Najczęstsze problemy z Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 to 2-miejscowy kompaktowy samochód sportowy Porsche stworzony dla tych, którzy chcą cieszyć się kompaktowym podwoziem Porsche, ale z płaskim 6-cylindrowym silnikiem 4.0L. Według wielu entuzjastów Porsche, 911 stało się zbyt duże w ciągu ostatnich kilku lat, podczas gdy Cayman jest teraz wielkości tylko o prawo.

Jeśli chodzi o niezawodność, 718 Cayman GTD 4.0 niekoniecznie różni się od innych modeli 718, z wyjątkiem silnika, który jest znany z problemów. Najczęstsze problemy z 718 Cayman GTS są związane z prętami łączącymi silnik, wyższym poziomem zużycia oleju i problemami ze skrzynią biegów.

718 doświadcza również problemów z systemem klimatyzacji i wyposażeniem. Większość z tych problemów można rozwiązać proaktywnie, co oznacza, że konserwacja jest niezbędna. Prawdą jest, że Porsche kosztuje znacznie więcej pieniędzy na utrzymanie niż większość samochodów klasy premium, ale dostajesz to, za co płacisz.

Z drugiej strony, Porsche zazwyczaj korzysta z części zamiennych o około 50% dłuższej żywotności niż większość innych marek. Podsumowując, GTS 4.0 jest naprawdę fajnym samochodem do jazdy i jest jednym z najlepszych modeli 718.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Problemy z korbowodem silnika

Prawdopodobnie najgorszym problemem, jaki może się przytrafić Twojemu 718 GTS jest ten związany z wadliwymi korbowodami silnika. Porsche nawet wstrzymało produkcję wielu modeli 718 z płaskim 6-cylindrowym silnikiem, ponieważ musieli naprawić ten problem przed przejściem do produkcji. Jeśli nie zajmiemy się nimi odpowiednio wcześnie, mogą one spowodować poważne uszkodzenia silnika.

  Czy Porsche Cayenne hybrid jest niezawodne?

Mogą one nawet doprowadzić do pożaru silnika, jeśli nie zostaną odpowiednio potraktowane. Dobrą wiadomością jest to, że Porsche zadbało o wymianę wszystkich wadliwych silników na nowsze. Jednak nigdy nie można być tego zbyt pewnym. Dlatego zanim zdecydujesz się na zakup używanego 718 Cayman GTS, pamiętaj o sprawdzeniu korbowodów silnika.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Wysokie zużycie oleju

Płaski 6-cylindrowy silnik o pojemności 4,0 l pochodzi bezpośrednio z Porsche 911 GT3, co oznacza, że silnik jest w stanie pchnąć dużo więcej mocy niż w 718 Cayman. Wielu właścicieli narzeka jednak na konieczność uzupełniania oleju co kilkaset mil, ponieważ samochód spala go zdecydowanie za dużo.

Konieczność uzupełniania oleju zależy od każdego samochodu z osobna. Niektórzy specjaliści od Porsche twierdzą, że jest to normalne, ale inni uważają, że nie. Tak czy inaczej, pamiętaj, aby pilnować poziomu oleju, ponieważ jego brak może spowodować poważne uszkodzenie silnika, do tego stopnia, że może nawet zniszczyć silnik.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Problemy ze skrzynią biegów

718 Cayman GTS 4.0 jest dostępny z krótkobieżną manualną skrzynią biegów Porsche lub automatyczną dwusprzęgłową skrzynią PDK. PDK doświadczył problemów we wczesnym okresie życia GTS, ale późniejsze modele 4.0L z PDK są dużo bardziej niezawodne. Nadal można czasem doświadczyć wahania skrzyni biegów, ale ogólnie rzecz biorąc, jest to naprawdę dobry system.

  Porsche 911 rozwiązanie uchwytu na kubek

Krótki rzut skrzyni manualnej jest dużo inna, jak to musi być babied, w przeciwnym razie, to będzie działać. Niektórzy twierdzą, że te problemy wynikają całkowicie z braku umiejętności, a inni uważają, że skrzynie Porsche nie są tak dobre, jak niektórzy sądzą.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – problemy z układem klimatyzacji

Porsche 718 Cayman GTS cierpi na różne problemy z klimatyzacją, ale te problemy są wspólne dla całej gamy 718. Obejmują one problemy ze skraplaczem klimatyzacji, problemy z przewodami skraplacza, a samochód traci zdolność do schładzania lub ogrzewania kabiny w razie potrzeby. Te mogą być zazwyczaj rozwiązane z tylko naprawy bez konieczności poważnych części zamiennych.

Jeśli jesteś zainteresowany kupnem 718 Cayman GTS, pamiętaj o dokładnym sprawdzeniu układu klimatyzacji.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Problemy z wyposażeniem

718 Cayman GTS cierpi na pewne problemy z wyposażeniem, które są stosunkowo powszechne w niektórych modelach Cayman. Jeden z tych problemów związany jest z tylnym spojlerem, który znany jest z tego, że nie jest w stanie usiąść równo po opuszczeniu. Inni zgłaszali problemy z nieprawidłowym ustawieniem błotników i maski silnika.

Sekcja FAQ

Czy Porsche 718 Cayman GTS 4.0 jest tego warte?

Tak, jest. 718 Cayman GTS 4.0 jest jednym z najlepszych modeli Cayman, jakie kiedykolwiek się pojawiły, ponieważ łączy podwozie 718 z chwalebnym płaskim 6-cylindrowym silnikiem wolnossącym o pojemności 4,0 l. Dzięki temu 718 Cayman GTS dobrze brzmi, dobrze się prowadzi i daje poczucie radości za kierownicą.

  Aiways vs Porsche - co jest lepsze?

Jedyne modele Caymana, które są lepsze od GTS 4.0 to GT4 i GT4 RS, które kosztują znacznie więcej pieniędzy niż GTS. Podsumowując, możemy zdecydowanie powiedzieć, że GTS 4.0 jest tego wart.

Jaka jest różnica między Porsche 718 Cayman GTS 4.0 a GT4?

Porsche 718 GT4 to skoncentrowana na torze wersja zwykłego Caymana, co oznacza, że prowadzi się i czuje o wiele bardziej skoncentrowany niż wszystkie inne modele 718, z wyjątkiem topowego GT4 RS. GT4 jest również samochodem limitowanym, co oznacza, że nie ma ich zbyt wiele.

Mimo że GTS 4.0 i GT4 mają ten sam silnik, GT4 jest mocniejszy i bije GTS pod każdym względem. Co więcej, GT4 otrzymuje specjalny body kit, stały tylny spojler i bardziej skoncentrowane opony prosto z fabryki.

Czy istnieje wersja Porsche 718 Cayman GTS z 4-cylindrowym silnikiem?

Tak, pierwszy 718 GTS korzysta z 4-cylindrowego silnika, podczas gdy modele po faceliftingu w połowie cyklu odświeżania korzystają z płaskiego 6-cylindrowego silnika. Pomiędzy tymi dwoma, 4.0L jest zdecydowanie lepszym samochodem, ponieważ silnik jest tym, co robi różnicę na świecie. Jednakże, 4-cylindrowy GTS jest również miłym samochodem, ale po prostu nie może równać się z doświadczeniem, które można uzyskać z płaskim 6-cylindrowym silnikiem.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z