Najczęstsze problemy z Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Najczęstsze problemy z Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 to dwumiejscowy sportowy kabriolet Porsche stworzony dla tych, którzy lubią platformę Boxstera, ale nie mogą przekonać się do 4-cylindrowej linii, która występuje w podstawowych modelach 718. 6-cylindrowy silnik o pojemności 4,0 l w modelu GTS pochodzi bezpośrednio z modelu 911 GT3 i jest znacznie bardziej ekscytujący i wydajny.

W związku z tym GTS jest znacznie droższy od podstawowych modeli Boxster, ale większość entuzjastów Porsche nie będzie się zastanawiać nad wyborem silnika, który najlepiej pasuje do podwozia 718. Płaski 6-cylindrowy silnik jest droższy w eksploatacji i niektórzy twierdzą, że jest bardziej problematyczny niż 4-cylindrowy, ale jest o wiele bardziej ekscytujący.

Jeśli chodzi o niezawodność, silnik 4.0L cierpi z powodu problemów z korbowodami i wyższego poziomu zużycia oleju. Skrzynia biegów jest również czasami podatna na problemy, podobnie jak układ klimatyzacji. Wyposażenie, w tym tylny spojler i składany soft top są również problematyczne w niektórych modelach.

Podsumowując, 718 GTS 4.0 jest stosunkowo niezawodnym samochodem, ale jeśli chcesz, aby tak pozostało, musisz go konserwować. Poza tym, może to być równie dobrze słodki punkt całej linii 718 Boxster, ponieważ otrzymujesz płaski 6-cylindrowy silnik bez płacenia pieniędzy za Boxstera Spydera.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – problemy z silnikiem

Wiele modeli 718 napędzanych płaskim 6-cylindrowym silnikiem 4.0L cierpiało na problemy z powodu niewłaściwie zamocowanych prętów, które mogą powodować zgaśnięcie silnika. Niektórzy specjaliści Porsche stwierdzili, że te problemy mogą nie tylko przeciągnąć silnik, ale także całkowicie go zniszczyć. Silnik może potencjalnie stanąć w płomieniach, co jest niezwykle niebezpieczną sytuacją.

  Niezawodność Porsche vs. Ferrari - która jest lepsza?

Porsche wydało nakaz wycofania się z produkcji, który spowodował nawet całkowite wstrzymanie produkcji modelu 718. Porsche zdecydowało, że najlepiej będzie całkowicie wymienić silnik w samochodach z problematycznymi prętami i kontynuować produkcję płaskich 6-cylindrowych 718 z nowszym silnikiem.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – problemy ze zużyciem oleju

Silnik 718 Boxster GTS 4.0 jest również podatny na większe zużycie oleju. Niektórzy twierdzą, że kwestia prętów jest również związana z wyższym poziomem zużycia oleju, ale wielu specjalistów Porsche twierdzi, że ten problem wynika z tego, jak silnik jest skonstruowany w ogóle.

Niektórzy twierdzą nawet, że jest to całkowicie normalne i że należy trzymać olej silnikowy w bagażniku i uzupełniać go w razie potrzeby. Tak czy inaczej, wysoki poziom zużycia oleju nie może być postrzegany jako coś normalnego, więc jeśli jesteś zainteresowany zakupem używanego 718 Boxster GTS, pamiętaj, aby sprawdzić poziom oleju i zapytać o to właściciela.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Problemy ze skrzynią biegów

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 jest wyposażony w manualną skrzynię biegów Porsche Short Throw lub słynną 7-biegową automatyczną skrzynię PDK z podwójnym sprzęgłem. Skrzynia manualna daje niesamowitą radość z jazdy, ale jest dość delikatna, co oznacza, że nie należy się spieszyć z jej używaniem i nie należy być zbyt agresywnym. Sprzęgła mogą się szybko zużyć, jeśli nie zrobisz tego we właściwy sposób.

PDK z kolei jest już dość odporna, ale trzeba o nią dbać. Wymieniaj olej w skrzyni biegów, kiedy tylko jest to konieczne, i nie próbuj zbyt mocno odpalać samochodu. Czasami może być nieco zbyt wolny w reakcji, ale to głównie z powodu problemów z oprogramowaniem, które można rozwiązać bez problemu.

  Czy Porsche mają dobre silniki?

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – problemy z układem klimatyzacji

Porsche 718 wydaje się cierpieć na różne problemy związane z układem klimatyzacji, takie jak te związane ze skraplaczem, przewodami skraplacza i niezdolnością samochodu do szybkiego schłodzenia lub ogrzania kabiny. Tak czy inaczej, można je łatwo rozwiązać, zabierając samochód do specjalisty Porsche, który powinien być w stanie zająć się nimi od razu.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – problemy z wyposażeniem

Linia Porsche 718 cierpi też czasem na problemy związane z tylnym spojlerem, który często nie wchodzi równo z nadwoziem samochodu. Problemy te nie są tak naprawdę wszystkim, ponieważ można je rozwiązać za pomocą prostych aktualizacji oprogramowania.

Miękki dach kabrioletu jest czasami znany z tego, że jest powolny lub nie reaguje. Może również zaciąć się w różnych pozycjach, co może wymagać serwisu. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ kabriolety z miękkim dachem są delikatne i po pewnym czasie mogą zawieść.

Sekcja FAQ.

Czy Porsche 718 Boxster GTS 4.0 się opłaca?

Jeśli kochasz linię 718 i wolisz Boxstera od Caymana, GTS 4.0 może być idealnym samochodem dla Ciebie. Powód jest prosty, masz płaski 6-cylindrowy silnik wolnossący bez płacenia Boxster Spyder pieniądze, które z natury nie jest wszystko, co różni się od GTS jeszcze kosztuje więcej pieniędzy.

Jeśli nie jesteś przesadnie wysoki i duży, powinieneś być w stanie wygodnie się w Boxsterze i dlatego Boxster to świetny samochód dla ciebie.

  Porsche Taycan Cross Turismo - niezawodność

Dlaczego nie powinienem kupić Porsche 718 Boxster GTS 4.0?

Jest kilka powodów, dla których powinieneś unikać zakupu Boxstera GTS 4.0. Pierwszym z nich jest cena, ponieważ zaczyna się od 90 000 dolarów, co jest około 10 000 dolarów mniej niż Porsche 911 992. Używane 991 GT3 można mieć w podobnej cenie, co dobrze wyposażony GTS 4.0, który najbardziej zdecydowanie byłby moim wyborem.

Ponadto GTS 4.0 to kompaktowy samochód, który w 99% sytuacji nie nadaje się do codziennej jazdy. Jest małe i ciasne dla każdego wyższego.

Czy Porsche 718 Boxster GTS 4.0 dobrze trzyma swoją wartość?

Linia 718 jest powszechnie uznawana za posiadającą bardzo najlepszą wartość odsprzedaży spośród wszystkich innych samochodów z tego segmentu. Musimy również pamiętać, że 6-cylindrowe modele 718 są również o wiele lepsze w utrzymaniu wartości niż mniejsze silniki 4-cylindrowe, co jeszcze bardziej wzmacnia GTS 4.0 jako samochód, który trzyma swoją wartość niesamowicie dobrze.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z