy samochodu.

Najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest wymiana uszkodzonych części. Dlatego należy oddać samochód do profesjonalnego mechanika, który określi problem i zajmie się jego usunięciem. Wymieniane będą między innymi filtry oleju, uszczelki, uszczelniacze i korki wlewu paliwa.

FAQ

Czy BMW M8 jest niezawodne?

Nie, BMW M8 nie jest niezawodne. Mimo że BMW M8 jest dostępne na rynku od mniej niż 5 lat, samochód ten nie jest niezawodny. Wynika to z faktu, że wystąpiły w nim już ponad trzy różne problemy, które zmusiły BMW do wycofania niektórych modeli. Jeśli więc szukasz samochodu z mniejszą liczbą problemów, to potężne sportowe coupe nie jest idealną opcją.

  Najczęstsze problemy z BMW X3

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW M8?

Jeśli BMW M8 jest dobrze utrzymane, może przejechać ponad 250 000 mil. Są to tylko szacunki, ponieważ BMW M8 nie jest dostępne na rynku od ponad 5 lat. Mimo to BMW M8 jest wyposażone w silnik S63 twin-turbo V8, który okazał się trwały. Tak więc, przy odpowiedniej pielęgnacji, samochód powinien przejechać ponad 200 000 mil.

Czy BMW M8 jest drogie w utrzymaniu?

Tak, BMW M8 jest dość drogie w utrzymaniu. Przede wszystkim zarejestrowano w nim więcej problemów niż u większości jego konkurentów, co oznacza, że ma więcej problemów do rozwiązania. Co więcej, części i usługi BMW są kosztowne, co prowadzi do wysokich kosztów napraw i konserwacji.

Podsumowanie

Teraz, gdy znasz już niektóre z typowych problemów występujących w BMW M8, możesz zainwestować w ten samochód, wiedząc, czego możesz się spodziewać w przyszłości. Niezależnie od tego, że BMW M8 ma wiele problemów, większości z nich można uniknąć, odpowiednio dbając o swój samochód sportowy BMW M8.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z