Najczęstsze problemy z Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 Hybrid4 jest wersją PHEV znanego modelu 3008, który został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2008. Model PHEV Hybrid4 pojawił się 4 lata później w 2012 roku i był pierwszym masowo produkowanym dieslem-hybrydą z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym 2,0L i silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 163 KM.

Ten model 3008 został zaprojektowany tak, aby był wydajny i miał naprawdę duży zasięg, co jest idealne dla krążownika autostradowego. Jednak 3008 Hybrid4 nie jest doskonały, ponieważ cierpi na kilka stosunkowo poważnych problemów, które mogą utrudnić ogólne doświadczenie własności. Dlatego w tym artykule mamy zamiar wymienić wszystkie wspólne problemy z Peugeot 3008 Hybrid4, więc trzymać się i dowiedzieć się!

Problemy obejmują problemy z systemami elektrycznymi, problemy z A/C, problemy z przekładnią, krótki zakres EV niż twierdził, i DPF. Niektóre z tych problemów elektrycznych może być zarówno poważne i tylko uciążliwe, ale wydają się być dzieje się stosunkowo często, zwłaszcza w starszych modelach.

W sumie, 3008 Hybrid4 jest dobry samochód, ale jest to skomplikowany samochód z dość kilka wrażliwych części, które mogą się sumować, aby stać się poważne problemy. W związku z tym, jeśli jesteś zainteresowany kupnem jednego, upewnij się, że utrzymujesz go najlepiej jak potrafisz, aby być tak bezpiecznym, jak tylko możesz.

Problemy elektryczne

Problemy elektryczne to najczęstsze problemy z Hybrid4, a niektóre z nich są dość poważne. Wielu właścicieli skarżyło się, że samochód nie chce włączyć trybu EV, podczas gdy inni narzekali na zbyt szybkie umieranie 12-woltowej baterii. Wygląda na to, że coś pobiera energię, gdy samochód jest zaparkowany, co zwykle wiąże się z przedwczesną śmiercią baterii.

  Wszystko o nowych modelach Peugeot 2023

Na desce rozdzielczej może pojawić się lampka ostrzegawcza „system trakcji wymaga naprawy”, która może znikać i powracać z przerwami, co utrudnia odtworzenie problemu w serwisie. Właściciele skarżyli się również na czerwoną lampkę ostrzegawczą klucza, która włącza się i wyłącza z przerwami. Nawet po wymianie akumulatora problemy te często powracają.

Problemy z klimatyzacją

Klimatyzacja w Hybrid 4 może zawieść z wielu powodów. Najczęstsze z nich są związane z niewłaściwą konserwacją i prowadzą do zabrudzenia filtra powietrza, brudnego/zatkanego skraplacza lub brudnego parownika. Aby to naprawić, proste czyszczenie powinno zrobić w większości przypadków, w innych przypadkach, trzeba będzie wymienić te części, aby wyrównać.

Poważniejsze problemy z klimatyzacją obejmują wyciek czynnika chłodniczego, uszkodzoną sprężarkę, wadliwy silnik dmuchawy lub wadliwy siłownik drzwi mieszających. Dlatego, jeśli chcesz naprawić swój system klimatyzacji, będziesz musiał wymienić te elementy. Co prawda, czasami można je naprawić, ale to nie gwarantuje, że problem nie powróci za jakiś czas.

Problemy ze skrzynią biegów

Peugeot 3008 Hybrid4 jest wyposażony w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów, która naprawdę dobrze pasuje do charakteru samochodu, jeśli wszystko jest w porządku. Jednak ta przekładnia jest znana z tego, że ma kilka problemów tu i tam. Najczęstsze z nich to ostra zmiana biegów i możliwe opóźnienia w zmianie biegów, które mogą sprawić, że samochód będzie leniwy i nieciekawy w prowadzeniu.

Kilku właścicieli skarżyło się również na to, że samochód utknął na biegu i nie chce się całkowicie przestawić. W takim przypadku samochód będzie musiał mieć sprawdzony i uzupełniony olej przekładniowy tak szybko jak to możliwe, ponieważ może to całkowicie zablokować skrzynię biegów.

  Wszystko o 2023 Peugeot E-Traveller

A Short EV Range

Peugeot twierdzi, że 3008 Hybrid4 może zrobić 39 mil czystego zasięgu elektrycznego, co jest naprawdę dobrym szacunkiem dla zaledwie 13,2kWh baterii. Bateria jest również wspierana przez 8 lat lub 100,000 mil gwarancji, co brzmi naprawdę miło. Jednak problem polega na tym, że większość właścicieli twierdzi, że maksymalny zasięg kończy się na 17-21 milach, co jest dużo gorsze.

Kilku właścicieli nawet skarżył się, że nigdy nie udało się uzyskać więcej niż 15 mil czystego zakresu EV, który jest fatalny, jeśli oficjalne szacunki jest 39 mil. Co więcej, zasięg wydaje się skracać wraz z wiekiem samochodu, co oznacza, że jeśli rzeczywiście tak jest, samochód nie będzie czuł się jak hybryda w ogóle.

Problemy z DPF

Problemy z filtrem DPF są niezwykle powszechne w wielu samochodach z silnikiem diesla i mogą być naprawdę drogie i stresujące do naprawienia. Niestety, 3008 Hybrid4 jest również jednym z tych samochodów, ponieważ system DPF może się zapchać, a zatem wymaga czyszczenia częściej niż większość samochodów.

Wielu właścicieli skarżyło się, że samochód ma czasem słabe zużycie paliwa, co może być bezpośrednio związane z systemem DPF.

Sekcja FAQ

Czy Peugeot 3008 Hybrid4 to dobry zakup?

Ideą hybrydy (przynajmniej dla większości ludzi) jest zaoszczędzenie pieniędzy na różnych opłatach i podatkach, a jednocześnie skorzystanie z czystszego i bardziej wydajnego źródła energii. Czysta część równania nie wróży zbyt dobrze z układem napędowym diesla, dlatego większość ludzi odstrasza od Hybrid4.

  Wszystko o 2023 Peugeot 5008

W rzeczywistości jednak, silniki Diesla pracują naprawdę dobrze z hybrydowym układem napędowym, ponieważ są z natury bardziej wydajne niż silnik benzynowy. Wiadomo, że większość hybryd traci swoją skuteczność przy prędkościach autostradowych, jeśli są wspierane przez mniejszy silnik benzynowy, podczas gdy silniki wysokoprężne są w rzeczywistości najlepsze, jeśli chodzi o rejsy autostradowe.

Czy kupno używanej hybrydy to dobry pomysł?

Kupno używanej hybrydy jest pewnym wyzwaniem, ponieważ hybrydy są bardziej złożone i mają tendencję do bycia bardziej podatnymi na problemy związane z hybrydami w miarę starzenia się samochodu. Jednak jeśli samochód był odpowiednio utrzymywany i nie zrobił ogromnej liczby mil, zakup używanej hybrydy może być dobrym pomysłem, jeśli jest zrobiony dobrze.

Czy Peugeot produkuje niezawodne samochody?

Peugeot robi dość niezawodne samochody, ale często są one nękane przez problemy elektryczne, które są zdecydowanie najbardziej skarżone na problemy z modelami Peugeot. Co więcej, starsze modele Peugeot są znacznie bardziej podatne na problemy w porównaniu z nowoczesnymi modelami Peugeot, które uległy znacznej poprawie na przestrzeni lat.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z