Najczęstsze problemy z BMW X1

Zakup używanego samochodu jest bardzo trudny, ponieważ nie wiadomo, czego można się spodziewać. Jest to jeszcze trudniejsze, jeśli kupujesz samochód wymagający dużych nakładów na konserwację, taki jak BMW. Zanim więc zainwestujesz w używany samochód, poznaj jego historię i dokonaj poważnej kontroli. A tak na marginesie, jakie są najczęstsze problemy z BMW X1?

BMW X1 to elegancki, kompaktowy, praktyczny, luksusowy samochód o wysokich osiągach. Ale jak większość BMW, także ten samochód ma pewne typowe problemy, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Niektóre z tych problemów to przedwczesne zużycie klocków hamulcowych, problemy z klamkami drzwi, wyciek oleju, problemy z łańcuchem rozrządu i wiele innych.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW X1?

Wyciek oleju

Wyciek oleju to powszechny problem we wszystkich BMW, w tym w BMW X1. Główną przyczyną wycieku oleju w BMW X1 jest zużyta uszczelka pokrywy zaworów. W BMW uszczelka pokrywy zaworów powinna być wymieniana po przejechaniu 60 000 mil.

Przedwczesne zużycie klocków hamulcowych

BMW zaleca wymianę tylnych klocków hamulcowych co 30 000 km. Należy pamiętać, że tylne klocki hamulcowe w BMW X1 są bardziej miękkie niż przednie i dlatego zużywają się szybciej. Jest to więc coś, na co zawsze należy zwracać uwagę.

Problemy z łańcuchem rozrządu

Ten problem jest często spotykany w BMW X1 z 2012 roku. Niektóre z rzeczy, które wpływają na działanie łańcucha rozrządu, to niewłaściwy olej i zły napinacz. Mimo to BMW zaleca wymianę łańcucha rozrządu po przejechaniu 90 000 mil.

Uszkodzenie gałki dźwigni zmiany biegów powodujące błąd skrzyni biegów

Gałka dźwigni zmiany biegów jest jedną z najbardziej pomijanych części samochodu. Niemniej jednak, jeśli bieg jest zmieniany energicznie, może to spowodować uszkodzenie tulei znajdującej się w jej dolnej części, co może prowadzić do luzu podczas zmiany biegów. Ponadto może to prowadzić do uszkodzenia cewki elektromagnetycznej w drążku zmiany biegów, co może powodować błędy w transmisji.

  Czy BMW M1 to supersamochód?

Problemy z zawieszeniem

Innym częstym problemem występującym w BMW X1 są problemy z zawieszeniem. Mogą one być spowodowane wieloma czynnikami, takimi jak uszkodzenie dolnego wahacza przedniego, uszkodzenie odbojnika przedniego amortyzatora, uszkodzenie górnego mocowania przedniego amortyzatora oraz obniżenie wysokości przedniego zawieszenia.

Problem z tulejami dolnego wahacza

Ponieważ tuleje dolnego wahacza są połączone z zawieszeniem, łatwiej jest zrozumieć, dlaczego jest to częsty problem w BMW X1. Jednak w większości przypadków BMW zaleca wymianę tej części po przejechaniu 90 000 mil. Niemniej jednak, osoby jeżdżące po złych drogach mogą być zmuszone do wymiany tej części znacznie szybciej.

Nadmierny szum wiatru przez szybę tylnych drzwi

Jest to kolejny problem występujący w prawie wszystkich BMW. Model X1 nie jest tu wyjątkiem. Główną przyczyną jest szybsze zużywanie się uszczelek drzwi lub okien. Dlatego należy je częściej wymieniać.

Pachnąca klimatyzacja latem

Niestety, jest to powszechny problem we wszystkich BMW. Wynika on ze złej konstrukcji; dlatego woda lub wilgoć, która dostaje się do układu HVAC samochodu, nie wysycha całkowicie. Dlatego latem lub w regionach o ciepłych temperaturach, takich jak Kalifornia, po włączeniu klimatyzacji wydziela się nieprzyjemny zapach.

Problemy z klamką drzwi

W większości BMW występują problemy z klamkami drzwi. W miarę starzenia się samochodu system blokady drzwi zwykle zaczyna sprawiać problemy, a nawet może przestać działać. Niektóre z głównych przyczyn to wadliwy system blokady drzwi, wadliwy siłownik blokady drzwi, złe okablowanie lub przepalone bezpieczniki.

  Który z nich jest bardziej prestiżowy: Mercedes czy BMW?

Ciasne przednie siedzenie pasażera

BMW X1 może być praktyczne, ale nie jest zbyt przestronne. W związku z tym wysokie osoby mogą odczuwać dyskomfort siedząc na przednich fotelach. Dzieje się tak, ponieważ miejsce to jest ciasne i nie jest wystarczająco wygodne.

FAQ

Który samochód jest bardziej paliwooszczędny – BMW X1 czy Mercedes-Benz GLA?

BMW X1 i Mercedes-Benz GLA to samochody należące do tej samej klasy. Poza tym mają podobne osiągi i są luksusowe dzięki zaawansowanym technologicznie funkcjom. Jeśli jednak chodzi o zużycie paliwa, Mercedes-Benz GLA jest od BMW X1 bardziej paliwooszczędny. Wynika to z faktu, że ma lepszą ocenę EPA.

Mercedes-Benz GLA ma wskaźnik EPA wynoszący 24 mpg w mieście, 34 mpg na autostradzie i łącznie 28 mpg. Z drugiej strony, BMW X1 ma wskaźnik EPA 23 mpg w mieście, 31 mpg na autostradzie i łącznie 26 mpg.

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW 1X?

Jeśli zamierzasz kupić używane BMW X1, bardzo ważna jest liczba przejechanych kilometrów. Można bowiem stwierdzić, czy samochód będzie miał wiele problemów, czy też nie. BMW X1 z przebiegiem ponad 150 000 mil jest uważane za samochód z dużym przebiegiem. Na tym etapie w samochodzie mogą pojawić się naprawdę poważne problemy.

Który samochód jest tańszy w utrzymaniu – BMW X1 czy Volvo XC40?

Oba samochody są tańsze w utrzymaniu w porównaniu z ich odpowiednikami, ale Volvo XC40 jest znacznie tańsze w utrzymaniu niż BMW X1. Wynika to z faktu, że Volvo XC40 jest bardziej niezawodne niż BMW X1, a jego części zamienne są również tańsze. Co więcej, koszt serwisu Volvo XC40 jest również tańszy niż BMW X1.

  BMW X6 VS Jaguar F Pace - który jest lepszy?

Jak szybkie jest BMW X1?

BMW X1 może być ładnym samochodem rodzinnym o niższych kosztach utrzymania, ale nie jest zbyt szybki. Jego prędkość maksymalna wynosi 144 mph, a od 0 do 60 km/h rozpędza się w zaledwie 6,3 sekundy. Należy pamiętać, że BMW X1 xDrive28i jest szybsze od modelu sDrive28i. Ten ostatni może przyspieszyć od 0 do 60 w 6,6 sekundy, czyli dość wolno.

Po przejechaniu ilu kilometrów w BMW X1 zaczynają pojawiać się problemy?

BMW X1 to niezawodny i trwały samochód, który wytrzyma ponad 150 000 kilometrów. Jednak, podobnie jak w przypadku większości BMW, poważniejsze problemy zaczynają się pojawiać między 80 000 a 100 000 km. Niemniej jednak, jeśli samochód jest odpowiednio konserwowany i przestrzega się harmonogramu przeglądów, większość z tych problemów może nie wystąpić.

Końcowe refleksje

BMW X1 to subkompaktowy i luksusowy SUV o wyjątkowych właściwościach i osiągach, ale występują w nim również pewne typowe problemy, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Niektóre z nich to przedwczesne zużycie klocków hamulcowych, problemy z zawieszeniem, wyciek oleju, problemy z łańcuchem rozrządu, problemy z klamkami drzwi, uszkodzenie gałki zmiany biegów i wiele innych.

Dobre jest to, że większość z tych problemów może być rozwiązana przez centrum serwisowe BMW lub certyfikowanych techników BMW. Niemniej jednak, dzięki odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji można uniknąć większości z tych problemów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z