Najczęstsze problemy z BMW X6 M

Najczęstsze problemy z BMW X6 M

BMW X6 M to bez wątpienia jeden z najlepiej prowadzących się samochodów w swojej klasie. Jest również eleganckie i wyposażone w najwyższej klasy funkcje oraz najnowsze technologie samochodowe. Niezależnie od tego, samochód ten boryka się z kilkoma problemami, z którymi zainteresowani nabywcy powinni się zapoznać. Jakie są najczęstsze problemy z BMW X6 M?

Typowe problemy z BMW X6 M to nadmierne zużycie oleju, problemy z układem elektrycznym, problemy z łożyskami prętowymi, problemy z elektrycznym hamulcem ręcznym, uszkodzone solenoidy VANOS, zużyte świece zapłonowe i cewki zapłonowe, a także uszkodzony układ EGR, przegrzewanie się silnika i uszkodzony zespół hydrauliczny układu hamulcowego.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW X6 M?

Problemy z elektryką

Częstym problemem, z którym borykają się użytkownicy BMW X6 M, są problemy z układem elektrycznym. Niektóre z dokuczliwych problemów elektrycznych są związane z żywotnością akumulatora, uruchamianiem samochodu, elektrycznymi lampkami ostrzegawczymi, nawigacją satelitarną i problemami z klimatyzacją. Należy pamiętać, że większość z tych problemów może zostać rozwiązana przez profesjonalnego mechanika.

Nadmierne zużycie oleju

Innym częstym problemem, z którym borykają się użytkownicy BMW X6 M, jest nadmierne zużycie oleju. BMW X6 M jest wyposażone w silnik BMW S63, który zużywa dużo oleju. Wynika to częściowo z konstrukcji typu hot-V, w której turbiny znajdują się w obrębie litery V silnika. W rzeczywistości nie jest to problem, ale użytkownicy BMW X6 M powinni być przygotowani na to, że będą musieli sobie z nim poradzić.

Problemy z łożyskami prętów

Problemy z łożyskami drążków są bardzo częste w BMW X6 M. Ponieważ ta część jest nadmiernie eksploatowana w tym luksusowym SUV-ie, spodziewaj się, że będzie się szybciej zużywać. Niemniej jednak, większość problemów z łożyskami prętowymi zaczyna się z powodu braku smarowania lub stosowania oleju niskiej jakości. Jedną z powszechnych oznak złego działania łożysk prętowych jest stukanie prętów. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić wszystkie łożyska 16-rzędowe.

  Czym jest odpowiednik BMW dla Brabusa?

Problemy z elektrycznym hamulcem ręcznym

Jeśli masz problemy ze zwalnianiem hamulca ręcznego w swoim BMW X6 M, istnieje duże prawdopodobieństwo, że masz uszkodzony siłownik hamulca ręcznego. Zwykle jest to spowodowane błędem w oprogramowaniu. Aby rozwiązać ten problem, konieczna jest aktualizacja oprogramowania.

Uszkodzone solenoidy VANOS

Problem cewki VANOS jest dość trudny do uniknięcia w modelach BMW. BMW X6 M nie jest tu wyjątkiem. Ponieważ cewki VANOS działają dzięki przepływającemu przez nie olejowi, z czasem są one bardzo narażone na uszkodzenia. W rezultacie na cewkach VANOS Solenoids tworzą się osady oleju, które zaczynają powodować problemy z płynnym działaniem.

Oznaki uszkodzonych cewek VANOS to utrata mocy, tryb awaryjny, nierówna praca na biegu jałowym i kody usterek silnika. Kontrolę cewek VANOS Solenoids w Twoim BMW X6 M należy przeprowadzić po przejechaniu ponad 80 000 kilometrów. Ponadto, aby przedłużyć żywotność samochodu, należy używać oleju wysokiej jakości.

Zużyte świece zapłonowe i cewki zapłonowe

W modelu BMW X6 M świece zapłonowe i cewki zapłonowe zużywają się szybciej. Dlatego nie jest to problem, ale coś, z czym trzeba będzie się często zmagać. Jeśli chcesz, aby silnik Twojego samochodu działał optymalnie, być może będziesz musiał wymieniać świece zapłonowe i cewki zapłonowe co 25 000 do 40 000 kilometrów.

Przegrzewanie się silnika

Ten problem jest powszechny w modelach BMW X6 M zbudowanych po 2014 roku. Niektóre z oznak przegrzania silnika to zapalenie się kontrolki check engine, wycieki z rur wydechowych, obniżona moc silnika, gorący zapach z samochodu i wiele innych. Niektóre z części, które należy sprawdzić i zdiagnozować, to uszkodzony wentylator chłodnicy, nieszczelność układu chłodzenia, uszkodzona pompa wody i uszkodzona chłodnica EGR.

  Najlepszy model BMW za rozsądną cenę

Utrata siły hamowania lub uszkodzony zespół hydrauliczny układu hamulcowego

Jeśli masz trudności z całkowitym zatrzymaniem samochodu lub zatrzymanie trwa zbyt długo, jest to oznaką braku siły hamowania. Prawdopodobnie uszkodzony jest zespół hydrauliczny układu hamulcowego. Problem ten jest powszechny w BMW X6 M wyprodukowanym w 2020 roku. Mimo to firma BMW wycofała niektóre samochody, w których wystąpił ten problem, i naprawiła go.

Wadliwy moduł EGR

Kolejną wadą producenta, z którą dostarczany jest ten samochód, jest wadliwy moduł EGR. Problem ten jest powszechny w większości modeli BMW X6 M wyprodukowanych w latach 2017-2018. Moduł recyrkulacji spalin (EGR) może się rozszczelnić i spowodować awarię termiczną. Jeśli chłodnica EGR jest uszkodzona, należy ją wymienić, aby uniknąć dalszych uszkodzeń.

FAQ

Czy BMW X6 M jest samochodem niezawodnym?

Nie, BMW X6 M nie jest samochodem niezawodnym. Wynika to z faktu, że większość agencji niezawodności przyznaje mu ocenę niezawodności poniżej średniej. Na przykład firma Repairpal oceniła go na 2,0 w skali 5,0. Ponadto roczny koszt naprawy BMW X6 M wynosi około 1 206 USD, co znacznie przekracza średnią rynkową.

Po przejechaniu ilu kilometrów BMW X6 M zaczyna mieć problemy?

Drobne problemy zaczynają się pojawiać w modelu BMW X6 M już po przejechaniu 25 000 mil. Z kolei poważniejsze problemy zaczynają się pojawiać po przejechaniu 100 tys. mil. Jednak przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji większość z tych problemów nie pojawi się, a samochód będzie działał optymalnie.

  Czy BMW M4 to dobry samochód?

Jaki jest maksymalny przebieg dla BMW X6 M?

Jeśli szukasz używanego BMW X6 M, rozważ samochód z przebiegiem mniejszym niż 100 tys. km. Wynika to z faktu, że większość modeli BMW X6 M zaczyna mieć poważne problemy po przekroczeniu 100 tys. mil. Poza tym, samochód powinien mieć dobrą historię i odpowiednią dokumentację serwisową.

Czy utrzymanie BMW X6 M jest drogie?

Tak, utrzymanie BMW X6 M jest dość kosztowne w porównaniu z większością jego konkurentów. Po pierwsze i najważniejsze, samochód ten napotyka na kilka problemów. Po drugie, koszty napraw i konserwacji są również wysokie. Wreszcie, koszt części zamiennych jest wysoki, co oznacza, że wydasz więcej, aby zdobyć części zamienne do tego modelu.

Podsumowanie

BMW X6 M to jeden z najlepszych samochodów luksusowych średniej wielkości na rynku. Charakteryzuje się eleganckim wyglądem, mocnym silnikiem, wysokiej klasy funkcjami i zaawansowaną technologią. Niemniej jednak, wiąże się z nim wiele problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć.

Należy pamiętać, że problemy, które wymieniliśmy powyżej są powszechne w BMW X6 M, ale nie dotyczą każdego modelu X6 M. Dlatego przed zakupem konkretnego roku modelowego warto wiedzieć, z jakimi problemami można się spotkać w trakcie eksploatacji. Jednak przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji większość z tych problemów nie wystąpi.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z