Najczęstsze problemy z Mercedes W211

Mercedes W211 Problemy

Mercedes Benz W211 to luksusowy sedan średniej wielkości, który był produkowany w latach 2002-2009. Oznacza to, że model W211 ma już 20 lat i nie jest już tak niezawodny jak kiedyś. Nie oznacza to jednak, że W211 jest zły, a jedynie, że jeśli chcesz, aby służył jeszcze dłużej, powinieneś go konserwować.

Najczęstsze problemy, z jakimi boryka się W211, są związane z czujnikiem położenia wałka rozrządu, zawieszeniem, pompą SBC (Sensotronic Brake Control), elektryką i uszczelką chłodnicy oleju. Wiadomo, że te elementy ulegają awarii kilka razy w ciągu całego okresu eksploatacji W211.

Wiele osób jest przekonanych, że W211 jest jednym z najbardziej niezawodnych modeli Mercedesa po 2000 roku, co jest dość oczywiste, biorąc pod uwagę fakt, że wiele z nich przekroczyło granicę miliona kilometrów. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy samochód jest prawidłowo konserwowany.

Podsumowując, można śmiało powiedzieć, że W211 jest jednym z najbardziej kultowych sedanów Mercedesa, zwłaszcza, że W211 jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli klasy E. Jest to bardzo ważny fakt, ponieważ Mercedesowi udało się sprzedać ponad 13 milionów egzemplarzy Klasy E w całej historii.

Czujnik położenia wałka rozrządu Mercedes W211

Czujnik położenia wałka rozrządu pełni ważną rolę, ponieważ decyduje o impulsie, w jakim paliwo jest wtryskiwane do silnika, co oznacza, że synchronizuje rozrząd silnika. Jeśli na desce rozdzielczej zapali się lampka kontrolna silnika i jeśli towarzyszy jej zgaśnięcie silnika lub spadek mocy silnika, istnieje prawdopodobieństwo, że winny jest czujnik położenia wałka rozrządu.

  Czy GLA45 to prawdziwe AMG?

Ich wymiana jest dość łatwa i wielu techników Mercedesa zna się na nich, więc naprawa nie powinna być trudna. Czujniki te mają tendencję do ulegania awariom kilka razy w ciągu życia modelu W211, więc upewnij się, że sprawdzisz je, jeśli jesteś zainteresowany kupnem W211.

Problemy z zawieszeniem Mercedesa W211

Model W211 jest dostępny z wczesną wersją pneumatycznego zawieszenia Mercedes AIRMATIC, które może powodować problemy, zwłaszcza jeśli samochód nie jest prowadzony przez cały czas. Zazwyczaj powodują one problemy z tylną osią, więc jeśli zauważysz, że W211 ma nierówną wysokość, prawdopodobnie przyczyną jest wadliwe zawieszenie pneumatyczne.

Nawet jeśli samochód jest stale prowadzony, sprężarka powietrza może ulec awarii, a poduszki powietrzne, które podnoszą samochód, mają tendencję do przeciekania. Są to znane problemy w modelu W211, więc ich naprawa nie powinna być zbyt dużym problemem, ale uważaj, ponieważ mogą one kosztować sporo pieniędzy.

Problemy z układem SBC w Mercedesie W211

SBC, czyli Sensotronic Brake Control, to sprytny układ elektrohydrauliczny, w którym hamulce są obsługiwane przez delikatny serwomechanizm. Wielu specjalistów Mercedesa twierdzi, że system SBC ulega awarii po około 200-300 tys. uruchomień hamulców. Mercedes oferował nawet specjalną gwarancję na tę część, ponieważ jej naprawa kosztuje dość dużo pieniędzy.

Warto również wspomnieć, że odświeżona wersja W211 z 2006 roku rozwiązała wiele z tych problemów, ale jeśli jesteś po wersji sprzed faceliftingu, pamiętaj, aby szukać żółtej naklejki na samej pompie SBC, ponieważ zawiera ona datę ostatniej wymiany.

  Które modele Mercedesa są coupe?

Problemy z elektryką w Mercedesie W211

20-letni Mercedes to znany przepis na wszelkiego rodzaju problemy z elektryką, takie jak problemy z zestawem wskaźników na desce rozdzielczej, problemy z oświetleniem zewnętrznym, problemy z mechanizmem szyberdachu, elektrycznymi szybami i wieloma innymi akcesoriami samochodowymi.

Problemy te są zazwyczaj łatwe do naprawienia, ale problem polega na tym, że pojawiają się one w całym modelu W211. Oznacza to, że posiadanie W211 bez ani jednego problemu z elektryką jest naprawdę dużym wyzwaniem.

Problem z uszczelką chłodnicy oleju Mercedes W211

Chłodnica oleju ma za zadanie chłodzić olej silnikowy, co oznacza, że bez niej Twój W211 jest podatny na przegrzanie, zwłaszcza w cieplejszych miesiącach i jeśli prowadzisz samochód w ruchu miejskim. Problem polega na tym, że uszczelki wokół chłodnicy oleju mają tendencję do rozpadania się, ponieważ nie są wykonane z trwałego materiału.

Jeśli takie uszczelki ulegną uszkodzeniu, powstaną wycieki oleju, które mogą spowodować spustoszenie wszystkich okolicznych części w komorze silnika. Zwracaj na nie uwagę, jeśli jesteś zainteresowany kupnem W211.

Sekcja FAQ

Jak długo może wytrzymać Mercedes W211?

To zależy od wielu różnych czynników, przede wszystkim od konserwacji. Niektóre silniki, zwłaszcza wysokoprężne, są znane z tego, że mogą przejechać nawet milion mil. Najbardziej niezawodnymi i długowiecznymi silnikami benzynowymi wydają się być silniki czterocylindrowe.

Można bezpiecznie założyć, że wszystkie dobrze utrzymane modele W211 są w stanie przejechać co najmniej 500 tys. mil bez konieczności przeprowadzania remontu kapitalnego. W Internecie aż roi się od dumnych właścicieli, którzy z radością pokazują światu, że ich W211 przekraczają nawet dwukrotnie tę liczbę.

  Mercedes Benz SLS AMG Niezawodność

Czy Mercedes W211 jest samochodem klasycznym?

To zależy od tego, co uważasz za najważniejszy czynnik. W niektórych krajach, np. w Wielkiej Brytanii, aby samochód mógł zostać uznany za klasyczny, musi mieć ponad 20 lat. Oznacza to, że wczesne modele W211 mogą być uznawane za klasyki.

Oznacza to, że samochody te nie muszą już płacić podatku drogowego, ale niektóre kraje podniosły tę poprzeczkę do 40 lat.

Czy Mercedes W211 to dobra inwestycja?

Jeśli chcesz zarobić na posiadaniu W211, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będziesz w stanie zarobić żadnej znaczącej sumy pieniędzy, przynajmniej nie w najbliższej przyszłości. Na całym świecie jest po prostu zbyt wiele egzemplarzy W211, więc popyt na nie nie jest prawie tak duży jak podaż.

Trzeba przyznać, że większość z nich to egzemplarze z dużym przebiegiem i poobijane, ale wciąż jest wiele takich, które są w przyzwoitej formie. Być może bardziej limitowane modele AMG mają większy sens jako inwestycja, ale W211 z głównego nurtu nie, przynajmniej na razie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z