Peugeot 4007 to rodzinny crossover/SUV wyprodukowany przez Mitsubishi dla rodziny Stellantis w latach 2007-2012. Citroen C-Crosser dzieli całkiem sporo części z 4007, co sprawia, że te dwa są w większości takie same, jeśli chodzi o niezawodność. Mitsubishi wykorzystało tę platformę również w Mitsubishi Outlanderze drugiej generacji, który był produkowany w latach 2006-2012.
W tym artykule mamy zamiar wymienić wszystkie wspólne problemy z Peugeot 4007 i powiedzieć, co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie jednego używane. 4007 zazwyczaj cierpi na wiele różnych problemów elektrycznych, z których niektóre doprowadziły do wielokrotnego wycofania. Skrzynia biegów jest znana z poślizgu, zwłaszcza w niekorzystnych warunkach i podczas holowania.
DPF (filtr cząstek stałych) płyn używany do regeneracji DPF może wyciekać, a silnik jest znany doświadczyć własnej sprawiedliwej części problemów. Wreszcie, pompa paliwowa jest podatna na awarię i była również częścią kilku odrębnych odwołań na przestrzeni lat.
W sumie, Peugeot 4008 jest bardzo niezawodny samochód, który powinien być w stanie trwać długo, jeśli wziąć odpowiednią opiekę nad nim. Jeśli natkniesz się na przykład z niespójną dokumentacją serwisową i konserwacyjną, najlepiej jest go zostawić, ponieważ niektóre z tych problemów mogą być naprawdę drogie do naprawienia.
Problemy elektryczne
Rozpoczniemy tę listę, przechodząc przez kilka godnych uwagi problemów elektrycznych z Peugeot 4007. Model 4008 był kilkakrotnie wycofywany w trakcie swojego życia z powodu usterek elektrycznych, ale zdecydowana większość problemów elektrycznych pojawiła się po osiągnięciu przez samochód wieku 10 lat. Do najczęstszych problemów elektrycznych należą problemy z akcesoriami (radio, nawigacja, problemy z manometrami, problemy z oświetleniem), które mają tendencję do awarii.
Problemy z wycieraczek i zamków drzwi awarii są również powszechne i mogą być naprawione przez wymianę siłowników / silników. Jeśli reflektory zawiodą, będziesz miał do czynienia z niebezpieczną sytuacją, więc upewnij się, że zwracasz uwagę na korodowanie przewodów reflektorów, ponieważ to zwykle powoduje ich awarię.
Problemy ze skrzynią biegów
Problemy ze skrzynią biegów są również dość powszechne w przypadku Peugeot 4007, ale najczęstsze z nich to poślizg i naprawdę powolne włączanie się skrzyni. Mówi się, że te pierwsze mają miejsce ze względu na zwiększone obciążenie skrzyni biegów podczas jazdy pod obciążeniem. Oznacza to, że holowanie i jazda pod górę jest bardziej prawdopodobne, aby spowodować poślizg.
Pierwszy jest zazwyczaj w dół do albo zanieczyszczonego płynu transmisyjnego lub nawet odłamki metalu w transmisji spowodowane przez niewłaściwe smarowanie. Ponieważ problem ten wynika głównie z braku konserwacji, należy się nim zająć, gdy na rynku jest używany Peugeot 4007.
Problemy z DPF
Większość modeli Peugeot 4007 wykorzystuje silniki wysokoprężne HDI, które są znane z tego, że powodują wiele różnych problemów w dziale DPF. DPF (Diesel particulate filter) jest dość skomplikowanym systemem zaprojektowanym do spalania szkodliwych cząstek spalin w swojej obudowie, aby nie trafiały do atmosfery. Prowadzi to do mniejszej emisji CO2, ale ma tendencję do powodowania różnych problemów.
Kilku właścicieli skarżyło się, że Peugeot 4007 doświadcza trybu limp spowodowanego problemami/nieszczelnościami DPF. Zwykle prowadzi to do tego, że filtr DPF nie regeneruje się wystarczająco szybko i w ten sposób zatyka cały system. W rzadkich przypadkach może to doprowadzić nawet do pożaru, dlatego należy pamiętać o czyszczeniu/regeneracji filtra DPF w razie potrzeby i sprawdzać, czy nie ma żadnych oznak wycieku.
Problemy z silnikiem
Dwa najbardziej problematyczne silniki Peugeot 4007 to 2.0L diesel i 2.2L diesel, w obu przypadkach mogą wystąpić problemy z EGR, problemy z dwumasowym kołem zamachowym i problemy z turbosprężarką. Problemy z EGR są spowodowane brakiem odpowiedniej konserwacji i czyszczenia i zazwyczaj powodują, że samochód emituje dużo dymu z wydechu, pogarszając zużycie paliwa i czyniąc samochód powolnym.
Dwumasowe koło zamachowe ma za zadanie kontrolować drgania skrętne silnika, aby nie obciążać zbytnio układu napędowego. Jeśli koło zamachowe ulegnie awarii, układ napędowy może ulec uszkodzeniu lub zostać wypchnięty. W starszych modelach może dojść do awarii turbosprężarki, ale i te przypadki są najczęściej spowodowane zwykłym zaniedbaniem.
Fuel Pump Failures
Na koniec powinniśmy powiedzieć o dziwnych problemach związanych z pompą paliwową, które prawie zawsze prowadzą do konieczności wymiany pompy paliwowej. Problem polega na tym, że samochód nie otrzymuje całego paliwa, którego potrzebuje, co wpływa na jego wydajność.
Czasami pompa paliwowa może nie angażować się w ogóle, lub może odłączyć się podczas jazdy samochodem. Prowadzi to do zgaśnięcia samochodu, co może być potencjalnie niebezpieczne. Model 4007 był również częścią godnego uwagi wycofania związanego z przewodami paliwowymi, które mogą odgrywać rolę w niszczeniu pompy.
Sekcja FAQ
Czy Peugeot 4007 jest dobrym samochodem?
Peugeot 4007 jest jednym z bardzo niewielu wyprodukowanych w Europie SUV-ów/rodzinnych crossoverów, które mogą pomieścić do siedmiu osób bez wydawania równowartości 50 000 dolarów, co sprawiło, że stał się dość popularny w momencie, gdy się pojawił.
Wyposażony w silniki Diesla, 4007 ma nadzieję zaoferować niezawodność, wydajność, przystępną cenę i komfort w jednym pakiecie. W sumie jest to dobry używany SUV, ale tylko wtedy, gdy był utrzymywany prawidłowo.
Czy Peugeot 4007 ma napęd na cztery koła?
Peugeot 4007 posiada napęd AWD, co czyni go właściwym SUV-em, który może poradzić sobie również w terenie. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że został wyprodukowany przez Mitsubishi, markę z ikoniczną sprawnością w świecie rajdów. Nie tylko, że 4007 pochodzi z AWD, ale również pochodzi z dwóch konkretnych trybów AWD, które są zaprojektowane specjalnie do radzenia sobie z off-roading i śniegu.
Czy Peugeot 4007 może być używany do holowania?
Tak, Peugeot 4007 jest przyzwoicie zdolny, jeśli chodzi o holowanie, ponieważ maksymalna zdolność holowania jest oceniana na 2000kg/4,410lbs. Tak czy inaczej, powinieneś użyć hamulców przyczepy, jeśli holujesz coś powyżej 750kg/1,600lbs, ponieważ hamulce w 4007 nie są zaprojektowane, aby wytrzymać coś więcej niż to.