Najczęstsze problemy z Mercedes 450SL

Mercedes 450SL Problemy

Mercedes 450SL był produkowany w latach 1972-1989, co czyni go drugim najdłużej produkowanym pojedynczym modelem w historii Mercedes Benz, zaraz za Mercedesem Benz klasy G. W modelu 450SL zastosowano 8-cylindrowy silnik o różnej pojemności skokowej, który jest przyzwoity, jeśli chodzi o niezawodność.

Można śmiało powiedzieć, że 450SL jest dość niezawodny, ale po prawie 50 latach eksploatacji samochody takie jak ten są znane z tego, że pojawiają się w nich różnego rodzaju problemy. Największym i prawdopodobnie najbardziej niebezpiecznym problemem, który nęka te samochody, jest korozja, dlatego przed rozpoczęciem jakichkolwiek czynności z samochodem należy sprawdzić wszystkie newralgiczne miejsca.

W 450SL występują również problemy związane z ramą pomocniczą, układem chłodzenia, rozrządem silnika i zużytymi mocowaniami. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że 450SL jest tak stary, są szanse, że w przyszłości napotkasz wiele problemów.

Najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, to znaleźć egzemplarz, który był bardzo dobrze utrzymywany przez lata, nawet jeśli na początku kosztuje o wiele więcej pieniędzy. Jeśli były one konserwowane przez lata, oznacza to, że prawdopodobnie będą służyć przez długi czas. Jeśli nie, to są to tykające bomby zegarowe.

Mercedes 450SL – Korozja

Mercedes 450SL jest znany z tego, że podobnie jak wiele starszych modeli Mercedesa, cierpi z powodu rdzy. W każdym razie należy skupić się na nowszych modelach 450SL, ponieważ zastosowano w nich stal wyższej jakości, a w najnowszych modelach po roku 1986 stosuje się nawet stal galwanizowaną, która zapewnia najlepszą ochronę przed korozją.

  Najlepszy rok dla Mercedesa 450SL

Najbardziej narażone na rdzę miejsca to progi nadwozia, okolice reflektorów, bagażnik, drzwi, spód samochodu, przednia rama pomocnicza, nadkola, zderzaki, okolice szyberdachu, maska silnika i dolne listwy boczne. Naprawa zardzewiałego samochodu jest niezwykle trudna i czasochłonna, co oznacza, że ma to sens tylko w przypadku naprawdę wartościowych samochodów.

Mercedes 450SL – problemy z ramą pomocniczą

Mercedes 450SL jest również znany z problemów z przednią ramą pomocniczą, w której po pewnym czasie rama zaczyna pękać. Problemy te są szczególnie częste w starszych modelach, ponieważ nie były one zbudowane zbyt solidnie. Można sobie tylko wyobrazić, co by się stało, gdyby rama pomocnicza całkowicie pękła, więc zawsze należy zwracać na to uwagę.

Wiele starszych modeli 450SL ma obecnie zastąpione ramy pomocnicze ramami pochodzącymi z rynku wtórnego, które są produkowane z zachowaniem wyższych standardów. Podsumowując, jeśli czujesz, że samochód ma luźny układ kierowniczy, istnieje prawdopodobieństwo, że winna jest rama pomocnicza. Nie prowadź samochodu, ponieważ taki problem może łatwo skończyć się wypadkiem.

Mercedes 450SL – problemy z rozrządem silnika

Łańcuch rozrządu w 450SL ma za zadanie zsynchronizować układ zaworów i wał korbowy, aby samochód mógł pracować zgodnie z przeznaczeniem. Chociaż silniki w tych modelach 450SL są dość mocne, brak konserwacji sprawił, że są one podatne na problemy z łańcuchem rozrządu.

Jeśli takie problemy wystąpią, konieczna będzie całkowita wymiana łańcucha. Jeśli czujesz, że silnik się chwieje, ma problemy z zapłonem lub nawet gaśnie, prawdopodobnie winny jest łańcuch. Upewnij się, że rozwiązałeś te problemy jak najszybciej, w przeciwnym razie łańcuch może potencjalnie spowodować różnego rodzaju uszkodzenia silnika.

  Przy jakim przebiegu Mercedes zaczyna mieć problemy?

Mercedes 450SL – problemy z układem chłodzenia

Wiemy już, że 450SL jest wyposażony w duże i mocne silniki, co oznacza, że emitują one dużo ciepła. Układ chłodzenia w 450SL jest całkiem przyzwoity, ale silniki wymagają również dużo chłodzenia. Oznacza to, że jeśli poziom płynu chłodzącego jest niski lub chłodnica jest nieco zatkana, silnik może się przegrzewać.

Problemy takie jak te można zazwyczaj rozwiązać dzięki terminowej konserwacji, więc nie są one aż tak bardzo problematyczne. Ponieważ jednak większość z nich nigdy nie była dobrze konserwowana, problemy takie jak te stają się coraz częstsze i powszechniejsze.

Mercedes 450SL – Zużyte mocowania

450SL to stary samochód, co oznacza, że ulega starym, dobrym zużyciom. Niektóre podzespoły są bardziej problematyczne niż inne, co oznacza, że wymagają więcej czynności serwisowych niż zwykle. Te elementy to mocowania silnika, mocowania skrzyni biegów i gumowe mocowania ramy pomocniczej.

Wszystkie te elementy są często zużywające się w 450SL, co oznacza, że można im zaradzić poprzez terminową i dokładną konserwację. Jednak stwierdziliśmy już, że nie wiele z nich było prawidłowo konserwowanych, co mogło doprowadzić do ich uszkodzenia po pewnym czasie.

Sekcja FAQ

Czy Mercedes 450SL jest tego wart?

To zależy od tego, jak samochód był utrzymywany przez cały okres eksploatacji. Nie daj się zwieść niskiej cenie początkowej i nie myśl, że 450SL za 12 000 USD będzie tani w eksploatacji. Jedynym sposobem, aby zakup tego samochodu miał sens, jest kupno samochodu z dobrze udokumentowaną historią i utrzymywanego w optymalnym stanie przez dziesięciolecia.

  Jaki jest najdroższy Mercedes?

Być może, jeśli sam jesteś mechanikiem i znasz się na klasykach, mógłbyś kupić 450SL z większym przebiegiem i milionem właścicieli, bez żadnej dokumentacji serwisowej. Jeśli jednak jesteś zwykłym śmiertelnikiem, powinieneś unikać zakupu 450SL, jeśli nie jest on w dobrym stanie.

Dlaczego Mercedes 450SL jest taki tani?

Wiele osób zastanawia się, dlaczego 450SL nie kosztuje tyle, co niektóre inne klasyczne samochody z tej epoki. Przecież 450SL wygląda świetnie, jest kabrioletem, jest dość niezawodny i ma duże i ekscytujące silniki. Nieczęsto zdarza się, aby samochody tego typu nie były niezwykle pożądane i wartościowe, ale dlaczego 450SL jest tak tani?

Powodem jest to, że jest ich po prostu zbyt wiele. Wspomnieliśmy już, że 450SL jest jednym z najdłużej produkowanych pojedynczych modeli w historii MB, co oznacza, że podaż jest znacznie wyższa niż popyt na rynku.

Który rok modelowy Mercedesa 450SL jest najlepszy?

Według większości entuzjastów Mercedesa, model 450SL z 1972 roku jest najlepszy, ponieważ nie posiada tych brzydkich przednich i tylnych zderzaków. Model 1972 jest prawdziwym klasykiem, jeśli chodzi o design, ale nie jest najlepszy, jeśli chodzi o niezawodność.

Starsze modele 450SL, takie jak 1979 lub 1980, są znacznie lepsze, jeśli chodzi o rdzę, która jest najgorszym wrogiem starego Mercedesa.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z