Najczęstsze problemy z Citroënem ë-Jumpy

Citroën ë-Jumpy (ë-Dispatch) jest w pełni elektrycznym vanem zaprojektowanym tak, aby zaoferować Ci całą przestrzeń i funkcjonalność, jakiej można oczekiwać od vana z dodatkową korzyścią w postaci nie zanieczyszczania środowiska. ë-Jumpy wykorzystuje dość dobrze znaną platformę stosowaną w wielu samochodach opartych na Stellantis, takich jak jego główni rywale.

W tym artykule, mamy zamiar przejść w głąb o wszystkich wspólnych problemów z Citroën ë-Jumpy i powiedzieć, co trzeba zwrócić uwagę, jeśli jesteś na rynku dla jednego z nich. Zanim to zrobimy, powinniśmy wspomnieć, że ë-Jumpy jest jeszcze zbyt świeże, abyśmy mogli dokonać właściwej oceny jego długoterminowej niezawodności, ale jest wystarczająco dużo danych tam, więc możemy zrobić edukacyjny domysł.

Na początek, ë-Jumpy wydaje się cierpieć na pewne problemy związane z systemem ładowania samochodu i innych głównych / drugorzędnych urządzeń elektrycznych. Niektóre modele są znane z doświadczania problemów związanych z wyposażeniem, problemów z poduszkami powietrznymi i problemów z maksymalnym dostępnym zasięgiem.

Podsumowując, ë-Jumpy jest znacznie bardziej niezawodnym vanem w porównaniu do wszystkich swoich odpowiedników z silnikiem spalinowym, ponieważ EV generalnie mają tendencję do bycia mniej problematycznymi. W związku z tym, można oczekiwać, że ë-Jumpy będzie dobrym długoterminowym pojazdem, który nie pozostawi Cię bez pomocy.

Citroën ë-Jumpy – problemy z ładowaniem i elektrycznością

Wiele współczesnych pojazdów elektrycznych ma tendencję do cierpienia z powodu różnych problemów związanych z systemem ładowania w tych dniach i ë-Jumpy nie jest inaczej. Kilku właścicieli skarżyło się na przerywaną utratę mocy, która zwykle może być rozwiązana przez zwykłe ponowne uruchomienie samochodu. Jednakże, jeśli takie problemy zdarzają się podczas jazdy na autostradzie, mogą być dość niebezpieczne.

  Czy Citroën DS9 to dobry samochód?

Najbardziej widocznym problemem związanym z systemem ładowania w ë-Jumpy jest ten, w którym ładowarka odmawia skorzystania z maksymalnej dopuszczalnej prędkości szybkiego ładowania. Ponadto, doświadczenie z ładowarką staje się znacznie mniej ekscytujące, gdy napotkasz zimną pogodę, która może obniżyć wydajność ładowania o dość duży margines.

Citroën ë-Jumpy – problemy z wyposażeniem

Citroën ë-Jumpy jest przeznaczony zarówno do użytku komercyjnego, jak i prywatnego, co oznacza, że jest często używany przez firmy i osoby prywatne. Przesuwane drzwi z boku ë-Jumpy znacznie ułatwiają życie, ponieważ nie trzeba ładować ładunku wyłącznie przez tył. Jednak czasami może dojść do awarii zatrzasku drzwi przesuwnych, co czyni je całkowicie bezużytecznymi.

Inne problemy z wyposażeniem obejmują problemy z centralnym zamkiem, ponieważ Citroën jest znany z tego, że stosuje dość kruche przewody i spinki, które mogą się łatwo złamać. Klimatyzacja również nie jest wolna od usterek, co oznacza, że czasami nie będzie można szybko i skutecznie ogrzać lub schłodzić kabiny. Podsumowując, w ë-Jumpy jest sporo problemów z wyposażeniem, ale zazwyczaj są one łatwe do naprawienia.

Citroën ë-Jumpy – problemy z poduszką powietrzną

Problemy związane z poduszkami powietrznymi są jednymi z najczęstszych problemów we wszystkich współczesnych samochodach, ponieważ samochody w dzisiejszych czasach mają ich mnóstwo. Ponieważ są one obowiązkowe dla praktycznie wszystkich rządów na całym świecie, wszelkie problemy z nimi są prawdopodobnie upubliczniane. Jumpy nie jest obcy problemom z poduszkami powietrznymi, dlatego Citroën wycofał wiele modeli Citroëna z powodu problemów z poduszkami powietrznymi, w tym Jumpy.

  Najczęstsze problemy z Citroën C5 X

Tak czy inaczej, należy zwracać uwagę na wszelkie aktywne wycofania, które mogą dotyczyć naszego samochodu, co oznacza, że należy zadzwonić do dealera. Wycofanie samochodu z rynku jest bowiem zazwyczaj bezpłatne i pozwala zadbać o naprawdę ważne aspekty bezpieczeństwa Twojego samochodu, a żadna inna część bezpieczeństwa nie jest tak ważna jak poduszka powietrzna.

Citroën ë-Jumpy – Problemy z maksymalnym zasięgiem

Citroën ë-Jumpy występuje z dwoma rozmiarami baterii, mniejszą 50kWh i większą 75kWh, a maksymalny zasięg modelu z dużą baterią wynosi około 260km. Jednakże, jeśli napotkasz zimną pogodę, możesz spodziewać się, że ten maksymalny zasięg zmniejszy się nawet o 20-40% w niektórych przypadkach, co jest całkiem sporo.

Ponadto, jeśli zapakujesz swój ë-Jumpy wypełniony ludźmi i ładunkiem, twój maksymalny zasięg zostanie zmniejszony jeszcze bardziej. To nie jest coś, o czym większość właścicieli EV jest gotowa mówić, ale posiadanie mniej niż 150 lub 100 kilometrów zasięgu po pełnym naładowaniu to problem, którym trzeba się zająć, bez względu na okoliczności.

Sekcja FAQ

Czy Citroën ë-Jumpy jest tego wart?

Cóż, to zależy od tego, czego od niego wymagasz. Jeśli jesteś naprawdę w elektrycznych vanach (niewiele osób jest), prawdopodobnie pokochasz ë-Jumpy, ponieważ jest to jeden z najlepszych elektrycznych vanów na rynku. Są one przeznaczone dla osób dojeżdżających do pracy w miastach i jeśli masz gniazdo ładowania w swoim garażu, zakup ë-Jumpy ma dużo sensu.

Jeśli jednak nie masz regularnego dostępu do osobistego gniazda ładowania lub masz tendencję do wykonywania głównie długodystansowych podróży, ë-Jumpy może nie być najlepszym samochodem, jaki możesz kupić. Bez względu na to, co ktoś mówi, jeśli potrzebujesz długodystansowych przewozów i jazdy, diesel będzie lepszy.

  Czy Citroën DS5 to dobry samochód?

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z