Najczęstsze problemy z Peugeot 308

Peugeot 308

Peugeot 308 to mały francuski rodzinny hatchback, który został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2007 i od tego czasu spłodził trzy różne generacje. 308 śledzi swoje korzenie w 1960 roku 304, który rozpoczął to wszystko. Później przyszedł 305, 306, 307, a teraz jest 308. Bardzo najnowszy model pojawił się w 2021 roku i jest obecnie jednym z najpopularniejszych małych samochodów rodzinnych Peugeot.

W tym artykule mamy zamiar przejść przez wszystkie wspólne problemy z Peugeot 308 i powiedzieć, na co należy zwrócić uwagę przy zakupie jednego używanego. Najczęstsze problemy z 308 obejmują problemy z silnikiem, skrzynią biegów, elektryką, filtrem DPF i turbosprężarką.

Aby utrzymać 308 w najlepszym możliwym stanie, trzeba go utrzymać, gdy jest to konieczne, dlatego należy rozważyć zakup tylko przykłady z dobrą dokumentacją serwisową. Ponadto, spróbuj znaleźć taki, który nie był nadużywany i jeden, który nie pochodzi z zbyt wielu mil na zegarze.

W sumie Peugeot poprawił model 308 na przestrzeni lat, co oznacza, że jest to obecnie dość niezawodny samochód.

Problemy z silnikiem

Problemy z silnikiem Peugeot 308 obejmują problemy z przegrzaniem, gdzie układ chłodzenia wymaga terminowego uzupełniania i kontroli. Będziesz w stanie powiedzieć, kiedy temperatura silnika zacznie wzrastać, więc upewnij się, że wyprzedzisz to wszystko, robiąc to proaktywnie. Inne problemy z silnikiem obejmują albo problem z czujnikiem oleju lub potencjalnie wysokie zużycie oleju w modelach o większym przebiegu.

Wentylator chłodzący może pozostać włączony przez jakiś czas po wyłączeniu silnika, co ma swoje korzenie w początkowych problemach z chłodzeniem, które omówiliśmy. Czasami samochód może cierpieć z powodu braku mocy, co jest zwykle spowodowane masowym czujnikiem przepływu powietrza lub parametrami tempomatu wymagającymi zresetowania.

  Czy Peugeot 1007 to dobry samochód?

Problemy ze skrzynią biegów

Najczęstszym problemem ze skrzynią biegów Peugeota 308 jest ten, w którym samochód odmawia zmiany biegu lub utknął na biegu. Powodem, dla którego tak się dzieje są zużyte ramiona wybieraka, które są przymocowane do skrzyni biegów, ale niektórzy uważają, że jest to również spowodowane brakiem oleju przekładniowego. W związku z tym należy pamiętać, aby zawsze kontrolować poziom oleju w skrzyni biegów.

Inne potencjalne problemy ze skrzynią biegów to problemy ze sprzęgłem, które ma tendencję do wydawania odgłosów piszczenia, gdy jest włączone. Może to być związane ze zużytymi tarczami sprzęgła, które należy wymienić, aby rozwiązać ten problem.

Problemy z elektryką

Modele Peugeot nie są obce problemom z elektryką, co dotyczy również modelu 308. Są to zazwyczaj problemy z ECU, które mogą zablokować uruchomienie samochodu. System filtra emisji Peugeota (PEF), którego zadaniem jest utrzymywanie emisji samochodu na niskim poziomie, może również powodować problemy, a tym samym wywoływać związaną z nim lampkę ostrzegawczą na desce rozdzielczej.

Klimatyzacja może przestać działać z powodu awarii sprężarki lub z powodu konieczności jej przepłukania. Wewnętrzny system monitorowania objętości może spowodować włączenie się alarmu bez żadnego powodu, a pełna diagnostyka powinna wskazać ten problem tak szybko, jak to nastąpi.

Problemy z DPF

Te problemy są związane tylko z modelami Peugeot 308 diesel, które są wyposażone w filtr cząstek stałych, który może zawieść i spowodować wzrost emisji samochodu. Powodem, dla którego tak się dzieje, jest pęknięcie DPF spowodowane przekładką w zaworze wydechowym. Są one wspólne z modelami 2016-2018 308, które zostały wycofane przez Peugeot, aby naprawić problem.

  Wszystko o 2023 Peugeot 3008

Problemem jest to, że te wycofania miały miejsce dawno temu i jeśli natkniesz się na jakiekolwiek pęknięcia DPF w przyszłości, będziesz musiał zapłacić za nowy system DPF, który może kosztować dużo pieniędzy.

Problemy z turbosprężarką

Jeśli zauważysz niebieski/czarny dym wydobywający się z wydechu, a następnie poważny brak mocy lub gwiżdżące dźwięki, powodem jest turbosprężarka 308. Ponadto, problemom tym często towarzyszą problemy z EGR, które mogą znacznie podnieść rachunek za naprawę.

Wymiana tych dwóch systemów może czasami kosztować więcej niż to, co samochód jest wart, więc pamiętaj, aby mieć oko na te problemy, jeśli jesteś na rynku używanego 308.

Sekcja FAQ

Czy Peugeot 308 to dobry zakup?

Najnowszy Peugeot 308 z 2021 roku jest obecnie naprawdę dobrze wykonanym, dość luksusowym, zaawansowanym technologicznie i dobrze wyglądającym samochodem, co czyni go wszystkim, czym oryginalny 308 nie był. Jako taki, powiedziałbym, że nowy 308 jest rzeczywiście naprawdę dobrym zakupem, ponieważ Peugeot naprawdę poczynił postępy w ciągu ostatnich kilku lat.

Druga generacja (2013-2020) model jest również dość duży upgrade nad 1 generacji 308. W sumie, jeśli chcesz stosunkowo przestronny, ale kompaktowy hatchback rodzinny, który może zrobić jazdy miejskiej i autostrady bez żadnych problemów, Peugeot 308 jest naprawdę dobrym wyborem.

Czy Peugeot 308 występuje jako samochód elektryczny?

308 nie jest obecnie dostępny z w pełni elektrycznym układem napędowym, ale Peugeot wkrótce wprowadzi na rynek nowy e-308, który powinien pożyczyć swój układ napędowy od popularnej grupy Stellantis. Oznacza to, że e-308 powinien mieć co najmniej baterię o pojemności 50kWh, ale są szanse, że w rzeczywistości pojemność baterii będzie bliższa 75kWh, co uczyniłoby e-308 jeszcze bardziej konkurencyjnym.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-208

W sumie Peugeot obiecał zelektryfikować całą swoją linię począwszy od 2023 roku, więc większość elektrycznych samochodów Peugeot następnej generacji będzie prawdopodobnie oparta na nowszej platformie EV, a nie tej, którą wszyscy znamy z obecnej oferty Stellantis.

Czy Peugeot 308 jest samochodem luksusowym?

Peugeot 308 nie jest samochodem luksusowym, ale ma sporo luksusowych cech. Na początek, wnętrze nowego 308 jest o wiele lepsze niż w pierwszej generacji 308 i wielu uważa, że jest na samym szczycie segmentu niedrogich hatchbacków.

Wyposażono go również we wszystkie technologie i funkcje bezpieczeństwa, które są charakterystyczne dla samochodów kosztujących znacznie więcej pieniędzy i zazwyczaj oznaczonych marką niemieckiego producenta samochodów premium.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z