Najczęstsze problemy z Ford Kuga plug-in hybrid

Ford Kuga plug-in hybrid Problemy

Ford Kuga plug-in hybrid compact crossover SUV jest jednym z najlepszych samochodów hybrydowych typu plug-in do jazdy. Charakteryzuje się doskonałym zasięgiem elektrycznym i niskim poziomem emisji spalin. Wiążą się z nim jednak pewne problemy, o których użytkownicy powinni wiedzieć. Jakie są najczęstsze problemy z Fordem Kuga plug-in hybrid?

Do najczęstszych problemów występujących w Fordzie Kuga plug-in hybrid należą: przegrzewanie się akumulatora, problem z palącym się sprzęgłem, uszkodzone pióra wycieraczek, problemy z układem klimatyzacji oraz usterka uszczelki drzwi. Inne problemy obejmują problemy ze skrzynią biegów, przegrzanie silnika, problemy z zaworem EGR i wiele innych.

Jakie są najczęstsze problemy z Fordem Kuga plug-in hybrid?

Problemy z akumulatorem

Spośród wszystkich problemów, o których powinni wiedzieć użytkownicy Forda Kuga plug-in hybrid, przegrzewanie się akumulatora powinno znaleźć się na szczycie listy. Dzieje się tak dlatego, że problem ten występuje w niemal wszystkich modelach Forda Kuga plug-in hybrid. Jest on jednak bardziej rozpowszechniony w roku modelowym 2020 Forda Kuga plug-in hybrid.

Ford Kuga plug-in hybrid jest wyposażony w akumulator, w którego ogniwach znajdują się obce zanieczyszczenia. Z tego powodu może dojść do zwarcia lub przegrzania akumulatora, co stwarza zagrożenie pożarowe. Ford był zmuszony wycofać z rynku wszystkie modele Kuga plug-in hybrid z 2020 roku. Stało się to po zgłoszeniu czterech pożarów.

Oprócz przegrzewania się akumulatora i zwarcia, akumulatory te bardzo szybko się rozładowują, co sprawia, że samochód staje się niewygodny w użytkowaniu na dłuższych dystansach.

Przegrzewanie się silnika

Innym poważnym problemem, z którym borykają się użytkownicy Forda Kuga plug-in hybrid, jest przegrzewanie się silnika. Podobnie jak w przypadku wadliwego akumulatora, przegrzanie silnika również grozi pożarem i stopieniem się silnika. Problem ten jest powszechny w modelach Forda Kuga wyprodukowanych w latach 2012-2016.

  Lata, których należy unikać w przypadku Forda Rangera - najlepsze i najgorsze lata

Należy zauważyć, że przegrzewanie było spowodowane pęknięciami w głowicach cylindrów. Pęknięcia te powodują wycieki oleju i paliwa, które później nagrzewają się i powodują pożar.

Problemy z płonącym sprzęgłem

Tarcze sprzęgła wytrzymują zwykle ponad 60 000 mil. Jednak nie jest tak w przypadku tarcz sprzęgła w Fordzie Kuga plug-in hybrid. Te tarcze sprzęgła zużywają się szybciej i pękają lub łamią się z powodu nadmiernego nacisku. Gdy tarcze sprzęgła ulegną uszkodzeniu, można usłyszeć zapach spalenizny i głośne uderzenia sprzęgła.

Problem ten występuje w silnikach 1,5-litrowych i 1,6-litrowych EcoBoost w modelach Kuga z lat 2013-2018, ale nie w modelach hybrydowych Kuga plug-in. Konieczna będzie wymiana uszkodzonych tarcz sprzęgła, co jest dość kosztowne.

Problemy z klimatyzacją

Kolejnym problemem, z którym borykają się użytkownicy Forda Kuga plug-in hybrid, są problemy z klimatyzacją. Wielu użytkowników zgłaszało, że system ogrzewania działa wadliwie. Wielu użytkowników zgłaszało, że po ustawieniu układu sterowania klimatem w pozycji „ciepłe powietrze” otrzymują ciepłe lub zimne powietrze. Problem ten jest zwykle spowodowany wyciekiem płynu chłodzącego lub uszkodzonym termostatem.

Problemy z przekładnią

Ford Kuga plug-in hybrid jest wyposażony w przekładnię CVT, która okazała się bardzo problematyczna. Mimo że przekładnia ta nie stanowi dużego problemu w modelu Kuga plug-in hybrid, sprawia ona, że skrzynia biegów działa ospale.

Wadliwe pióra wycieraczek

Kilku użytkowników skarżyło się, że Ford Kuga plug-in hybrid ma wadliwe pióra wycieraczek. Problem ten dotyczy zarówno modeli hybrydowych typu plug-in, jak i napędzanych wyłącznie silnikiem gazowym. Uszkodzone pióra wycieraczek powodują, że samochód jest tłusty. Problem można rozwiązać, wymieniając uszkodzone pióra wycieraczek.

  BMW X6 VS Ford Explorer - który jest lepszy?

Usterka uszczelki drzwi

Usterki uszczelki drzwi są również częste w modelach Ford Kuga. Jeśli podczas jazdy słychać skrzypienie drzwi, oznacza to, że uszczelka drzwi jest uszkodzona i należy ją wymienić.

Problemy z zaworem EGR

Wreszcie, Ford Kuga jest również wyposażony w wadliwe zawory recyrkulacji spalin (EGR). Oznaką uszkodzenia zaworów EGR jest spowolnienie pracy samochodu i niebieski dym wydobywający się z układu wydechowego. Wymień uszkodzone lub wadliwe zawory.

FAQ

Jakie są najczęstsze problemy występujące we wszystkich Fordach Kuga Plug-in Hybrid?

Mimo że Ford Kuga Plug-in Hybrid ma wiele problemów, najczęstszym z nich jest przegrzewanie się akumulatora. Jest to poważny problem, który zmusił Forda do wycofania z rynku wszystkich Fordów Kuga PHEV z rocznika 2020. W akumulatorach tych samochodów w ogniwach znajdowały się obce zanieczyszczenia, które powodowały ryzyko pożaru.

Czy Ford Kuga plug-in hybrid jest niezawodny?

Ford nie jest najbardziej niezawodną marką samochodową na rynku. Jednak, podobnie jak większość modeli Forda, Ford Kuga plug-in hybrid otrzymał średnią ocenę niezawodności, co jest w porządku. Ponadto koszty napraw i konserwacji są niższe w porównaniu z większością konkurentów.

Tak więc Ford Kuga Plug-in hybrid ma nieco ponadprzeciętną niezawodność, co jest dobrą wiadomością dla właścicieli lub zainteresowanych nabywców.

Po przejechaniu ilu kilometrów Ford Kuga zaczyna mieć problemy?

Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji samochód nie powinien zacząć sprawiać problemów aż do przebiegu ponad 100 000 mil. Jeśli jednak samochód nie jest odpowiednio zadbany, problemy mogą pojawić się już po przejechaniu 60 000 mil. Należy pamiętać, że Ford Kuga plug-in hybrid może przejechać ponad 200 000 mil, jeśli jest odpowiednio konserwowany.

  Najczęstsze problemy z Ford Ecosport

Jaki jest zasięg Forda Kuga plug-in hybrid?

Ford Kuga plug-in hybrid ma jeden z najlepszych zasięgów wśród samochodów hybrydowych typu plug-in. Jego zasięg przy zasilaniu elektrycznym wynosi do 39 mil. Ponadto, ładowanie hybrydowego Forda Kuga plug-in jest łatwe dzięki zastosowaniu w domu trójbiegunowej wtyczki o mocy 3 kW lub szybkiej ładowarki o mocy 7 kW, która umożliwia pełne naładowanie samochodu w ciągu zaledwie 2 godzin. Podstawowa ładowarka o mocy 3 kW potrzebuje 5 godzin na naładowanie samochodu.

Czy Ford Kuga plug-in hybrid jest drogi w utrzymaniu?

Nie, Ford Kuga plug-in hybrid nie jest ani drogi, ani tani w utrzymaniu. Jego koszty utrzymania są przeciętne, co sprawia, że jest to świetny samochód do posiadania. Mimo to Ford Kuga plug-in hybrid jest tańszy w utrzymaniu niż wersja z silnikiem wysokoprężnym, ale droższy niż wersja z silnikiem benzynowym.

Wnioski

Ford Kuga plug-in hybrid może być wydajnym, niezawodnym, eleganckim i praktycznym kompaktowym SUV-em, ale wiążą się z nim również różne problemy, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Niektóre z typowych problemów, o których użytkownicy powinni wiedzieć, to przegrzewanie się akumulatora, problemy z silnikiem, problemy ze skrzynią biegów, usterka uszczelki drzwi, problemy z zaworem EGR i wiele innych.

Jednak dzięki właściwej opiece i konserwacji można uniknąć większości z tych problemów. Aby uniknąć większości z powyższych problemów, należy przestrzegać zalecanych przez producenta czynności serwisowych. Poza tym, utrzymanie Forda Kuga plug-in hybrid jest stosunkowo tanie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z