Najczęstsze problemy z Porsche 718 Boxster

Najczęstsze problemy z Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster to 2-drzwiowe sportowe coupe ze składanym dachem, zaprojektowane z myślą o tych, którzy chcą poczuć, jak to jest jeździć zwinnym Porsche bez konieczności pokonywania całej drogi. Ponadto w 718 Boxsterze można zdjąć dach, co jeszcze bardziej zwiększa przyjemność z jazdy. 718 Boxster to samochód, którym naprawdę przyjemnie się jeździ, ponieważ jest zwinny, dobrze wygląda i ma pożądaną tarczę Porsche z przodu.

718 Boxster wydaje się być w miarę niezawodnym samochodem, jak większość Porsche, ale większość Porsche jest również dość droga w utrzymaniu. Najczęstsze problemy związane z 718 Boxsterem dotyczą skrzyni biegów, lakieru, przegrzewania się, wyposażenia i klimatyzacji. Problemy te niekoniecznie są związane z brakiem konserwacji.

Problemy takie jak te mogą wystąpić nawet wtedy, gdy samochód jest odpowiednio konserwowany. Należy również zaznaczyć, że wczesne modele 718 Boxster były znacznie bardziej problematyczne niż późniejsze, ponieważ Porsche stale modernizuje swoje samochody w trakcie produkcji.

Podsumowując, 718 Boxster to niezawodny samochód, który powinien wystarczyć na dość długo. Porsche słynie z wysokich kosztów eksploatacji, ale Boxster jest samochodem klasy podstawowej, co oznacza, że koszty eksploatacji nie są tak poważne.

Porsche 718 Boxster – problemy z przekładnią

Wczesne modele Porsche 718 Boxster były znane z różnych problemów ze skrzynią biegów. Przekładnie stosowane w tych samochodach to albo 6-biegowe skrzynie manualne, albo automatyczne dwusprzęgłowe skrzynie PDK, a najwięcej problemów sprawiały właśnie skrzynie PDK. Właściciele skarżyli się, że PDK jest leniwa, szczególnie podczas redukcji biegów.

  Czy wartość 996 Turbo wzrośnie?

Poważniejsze problemy ze skrzynią PDK dotyczą poślizgu mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, który w znacznym stopniu wpływał na sposób prowadzenia samochodu. Stosunkowo często występowały także: brzęk, niechęć do włączenia biegu i drgania przy niższych prędkościach. Należy pamiętać o wymianie płynu przekładniowego, gdy tylko jest to konieczne, ponieważ to prawdopodobnie rozwiąże problem.

Porsche 718 Boxster – problemy z powłoką lakierniczą

Wczesne modele 718 miały również problemy z jakością lakieru, co jest naprawdę dużym problemem. Lakier po prostu nie był wystarczająco spójny i już w fabryce pojawiało się wiele śladów po zawirowaniach i defektów. Prawdopodobnie wynikały one z braku kontroli jakości po wyprodukowaniu samochodów i jeśli nie zauważyłeś ich wystarczająco wcześnie, nie mogłeś nic z tym zrobić.

W związku z tym, jeśli oglądasz używanego 718 Boxstera, pamiętaj, aby obejść cały samochód dookoła i zwrócić uwagę na jakość lakieru. Przemalowanie całego 718 Boxstera w Porsche kosztuje nieprzyzwoicie dużo pieniędzy. Lakierowanie 718 w innym miejscu może znacznie obniżyć wartość odsprzedaży samochodu, dlatego zanim zdecydujesz się na zakup 718 Boxstera, dokładnie sprawdź jakość lakieru.

Porsche 718 Boxster – problemy z przegrzewaniem się

Problemy z przegrzewaniem to jedne z najbardziej stresujących spotkań, jakie możesz mieć z 718 Boxsterem. Jeden z właścicieli skarżył się na ciągłe problemy z przegrzewaniem się 718 przy przebiegu zaledwie 25 000 mil. Porsche wymieniło pompę wodną i termostat, ale problem nadal występował. Należy pamiętać, że odnotowywane temperatury przy silniku przekraczały 230 stopni.

Niektórzy twierdzą, że problemy te wynikają z nieszczelności w układzie chłodnicy, które występują tylko wtedy, gdy samochód jest rozgrzany. Oznacza to, że nie można zauważyć nieszczelności, gdy samochód jest zimny. Inni twierdzą, że problemy te są związane z licznymi czujnikami, które nie są w stanie prawidłowo odczytać temperatury samochodu i odpowiednio wyregulować układu chłodzenia.

  Jak wysoki możesz być, żeby zmieścić się w Porsche?

Porsche 718 Boxster – problemy z wyposażeniem

Model 718 Boxster ma również sporo problemów związanych z wyposażeniem, takich jak te związane z tylnym spojlerem, który nie chce się całkowicie opuścić. Za każdym razem, gdy spojler się obniża, nie jest w stanie zrównać się z resztą nadwozia. Inne problemy związane z wyposażeniem dotyczą składanego dachu, który może działać powoli i nie reagować.

Problemem bywają również tylne światła, ponieważ mogą tracić moc, a szczeliny między błotnikami a przednim bagażnikiem mogą być nierówne. Podsumowując, te problemy związane z wyposażeniem to głównie drobiazgi, które nie wpływają aż tak bardzo na ogólną użyteczność samochodu.

Porsche 718 Boxster – problemy z klimatyzacją

Na koniec musimy omówić wszystkie problemy związane z klimatyzacją, ponieważ wydają się one pojawiać zarówno w nowszych, jak i starszych modelach 718 Boxster. Właściciele skarżą się na utratę zdolności chłodzenia przez układ klimatyzacji, wycieki czynnika chłodniczego i problemy z przewodem kondensacyjnym.

Zwykle wynikają one z braku odpowiedniej konserwacji, co oznacza, że prawidłowo konserwowany model 718 nie powinien mieć żadnych z tych problemów. Tak czy inaczej, pamiętaj o sprawdzeniu układu klimatyzacji, zanim zdecydujesz się na zakup używanego 718 Boxstera.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Porsche 718 Boxster?

Porsche 718 Boxster to zwinny, dwumiejscowy samochód stworzony dla tych, którzy chcą cieszyć się emocjami związanymi z jazdą w pozycji top-down. Boxster jest dobrze wyważonym samochodem sportowym z silnikiem średnim, co sprawia, że jazda nim jest tak przyjemna. Niektórzy twierdzą, że platforma 718 sprawia wrażenie bardziej dynamicznej i ekscytującej niż jej większy brat, 911.

  2022 Porsche Cayenne vs Mercedes GLE

Podsumowując, jeśli szukasz kompaktowego, dwuosobowego kabrioletu sportowego, 718 Boxster jest z pewnością dobrą opcją i powinieneś wziąć go pod uwagę.

Czy Porsche 718 Boxster jest lepsze od 718 Cayman?

718 Boxster kosztuje nieco więcej pieniędzy, oferuje składany dach i jest preferowany przez większość ludzi. Z drugiej strony Cayman jest bardziej skoncentrowaną opcją, ponieważ jest lżejszy i sztywniejszy, co zdecydowanie można odczuć podczas jazdy na krawędzi.

Jeśli więc chcesz mieć samochód o poważnych osiągach, kup Caymana. Z drugiej strony, jeśli chcesz mieć samochód o dobrych osiągach, ale chcesz też jeździć z górki, Boxster jest lepszym wyborem.

Dlaczego Porsche są drogie w utrzymaniu?

Istnieją dwa powody, dla których utrzymanie Porsche kosztuje więcej pieniędzy. Po pierwsze, koszty części zamiennych są o 10-15% wyższe niż w przypadku innych porównywalnych marek europejskich, a okres eksploatacji tych części jest dłuższy nawet o 50%.

Oznacza to, że otrzymujesz świetny stosunek jakości do ceny, ale musisz za to początkowo zapłacić. Porsche nie jest samochodem marki Audi, BMW ani Mercedes, co oznacza, że plakietka Porsche z pewnością przewyższa te trzy marki.

Porsche Boxster – typowe problemy i usterki silnika

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z